Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-12 16:54:58 följande:
    åååh gott som fan ..... vi har bara 1 pizza i frusen
    så jag tog fram köttfärs o ska koka pasta och göra köttfärssås ..
    Sambon köper med sig familje pizza på vägen hem från jobbetTungan uteHan borde vara här om ca 30=)
    MFJG skrev 2010-11-12 16:41:48 följande:
    Om barnet fixerat sig, kan dem vända sig då? 
    Hur ligger dem med ansiktet när dem är fixerade?
    Tittar bebis åt sidan eller in i ryggen på mig? 
    Min BM sa att hon så gott som ÄR fixerad, å ligger som en maccaron, med rumpan åt höger, eller vänster håll, så antar att hon tittar antingen åt höger eller vänster, å inte rakt in i ryggraden....

Hon sa även att de inte är så vanligt att bebben fixerar sig så tidigt när man e omföderska...så kaaaaanske detta betyder att min Busa vill komma snart??? Tungan ute   hoppas de iaf=)
  • mamma smurfen
    MFJG skrev 2010-11-12 17:04:55 följande:
    Så sa min BM till mig med. Jag är i vecka 34+3 idag och när jag va där i 34+0 va han fixerad.. Hon sa att det va väldigt ovanligt ;)
    Å jag va juh i V35+4=)

Så då håller vi tummarna för varandra nudå*S*
    Menar...eftersom BÅDAS BM-ar sagt lika, så MÅSTE de ju BETYDA något, å då HELST att våra små pyren vill ut tidigareFlört 
    Eller hurSolig 
  • mamma smurfen

För er med hosta....har ni vicks- halstabletter hemma, dedär stora med isbjörnen på påsen, så ta 2 tabletter å lägg i kokande vatten, sitt sedan å andas in ångorna å sippa försiktigt på den heta drycken när tablettterna har smällt...de ska tydligen hjälpa mot både hosta å slem i halsen....

Annars e "mitt" recept på rethosta en liiiiten liten wiskey ( fast de går ju INTE när man e gravid då)
    Brukar låta wirren saaakta, saaakta glida ner i halsen, utan att svälja så att säga...den bedövar så man inte hostar på några timmar nämligen, ju rökigare wirre desto längre håller de isig=) 

Precis jagat barna i säng, å nu e de MIN tur att krypa ner...suss gott ni med Nalle 

• mamma smurfen
    delifi2 skrev 2010-11-15 16:18:32 följande:

Då är det som i Sverige men här gör vi det braa när vi har värkar och åker in och när vi ligger på förlossningen.

Vad kan det vara för bakterieprover, sånt har jag aldrig hört talas om här vad jag kan dra mig till minnes

kan det vara gbs tro?
  • mamma smurfen

Har hört att gbs kommer från tarmsystemet å ibland sprider sig till vaginan å är i vanliga fall inte farligt, förutom då man ska föda barn, pga att barnet kan bli väldigt sjukt..OM de är så , så låter det ju logiskt att kolla baken för bakterien likväl som vaginan, som en säkerhet...så att säga, för gbs i vaginan kan vara svår att hitta....har jag läst

• mamma smurfen
    delifi2 skrev 2010-11-15 16:44:48 följande:
    jo det låter ju logiskt, är väl oliak i olika länder oxå.
    Jag skulle iaf inte vilja ta nåt prov där bak, fast om jag var tvungen så skulle jag ju
    Skrattande
    *ler*   näää jag brukar säga att det endast e en "exit"-skylt hängd ovanför...eller "nödutgång"....

Men visst 17 skulle jag tillåta de om jag va tvungen...så at säga 
  • mamma smurfen
    Utomlands skrev 2010-11-15 17:24:52 följande:
    Ja det lâter som de proverna. Jp jag har oxâ en exit skylt men va f*n gör jag. Vil ju inte vägra, kan ju förstâ dem att de vill utesluta allt för att ha ryggen fri OM det skulle vara sâ.

Mamma smurfen - jag bara älska ditt foto pâ magen, jag o sambon skrattade tillsammans när vi sâg den i bild trâden :) ur gullig!!!
    *S* Jag hade tillfälligt tagit ner skylten,  "bent over and had it done", ,,,jag medFlört
    Vad gör man inte för sina barn lixom??

*ler* tack...tror jag*S*  
  • mamma smurfen
    Momalicious:  GRATTIS{#emotions_dlg.flower}Skål

Visste la att du skulle klara de galant=)

Skönt att du äntligen kan "lägga upp fötterna" å få slappa lite Glad

Ja...att vara trött på det här med att vara gravid är ni inte ensamma om, 
    är gärna med i DEN klubben....
    Precis som linasmamma"  är jag TRÖTT på att bara kunna ligga/sitta framför TV´n å kolla på serier, eller hänga framför datorn (inget illa menat med ER å denna tråden då, som är en livboj i graviditetsträsket)

Har de senaste månaderna sett klart på alla avsnitt av CIS, inte bara EN av dem utan 3 av CIS prog som går*S*
    klarat av geys anatomy, Eureka, House, Dexter, Weeds...å har beställt hem de 3 första säsongerna av "cityakuten" oxå*S* Känns lagom patetiskt....Obestämd 

Denna gången är heeeelt tvärt om mot de 2 andra grav jag har gått igenom, de gångerna har jag ju jobbat hela vägen fram till Havandeskaps penningen, som servitris/bartender de gångerna med...UTAN några som helst prob....men nu??? *suck*

Sorry...behövde bara få "spy lite galla"........ 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)