Inlägg från: Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Vincents mamma

December Bebis 2010 :)

Hej! Idag kom den! Första tanden bröt igenom efter flera kinkiga dagar med feber, hoppas det ger sig snart nu när den är igenom :) Dessutom fick jag tillbaka mensen för 3 dagar sen, trots att jag ammar fortfarande.

• Vincents mamma

Hej hej! Just hemkommen från BVC och grabben är nu 73 cm lång och väger 8700 så en lång och ganska smal kille, 2 tänder är nu igenom och den kinkiga killen borta och tillbaka är våran glada unge! V tog sina första små stapplande steg för 2 dagar sen då han släppte bordet tog 2 steg och tog tag i soffan, helt fantastiskt att se! Dock har han inte gått nått mer sen dess så det kanske bara va en engångs grej men lika stolt är man ju ändå :) hoppas att ni har en härlig dag, vi sitter nere på stranden och njuter av solen mesans V sover i vagnen.

• Vincents mamma

Hej! Nån annan som har en riktig klätter apa? :) V klättrar på allt, upp i soffan vidare upp på fönsterbläcket, på oss, på allt som man kan tänkas klättra på. Här om dagen klättrade han upp på bordet i vardagsrummet och blev så himla arg när pappa lyfte ner honom. Själv är jag inne i en period där jag verkligen saknar gravidmagen skulle verkligen kunna tänka mig att försöka bli gravid igen.. Men men det är väl bas leva med det :(

• Vincents mamma

Sitter och tittar på när mannen min leker med V, det bästa han vet just nu är att bli jagad! Han kryper fort in under matbordet så ska man krypa efter och då sticker han iväg som ett skott så ska man jaga honom och nudda han på fötterna så han känner att man är efter honom. Han verkligen kiknar av skratt! Så underbart att se :)

• Vincents mamma

Hur äter era under en hel dag? Mängd? Tid? Har lite svårt att få ett bra till under dagen. Kan tillägga att V behöver gå upp i vikt då han bara gick upp 220 gram på 2 månader så BVC ville att han skulle få mer eftersom han är så aktiv, han är ju nästan aldrig stilla.

• Vincents mamma

Är det ingen som ammar fortfarande? Ingen annan som fortfarande äter på natten? I början av sommmare lyckades vi vänja bort 1 nattmål så nu äter han iaf bara 1 gång vid typ 3-4 och vi har försökt ta bort det åxå men han verkar verkligen behöva det. Det trodde dom på BVC åxå.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)