Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-11-02 22:27:49 följande:
    Har klippt till tyget jag köpte igår som ska sys om till sängkläder till vagnen och spjälsängen. Det blev lite stuvbitar av som blir till en liten kudde och en liten snuttefilt!

Vi ska sova med en filt och en liten snuttekanin, ska bara tvätta dem först men jag har inte köpt parfymfritt tvättmedel än. Ska tvätta alltihop så fort jag kommer ihåg att köpa det!
    Visst är det roligt att sy eget! Jag sydde ett underlakan till ett vitt påslakanset jag köpte av ett gammalt 70-tals tyg. Mjukt och skönt. Blev jättegulligt. Ska också ta tag i tvätta-alla-barnkläder-projektet nästa vecka. Nu säng!
  • Jenni78

Oj, vad lätt jag har börjat sova. Jag som sover som en stock vanligtvis. Antar att det är kroppens finurliga sätt att vänja sig vid nattamningen... Mannen min ska flyga norröver idag i snöovädret. Tycker inte om. Har blivit så rädd om allt och alla...

• Jenni78
    linasmama skrev 2010-11-10 16:15:42 följande:
    Jag håller på att gå åt just nu, har världens halsbränna Aldrig varit med om något liknande..
    Några bra tips på vad som hjälper mot det, förutom tabletter, eller ja, jag kan köpa tabletter i morgon på stan men hade behövt något nu.. Dricker inte mjölk och äter inte fil, det är de saker jag hört ska vara bra. Några mer idéer? 

Vad jag än äter får jag halsbränna och om jag inte äter får jag halsbränna när jag börjar bli hungrig.. 
    Jag undviker kaffe, te, juice, ja citrusfrukter alls, äter kokt mat, ej kryddad mat, smörgåsrån och mariekex kan funka. Som när man har magkatarr, vilket jag haft. Äta små portioner, dricka lite åt gången... Nu tar jag Rennie när det är som värst.
  • Jenni78
    luvpillow skrev 2010-11-19 10:11:18 följande:
    Jag har också niferex hemma men inte bara magen blir helknäpp, jag fick hemorojder av den också så jag inte ens kunde sitta ner.. därför sluta jag käka dom.. :S
    Synd att det måste va såna biverkningar av tabletterna.. Men man får försöka ta så ofta man pallar.. :)
    Jag käkar Frukt och Fibrer. Utan dessa skulle jag aldrig klarat mig. Skulle tro att jag är återförsäljare, så mycket reklam jag gör för dessa... :)

Imorgon v. 38. Weeeeeeeeeee! 
  • Jenni78
    malinsmurfan skrev 2010-11-19 10:36:35 följande:
    Jag tycker tvärtom, jag letar efter en UTAN bygel att kompl.med. Jag har köpt med bygel på hm.
    Den här har jag köpt. Tänkte det är bra med en iaf till att börja med också hade jag rabatt. Så får man se hur melonerna växer. Tungan ute
  • Jenni78

Någon som har testat Coops blöjor? Man fick köpa för 19 kr här där jag bor så jag passade på att köpa två paket. Annars tänkte jag prova tygblöjor (i kombination med engångs) fast i början blir det väl engångs iaf.

• Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-23 10:27:50 följande:
    Imorse jag haft kraftig foggisar nu e det bättre men den hade jag en konstig kännsla jag vet inte vad det var men det var mellan benen det jag bara kände det var värk det var hugg det bände till det sved och stack det var något jag ALDRIG i hela mitt liv varit med om det höl i sig i några minuter sen lugnade det ner sig och försvan.
    Det var konstigt.
    Då direk tänkte jag fixerade han till sig nu ??
    Så kände jag också förut (ja, inte så länge som du skriver men några ggr) och tänkte att nu är h*n fixerad, men när jag var till BM så var det inte så. Men att h*n sjunkit ner var tydligt. 
  • Jenni78

Får nästan dåligt samvete för att jag mår så bra när jag hör alla andras krämpor. Får väl en helvetesförlossning istället. Ha, ha!

• Jenni78

Jag vill också vara med! ;)

Gravid BF-lista Gravid

2/12 
    Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    7/12 
    ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    12/12
     delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    18/12 
    Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (son-07), Borlänge
    25/12
     Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland

• Jenni78

Har dragit igång med ett stickprojekt. Tyvärr har det blitt lite fel så nu stickar jag baklänges... Också domnar händerna bort efter ett tag, så det går långsamt... bakåt. Ringen tog jag av för ett par veckor sen, med motvilja. Min make tjatade att jag skulle ta av den. Han var rädd för att de skulle få klippa av den annars. Ha, ha... 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)