December Bebis 2010 :)
här går läggningen på kvällen rätt så bra nu. har märkt att jag måste lägga henne medan hon är på gott humör ca 30 min efter hon ätit sista på kvällen.. då ligger hon å kikar å lullar i sängen och vi går in å stoppar i nappen smeker henne över pannan ger henne en puss och säger god natt.. ibland får man ju göra det 10 gånger men brukar somna glad till slut.
dom dagarna hon hunnit bli övertrött så skriks det och gnälls så man vet inte vart man ska ta vägen. då får jag sätta på musik och dansa runt och sjunga då kan hon somna på 2 sek i famnen. sen får jag vänta till hon riktigt somna in med att lägga ner henne. sista veckan har hon bara ätit en gång på natten men jag har dock fått stoppa in nappen ett par gånger när hon legat och skruvat sig.
på dagen har vi mer problem. hon sover jätteytligt och vaknar lätt. hon sov bara i famnen i början och när man la ner henne vaknade hon direkt. och så är det fortfarande att hon vaknar lätt. man måste gå runt och prata eller sjunga, och dansa/gunga sig fram. sen ett tag så har bär sjalen funkat men bara om man går runt så den funkar inte direkt för en längre sovstund då jag inte vill stå upp i 2 timmar. men så har vi tatt henne i vagnen i hallen och lagt en hammare under framhjulet (har en 3 hjulad) så det blir som en tröskel. funkar faktiskt rätt så bra. har bara en tröskel i våran lägenhet och den är in till badrummet. vill ju inte ha in halva stans grus där.
i övrigt så ser man mycket utveckling nu hos henne. hon är väldigt aktiv och gillar baby gymet om hon får halvsitta upp i babysitter eller i bilbarnstol. ligga ner på rygg eller mage är inte på tänka på...det ska sittas. hon pratar/jollrar mycket nu och vi härmar henne och får svar tillbaka. hon har skrattat högt 1 gång men ler massor och det e ju underbart. hon håller huvudet riktigt bra. kan sitta i matstol med lite uppstöttning.