Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

Smurfen83 skrev 2010-08-31 09:40:35 följande:
    ♥ wiii har "bara" 99 dagar kvar till beräknad BF ♥
    Skrattande 100 dagar kvar för mig i dag... tjohoooo..
  • LillSnurr82
    mamma smurfen skrev 2010-08-31 10:36:01 följande:
    Å 100 dagar för mig medSkrattande
    roligt :) Får se vem som tittar ut först nu då..

Börjar bli väldigt nervös.. Jag som knappt fattat att jag är gravid än typ.. hehe.. Men är nog för att sambon inte vart med under hela graviditeten, ingen att prata med direkt. Har inte heller skaffat en ända pryl till bäbis än..
  • LillSnurr82
    mamma smurfen skrev 2010-08-31 12:04:23 följande:
    Här är det bebis snack mest hela tiden*ler* både jag å sambon e planerande aav oss, så nu planera det förfullt=)

Har köpt barnvagn, men det e allt... tar resten snart, ska på köns UL på måndag, så väntar med kläder och barnkammar-prylarna tills dess =) 
    Min sambo har jobbat i göteborg hela sommaren (vi bor i linköping) så därför inget inhandlat och inget direkt planerat, sånt vill man inte göra själv. Ska ej göra nåt köns-ul. Får bli en överraskning vad det blir för nån som kommer ut :) Men får ärva en del kläder av syrran som har både en pojk och en flicka, så får vi inhandla kläder i neutrala färger. Vagn får vi också ärva av syster, även en vagga att ha i vardagsrummet som pappa byggt till oss barn får vi överta av syster.. Så är spjälsäng, skötbord o lite sånt som ska inhandlas sen..Har tänkt ta en tripp till Gekås/Ullared i september så då lär vi nog få med oss en hel del grejer hem också :) Så det ska nog bli bra ändå. Sambon kommer ju hem på torsdag... åååhh vad jag längtar, inte en dag för tidigt ska få tala om..
  • LillSnurr82
    mamma smurfen skrev 2010-08-31 12:21:59 följande:
    =)
    Förstår verkligen att du längtar tills på torsdag, vet inte om jag skulle klarar av att vara utan min sambo en hel sommar.....

Å du..... för att inte ha planerat något, så verkar det mesta vara ganska så färdi planert  Flört
    Haha.. jo en del planer har man väl.. men inget som min sambo har haft nåt att säga till om(men har får "skylla" sig själv när han inte är här) .. Känns som man ligger efter sååååå med alla andra som verkar ha allt fixat redan nästan.. börjar känna mig stressad Tungan ute

Det har vart jobbigt att vara utan honom, speciellt som gravid och har dessutom flyttat under tiden han vart borta också.. plus att vi har en unghund (8månader) som måste ha sin dagliga motion o tid även de dagar jag verkligen inte orkat egentligen.. sen har min häst blivit mamma också.. och ett hel tids jobb på det..så har haft en hel del att stå i själv.. Men nu tror jag att jag klarar vad som helt själv Skrattande efter denna sommar...Har dock haft mina psykbryt och ringt min sambo och skällt på han för att han inte vart här både en och fler gånger.. hehe..
  • LillSnurr82
    mamma smurfen skrev 2010-08-31 13:02:37 följande:
    =) Ja efter den här perioden av ditt liv verkar det onekligen som att du klarar tuffa dagar själv oxå...kan va skönt att ha med i bagaget in i framtiden=)

Å att du planerat mycke själv för er 3, ser nog bara sambon som positivt ska du se=)
    annars får han ju säga hur han vill göra, har tänkt istället.

Klart han ska ha skäll*s* de e ju pga honom som NI är med barn juhFlört
    precis :)

Nu dax att gå ut med hunden innan jobbet kallar..

Ha en bra dag allesammans!!

Kram kram!
  • LillSnurr82
    Lillkillen skrev 2010-08-31 21:13:56 följande:
    MFJG: Hur gick besöket ang dina sammandragningar?

Blondinkermit: Oj, låter inget vidare, så kortison spruter hjälper mot att inte öppna sig eller? Fy vad jag tycker synd om dig. Vet precis hur det är att vara spruträdd!!!

SaraTheres: Jag har oxå en hjärtformad livmoder. Fick veta det efter jag fött min son. Jag kände knappt nga sparkar  med honom o var in till förlossningen x antal gånger för att kolla hur det stod till. Sen låg han i rumpa, fastnade så....min BM tror nu att även denna bebis sannerligen kommer ligga i rumpa...den som lever få se =) dock så sparkar hon sååå mkt mer =)Jag har oxå "bara" 99 dagar kvar =)

Lillsnurr: Ojojoj, hur har du orkat!!! Är verkligen imponerad.

Moma: Vilken söt overall =)

Själv har jag haft en bra dag, kroppen har mått bra =)
    Skönt ändå att du känner av denna lilla tös mer, så du slipper oroa dig ännu en graviditet över en sån sak..

Jaa att jag orkat, vet faktiskt inte ens själv.. Men som sagt har skällt ut både den ena och den andre under denna tid (dock mest min sambo och mina föräldrar). Har sen nog inte varit världens roligaste människa under denna tid heller.. BARA gjort det som måste fås gjort liksom och struntat i resten.. så vänner och familj har väl blivit lidande kanske.. (?) men jag tror och hoppas att dom förstår att jag haft det jobbigt en tid.. Men på torsdag kommer min älskling hem igen... ååååhhhh gud vad jag kommer sooooova och slappa i helgen för då är jag ledig och då får han ta hand om hund och hushåll, det tycker jag att jag är värd :D
    SaraKlippan skrev 2010-08-31 21:02:07 följande:
    Hej Hej!

Idag var jag och sambon i Ullared

Men fyyyy vad jag är slut nu! sitter nästan o somnar här o nu... ont i hela kroppen har jag!
    Det är första gången jag går ut i bilen o lämnar saker för att sen gå in en runda till...

Var en del stort som inhandlades som tripp trapp stol och madrass till spjälsäng, täcke, kuddar, lakan mm..

Köpte inga kläder... bara en alfons åberg overall.... stl 56 :)

Ändå sluta notan på ca 6000 kr!

Men då var de ju ändå mycket stort... köpte även babyvakt och öron termometer. de var rätt dyrt men ändå billigt!

Nu ska ja sova... kommer att sussa sött inatt!

Kram på er 
    Tripp trapp stol vill jag också ha, vad kosta den i ullared??
    Jessika82 skrev 2010-08-31 21:27:12 följande:
    Har ni funderat på vilken bilstol ni ska ha?
    När min syster fick barn (var dock 6 år sen sist) så fick man låna den första bilbarnstolen av sjukhuset? Är det i så nu? För i så fall gör vi nog så och sparar dom pengarna till nästa storlek på bilbarnstol man behöver.. Kanske är olika också beroende på vart man bor.. men vi bor i linköping..
  • LillSnurr82
    Momalicious skrev 2010-09-06 10:49:07 följande:
    Hur är det med era navlar förresten? Min har börjat försvinna mer och mer. Om jag "drar" lite i huden runt om så ploppar den ut. Nu ser den ut som ett litet rumphål enligt min sambo och ja, det gör den ju faktiskt hahaha. Min piercing var ju i naveln förut och nu är den inte det längre haha. Om jag inte får utåtnavel så kommer jag garanterat få en navel som är helt plan hehe. Längtar tills min gravid-piercing kommer, ska bli trevligt att byta till nåt lite mer bekvämt! :)

Jag har i normala fall en jätte djup navel (ser inte ens "botten" i den) Men fått en utåt navel nu , haft det i flera veckor redan .. Trodde inte att jag skulle få det med tanke på att jag har en så djup från början..men men, den går väl tillbaka sen (?)
    Ninnie81 skrev 2010-09-06 12:35:59 följande:
    sitter och väntar på att min bm ska ringa och säga hur de blir. har haft massor av sd och krämpor i 1 vecka. har oxå småblött lite. sen så känns min mus som en babianrumpa...svullen och jävlig. hon tyckte att de kunde vara bra om ja fick tid hos spec mödra och kolla så de inte var nå på G redan. kan ju vara falsk alarm men de är ju bättre att kolla upp än bara ignorera de.

tycker dock att hon borde ha ring men men
    usch låter inte alls roligt, hoppas att hon ringer snart.. Hoppas inte att det är på G redan nu, känns lite oroande..

På tal om musar Drömmer Ena sidan av min mus är typ blå, knölig och väldigt öm..  Någon som kan tänkas veta vad det beror på?? Har haft så nu i ett par veckor..Känns väldigt obehagligt, som ett knöligt ömt blåmärke liksom..
  • LillSnurr82
    Momalicious skrev 2010-09-06 15:35:58 följande:
    Samma här, så du kan ju ana hur förvånad jag blev när naveln helt plötsligt blev mindre och mindre.

Det där vid din mus låter som ett åderbråck :/ Det är inte farligt eller så och det går bort men du lär nog dras med det tills barnet kommit tyvärr.  
    Hehe.. ja jag blev med förvånad när jag i princip vakna en dag och naveln står utåt istället. Nu syns naveln genom kläderna också en liten plopp som sticker ut..haha.. kul ändå..

Okej men då vet jag, tack för ditt svar då kan jag slappna av..

Usch i dag mår jag skit konstigt.. hjärtat slår i hundra..känns som jag är stressad/nervös och jobbigt att andas- Har försökt att sova, men kan inte somna eller slappna av då det som sagt känns som jag är helt uppstressad eller som när man är jätte nervös över något.. skit läskigt..Obestämd
  • LillSnurr82
    ÄlskarNova skrev 2010-09-07 17:42:03 följande:
    De fick papperen den 25/8 och svaret kom idag på posten. Så lite drygt 2veckor då..
    Grattis!!! Jag har ännu inte fått mitt besked, skicka det för 2 veckor sen i morgon.. Så hoppas på svar i veckan (helst i morgon) Grattis igen!! skönt!!
  • LillSnurr82

Någon som kan länka bildtråden till mig, har helt missat den Rynkar på näsan

Svar på tråden December Bebis 2010 :)