Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Tar tillbaks varje ord jag sakt om ej symtomer jösses vaknade upp eller ja ajg gick o la mig igår som illamående och spy skit i halsen jag som konstigt hela natten var vaken hel tiden och ja ajg kunde inte sova.. låg och vände i vrode på mig hela tiden så sambon vaknade..
    Jag vaknade upp som en illamående gravid kvinna och mådde piss och läs i magen och hamnade på toan och sket och sammtidigt höl det på att komma upp och jag var tvungen att konsentrera mig direkt på 2 saker
    Åkte i väg till jobbet och höl på att spy hela tiden herregud jag bara räknade min innan jag skulle springa iväg.
    Kl 9 skulle jag till läkaren och var tvunen  att sen ha en halvtimme innan och bara ta det lugnt och dricka 2 glas vatten och en päron..
    Sen blev allt bättre iaf och jag kom till läkaren..

Nu har jag skrivit på papper till bm och till sjukhuset som jag ska föda på och få vul tid oxå..
    Fick ta blodbrov för att de vilken blodgrubb jag har för 100:e gången haha sjukt men kommer aldrig ihåg.
    Sen blodtrycket så mkt bra ut och min Bim hihi 23 så helt lagom kropp hihihi yess jag som trodde jag var knubbig..
    Jag får planeradsnitt om jag nu vill ha det men jag hade en önskan som han redan skrev ner på förlossningsbrevet
    Det är ''jag vill gå över tiden om jag nu gör det..jag vill inte bli igångsatt och jag vill ta allt som det kommer''
    Sen blev jag frågad om jag ville göra KUB test men jag sa NEJ men jag har blankt jag får ändra mig OM jag vill..

Nu fick jag lite att läsa om graviditeten och sen så ska jag om ca 14 dagar till läkaren igen men ska då hämta en gravid bok om förlossning om fosterutveckling osv som han har beställt till mig som kostar ca 200kr i bokhandeln

Så jag går in i vecka 9 på torsdag och allt är som det ska och jag har fått symtomer fyfan haha och jag kan äntligen nästan känna mig gravid och glad och snart tid till bm så fort hon fått papperna

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • 3 barns mamma84
    MalakiW skrev 2010-05-04 20:50:59 följande:
    Här har det varit känslomässiga stormar hela dagen! Först grät jag i nästan en timme för att jag inte får gå en utbildning jag blivit lovad inom jobbet och sen grät jag när en fd kollega skulle avtackas och nu gråter jag för att det kom BLOD när jag var och kissade precis! Jag har från och till haft beige-ljusbruna flytningar och har lugnat mig själv med att så länge det inte kommer blod är det lugnt. Var också på ett VUL förra veckan och då trodde de att blodet kom från livmodertappen.. MEN NU BLOD! Det kom när jag kissade och när jag kollade "lite längre in" med papper så vart det inget blod.. Sen sved det när jag kissade lite och nu "bränner" det lite. Ringde kvinnokliniken precis och de trodde det kunde vara urinvägsinfektion.. HOPPAS HOPPAS!! Någon som har ngn koll på urinvägsinfektion och graviditet?MÅR SKIT OCH SITTER OCH GRÅTER. PANIK!´Det ironiska är att på vägen hem så tillät jag mig att bara slappna av och var så nöjd över ett tjejnamn som vi precis kommit på. Tyckte att det lät perfekt och var så glad så glad. OCH SÅ KOMMER DETTA!! SKIT SKIT SKIT SKIT SKIT!
    Om du vågar ta en finger och kör in och se om det kommer blod..
    Om inte så är det inget och du kan ta det lugnt!!
    Jag har kroniskr urin ifektion och som graviditete men om det kommer blod när du kissar och svider och brönns är det
    1:a urininfektion men ej blod då eller då har det gått LÅNGT..
    2:a bakterier som kommit in och nu kommer det lite blod.
    3:a om ni haft sex o slemhinnan är tun
    4:a Det kan komma lite mens blod när man är gravid men kroppen har inte fattat att man är gravid ännu..
  • 3 barns mamma84
    MalakiW skrev 2010-05-04 21:05:13 följande:
    nu gråter jag en liten skvätt igen ...  Jag har kollat med en bit papper och då är det inget blod what so ever, mens skulle jag haft som den 24:e april och brukar ha mens i typ 7-9 dagar... sex har vi inte haft det senaste dygnet. Kan man ha urinvägsinfektion och inte få blod? Vet du om man har lättare för att få urinvägsinfektion när man är gravid? Tack för dina råd! Får mig att slappna av ngt.. men är livrädd för att gå på toa och upptäcka att jag har blod i hela trosan nu!! Arggh!
    Ta det lugt om inget nu och inget imon så = ej mf..

Ja man har dubbel högre risk att få urin infektion när man närmar sig vecka 7-8  inget som är farligt men inget som är häller bra för ett barn OM man föder ja då kan barnet bli blind..

Jag hade det med dottern när jag skulle föda henne och jag fick en spryta mot detta och hon kom ut och mådde toppen..
    Sen har jag haft detta många ggr då min mamma oxå har kroniskt och nu har min dotter fått detta..
  • 3 barns mamma84
    MalakiW skrev 2010-05-04 21:05:13 följande:
    nu gråter jag en liten skvätt igen ...  Jag har kollat med en bit papper och då är det inget blod what so ever, mens skulle jag haft som den 24:e april och brukar ha mens i typ 7-9 dagar... sex har vi inte haft det senaste dygnet. Kan man ha urinvägsinfektion och inte få blod? Vet du om man har lättare för att få urinvägsinfektion när man är gravid? Tack för dina råd! Får mig att slappna av ngt.. men är livrädd för att gå på toa och upptäcka att jag har blod i hela trosan nu!! Arggh!
    Om det är mf så har du symtom till det oxå jag LOVAR..
    O ont har du ju inte eller ??

Så ta det bara lungt vännen{#lang_emotions_heart}
  • 3 barns mamma84
    MalakiW skrev 2010-05-04 21:43:13 följande:
    TACK FÖR DITT STÖD! Ja jag försöker vara lugn, men jag hyperventilerar lite just nu... oj dubbelt så stor risk om man är gravid? härligt att det gått bra för dig! jag har aldrig haft urinvägsinfektion, så jag vet inte riktigt.. var och kissade nu och då kom inget....nopp har inte ont
    Ger dig ett stort kram{#lang_emotions_flower}
    Du ser allt är fint
  • 3 barns mamma84

Högt blodsocker = Kanske diabetes inget måste utan jag hade men när jag gjorde belastningen uuuurk så hade jag inte det!

Lågt blodsocker = svimmar skänner sig ur har inget med diabetes att göra

• 3 barns mamma84
    MammaTillOliver skrev 2010-05-05 15:55:32 följande:
    men hallå =) hur går graviditeten för dej??? =)=) denna gången har vi prickat in ÄL så nu får vi se om 2 veckor =)Om man har lågt blodsocker så svimmar man lätt =)
    åååååh håller mina tummar gumman bebis i amgen hoppas jag för dig

Jora jag insåg nyss att jävlar ajg är i vecka 9 idag 8+0 haha coolt nu kan kjag känna mig lugn hihi gått över vecka 8 iaf
    åååh nu längtar jag ännu mer... {#lang_emotions_heart}
  • 3 barns mamma84
    MammaTillOliver skrev 2010-05-05 16:24:11 följande:
    va kul o framförallt skönt för dej japp de ska bli kul o se om det finns nå i magen =) fast min ÄL kom på dag 10 efter mensens 1:a dag. skulle haft ÄL idag egentligen med tog ditt tips o skaffade stickor..o insåg att de gav utslag i söndags =)
    Yess nu jävlar ska spermie babisen lyda mig och simma in i rätt hål och bo där i 9 månader..
    O jag lovar om du simmar in så kommer din mamma försörja dig med massa godis och mat hehe

Ja så skönt att man kommit en vecka längre nu
    ååh jag längtar till man känner (fjäril sprat) i magen som jag gjorde med dottern det var coolt hehe att känna det bara rusa i väg till lästa sida
  • 3 barns mamma84

Nästa sida skulle det stå

Svar på tråden December Bebis 2010 :)