• Emelle

December Bebis 2010 :)

Juvel-
    17 mm låter väl bra för att vara 8+0.
    Vår bebis var ju 8,42 mm i v. 6+6.

AnnaCL-
    Min mage har synts snabbare och snabbare för avrje barn.
    1:a ca v.14
    2:a ca v.10
    3:e ca v.9
    Och den här ggn så ä jag svullen på em och kvällen även om det faktsikt blicit bättre de senste dagarna vilket jag tycker är skönt. men ge mig 1-2 veckor så ska ni nog få se

• Emelle
    Karttikeya skrev 2010-05-05 19:18:04 följande:
    Har berättat för mina föräldrar nu. Dom tog det väldigt bra. Är såå skönt att ha fått det gjort! Snart blir jag mer officiell också, så att HELA VÄRLDEN får veta
    Härligt!!
    Vi berättade ju också häromdagen och alla blev så glada även om det inte alls var oväntat för någon.
    Minifer skrev 2010-05-05 18:59:05 följande:
    ensammamma: hmm, jag kan inte citera, skumt! Ja det är det som är bra med graviditetesdiabetes, hehe!  De trodde jag hade det förra gången ockdå, men på ett blodprov senare i graviditeten hittade de antikroppar som påvisade typ ett, och fyra månader efter förlossningen åkte jag dit på sockerbelastning. Rackarns =) ang magen ser jag gravid ut =( i v 7 liksom. Jäklar, jag vill ju vara lite hemlig ett tag till, men har värsta gravidmagen. Dumma tarmar som blåser upp mig så! Hatar att gå omkring med bula på magen när den inte innehåller bebis än ändå, vill vara smal tills riktiga bebben-magen kommer så man får njuta lite av boobsen, hehe.I övrigt mår jag braaaaa idag, hurra! Vet inte om det var seabands i kombination med legirgan comp som gjorde det, eller att det varierar av sig själv, men guuuud vad skönt att inte må illa! Hurra! Har städat och gjort storkok på kiwi/päronpuré till lillpojken, varit och storhandlat och haft en kompis på besök. Underbart!
    Vilken effiktiv dag. Min raka motsats
    MajMamman08 skrev 2010-05-05 19:49:43 följande:
    Ska bli skoj o ta magbilder o kika in på alla era andras bilder
    Ja men vi måste ju stara en Magbildtråd och länka till den i TS då givetvis. Vad roligt!!
  • Emelle
    AnnaCL skrev 2010-05-05 22:43:49 följande:
    Hur är det med erat illamående, kommer det och går? Avtog illamåendet och när under era förra graviditeter? Jag mådde som mest illa förra veckan men det är bättre nu och nu kan jag äta igen och inte bara dricka juice, äta isglass och jordgubbar. Kanske börjar bli bättre, även om det kommer lite nu och då. För visst vill man ha kvar gravsymtomen till viss del:)
    Mitt illamående under tidigare graviditeter har varit så olika. Allt från konstant i 9 månader till några vecor i början...
    Nu tycker jag att mitt illamående verkligen drog igång förra veckan (v.7)
  • Emelle
    Minifer skrev 2010-05-05 21:07:33 följande:
    jaa, magbildstråd, jättemysigt ju! =)Malaki: I hear ya! 12.30 it is! Sitter och oroar mig för plats på mondo, haha, det löser sig =) Annars får vi gå någon annanstans. Hoppas hoppas det är varmt så man kan sitta ute. Ses imorgon då! Kod Grön!
    Hoppas ni får en härlig date!! Spännande!!!
  • Emelle
    skogsbollen skrev 2010-05-06 13:30:20 följande:
    Tackar tackar :) Ska kolla upp det!KramHur har ni berättat/ eller ska berätta för er närmaste? Vår lille 1,5-åring skriver blogg, så vi funderar på att låta honom få skriva det där. Alternativt filma honom när han säger "mamma bebis mage" och sen lägga ut som privat länk och mejla den till de som vi tycker ska få veta.Med första barnet så skickade vi presenter till blivande mor-och farföräldrar i form av små handdukar där det stod Mormor, Farmor osv på... Det blev uppskattat :)
    Den här ggn skickade mvi mess efter att vi varit på VUL med en liten hälsning och bilden på minibebisen... Inte så speciellt men alla vet ju om att vi försöker igen så alla blev jätteglada men inte så värst överaskade
  • Emelle
    Minifer skrev 2010-05-06 14:48:55 följande:
    Nej usch det var fruktansvääärt..............trevligt!!   Håller med du, massa luuncher framöver medans magarna växer hoppas jag!!! Askul att träffa en vilt främmande människa och klicka så bra! KRAM tillbaks!! Weeeeeee!
    Härligt!
    Visst är det mysigt att ha någon/några att följas åt i graviditeterna med. Härligt!
  • Emelle

Bläää. Vilken skit vecka....
    Jag har mått såå dåligt alltså. Och det blir inte bättre. Vaknar runt 4 och ligger och är spyfärdig tills man MÅSTE tvinga sig upp och få iväg barn till dagis/fritids/skola. Usch!
    Sen är det raka vägen tillbaka till sängen och sova bort hela förmiddagen. Dusscha och tvuínga på sig lite kläder och uthärda dagen tills man äntligen får gå och lägga sig igen.
    Fredag idag, men det känns som det kvittar...nu måste jag laga kyckling filé och nån potatis till och fixa mys och allt....Nä det får nog J ta i idag.

I morgon ska vi på dop hela dagen. HUR ska jag fixa det??

Nu kanske UVI + penicillinet gör sitt med tröttheten och illamåendet är bedövande för tillfället. Kan inte minnas att jag var så tagen med pojkarna. Men med min dotter...kan det vara en lillasyster på g????

MalakiW-

Lämnade du morgon urin? Annars kan det missas på sticka.

Det är säkert ingen fara med flytningarna, men se till att få ett VUL om du känner att det blir jobbigt. Är ju ett så snbb och lätt undersökning som gör sån skillnad för en själv om man undrar hur det står till där inne. Hade ju själv likadant med min yngsta son,. dock inte i flera veckor. men det var ingen fara alls...
    Kram

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-05-07 15:04:00 följande:
    Du har inte testat postafen dåe?? Finns ju recept fritt på apoteket! Annars finns de medicin mot illamående på recept!Det har jag då inte postafen hjälpte mig...visst känner jag av lite illamående ändå,men inte alls så som jag hade innan,nu kan jag leva normalt,vilket inte gick innan knappt! Nackdelen är att jag blivit sååå himla torr i munnen!! säkert nåe biverkning!!!
    Ska åka och inskaffa det i em, och panodil för huvudvärken..
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-07 15:39:44 följande:
    Jag mår väl toppen då o då men ibland skänns det piss dagar alltså.Som nu 1 vecka har jag mått illa varje morgon kommer o går men går inte såå långt att man måste ''spy'' men det är jobbigt.Sen är det denna hämska förstoppningen som gör mig (GALEN) herregud man vet inte var man ska ta vägen.Men nu i morse sa det bara pang och alllllt kom ut men dud vad skönt hahahaha ursäkta hihihi men vi alla är gravida Inga molvärk iaf inget som jag själv märker av liksom men det är ju olika för alla.Kissnödig ja det kommer o går iaf på nätterna och att sova gott hmmmm näh inte längre vaknar upp flera ggr på natten för ingenting.Trötthet jora den har kommit tillbaks..Humörsväningar hahahaha igår började jag gråta för ingenting jösses sambon ba ''varför är du lessen''?? jag bara ''jag vet inte började skartta och sen började jag gråta igen'' hahahahaha
    Min mage är helt ur balans...är så uppsväld och jobbig...
    TheUnknown skrev 2010-05-07 15:05:07 följande:
    Någon som gått upp nått i vikt än?
    Skönt nog inte... Men det kommer väl närsom det med!
  • Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-05-08 21:56:37 följande:
    ja hahaha säkert Ja jag kan med sova hur mycket som helst! så skönt är det!!!
    Me too!!

Majmamma08-
    Konstigt att dom inte gjorde något åt en ev. UVI? Tog dom ingen sticka. JAghade ju kraftiga smärtor i Tisdags och åkte in då och fick penicillin mot UVI. HAde också riktigt ont så det är kanske därför du med hade sådana smärtor?
    MalakiW skrev 2010-05-08 22:59:29 följande:
    Ja sannerligen! Skönt att få göra VUL på tisdag. Ville få till ett VUL till i veckan, men de vägrar på kvinnokliniken - de är övertygade om att det är UVI jag har, så jag får bara gå runt med min lilla oro...
    Det där är så konstigt alltså... Att dom bara skiter i det. Sinnessjukt!! Har du inga alternativ du kan söka till?
  • Emelle

Var på dop hela dagen i gåt. Illamåendet höll sig borta stora delar av dagen och jag var trött men mådde bra. Så mysigt att gosa med liten bebis med!!
    Idag är jag fotbollsänka...enda tills natten. Ska ut en sväng till stallet när dotter ska rida annars blir det nog en väldigt lugn dag. Ska ju tillbaka till jobbet i morgon, hur man nu ska orka det. FAst det är skönt också. är trött på att vara trött och gå hemma

Svar på tråden December Bebis 2010 :)