loisan31 skrev 2010-06-23 23:11:15 följande:
Jag kan säga att det inte stämmer, jag fick en liten kille dec 2009 och hans hjärtljud låg runt 150 nästan konstant när de lyssnade och det är ju som sagt en liten pojk.
Lycka till här i tråden, hoppas innerligt att allt går bra för er. Underbart att få barn.
Loisan31
Nej precis, jag tror inte direkt på det där heller. De flesta sådana skrönor stämmer ju inte. :)
Minifer skrev 2010-06-23 23:05:44 följande:
det här med att man inte får vet kön på RUL pga abortrisk tycker jag är så genomfånigt att det inte är sant! Man har ju RUL v 18-20, efter vecka 18 måste socialstyrelsen tillåta abort, så om jag vill göra abort pga kön får jag ju inte det ändå, eftersom de aldrig skulle tillåta det, så varför bängla om det när så många så gärna vill veta liksom. Töntigt. Grr. (sedan är det ju också en diskussion om hur roktigt sjuk i huvudet en person måste vara för att föda ut sitt barn efter nästan en halv graviditet för att det är "fel kön" men det är en annan historia.
Här i skåne får man veta i alla fall som väl är! =)
När jag väntade kille sist låg det mellan 150-160 hela tiden
moma: Jag kan forfarande inte föreställa mig att bli kallad mamma, men väntar ivrigt på att alla BABABABADADDADADADA ska bli MAMMA, haha!
majmamman: Det är nog jäkligt kul att se oavsett vad, men desto större bebisen är desto bättre blir det väl tror jag. Säger de inte att v 28 är allra bäst? Jag gjorde 3D/4D i 27+1 och fick jättefina bilder, har ett par i galleriet under starka bilder och en film när han suger på navelsträngen om du vill kolla
Ja, visst är det fånigt. I så fall väntar jag hellre tills efter man inte får göra abort utan socialstyrelsens tillstånd så man kan få reda på kön. Dock var det tydligen incidenter med barnmorskor som blivit mordhotade (alltså... herregud?!) för att de misstagit sig på könet. Men i ärlighetens namn, de flesta RUL utförs ju efter gränsen för abort passerat och man kan ju inte direkt ljuga för socialstyrelsen och påstå att det finns någon missbildning som inte finns. Det hela är så löjligt så. Men men, vi får vänta tills vårt 3D/4D. :)
MajMamman08 skrev 2010-06-23 21:43:39 följande:
Den tanken om mamma hade jag med då jag väntade mitt första

Tyckte de skulle kännas skit konstigt o bli kallad mamma,lixom JAG?? ibland fattar ja fortfarande inte att det är mig sonen skriker på när han säger MAMMA...hehe!
ah ok...=) få se om de håller i sig då med hjärtljuden...ska kolla hur hjärtljuden låg me min son......vill ju gärna ha en tjejja nu

Mig spelar det ingen roll vad det blir, även om jag erkänner att jag väldigt gärna vill ha en tjej. Men som sagt, det spelar ingen roll bara det blir ett friskt barn. :)
Nu är det bums i säng! Sambon ville hälsa tråden

Kram på er