Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Ja folk kan verkligen va hänsynslösa när dom är på shoppinghumör, många gånger man har velat smälla till folk:).
    I vintras lyckades vi pricka in en tv-inspelningsdag, jag gick och tittade efter kamerorna hela tiden så jag kunde gömma mig om det behövdes, jag vill inte se mig själv på tv! Vi såg dom till slut men då var dom upptagna med tjattertanterna ;)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag vet, det är samma sak här alla ska flytta den1:a.. I höstas när jag flyttade tömde vi lägenheten dagen innan och städade. Möblerna fick stå i en flyttbil över natten (som vi hyrde gratis som tur är) och jag sov hos mamma. Sen flyttade jag in den förste. Som tur var var det helg så folk var ju lediga, jag var ju gravid så det var inte så mycket jag som flyttade;)

Men att ni slipper städningen är ju ett stort plus:)

Jag har en bebis som vaknar 3.30-4 igen, verkar som det är hans vakna-tid när han är i en utvecklingsfas (hoppas det iaf, så det inte är nåt han fortsätter med:) ), som tur är somnar han om till 7.30 efter mat men det tar ju typ en timme ändå

• Mama Jessie

Gud vad fint majorima! Hoppas ni hade en underbar dag (och natt ;) )

Anton 101201
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-05-29 12:58:49 följande:
    Det kanske är standard? Vet att när vi bodde i lägenhet, jag och mamma, innan hon köpte huset så när vi flyttade så var lägenheten tom i typ två veckor emellan varje hyresgäst. Dom besiktigade och kollade så man städat ordentligt osv innan nån fick flytta in. 

Insåg iaf nu att dagen efter vi flyttar är en röd dag så Tomas (min sambo) är ledig och är det ända till på tisdag så det blir bra för då hinner vi verkligen komma i ordning innan han börjar jobba igen :) Käckt! Börjar bli lite kalt här hemma nu. Allt som kan packas ner i förväg har blivit nerpackat i princip. Hoppas bara det inte regnar när vi väl flyttar för fy vad trist det är!  
    Ja jag tror det är så med de flesta fastighetsbolag.
    Kl 12 den 1:e övergick lägenheten till den nya hyresgästen och kl 10 gjordes städbesiktningen, lite tajt med tid om dom hade haft mycket att klaga på..

Vi hoppas på fint väder när ni flyttar, Anton fyller ett halvår då :)
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag är nöjd med min emmaljunga city cross än så länge. Varför vill du ha ny vagn? vad har du nu?

Anton 101201
  • Mama Jessie

Cissi: Haha, verkligen galen i gröt :)

Majorima: Jättefint! Var är ni på för ställe?

Anton 101201
  • Mama Jessie

Suzzy: Meningen med förlovning är väl att man ska gifta sig, du får förklara det för honom :)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Här har jag sovit heela natten utan att bli väckt, Anton är hos sin pappa till onsdag. Saknar min lilla kille:( Men det är skönt att va ensam också, man får tänka på det positiva.

Moma: Jag ska nog också plugga till ssk har jag kommit fram till, sen barnmorska tror jag:). Blir komvux till hösten (svB och nkB) och högskolan till våren. Vill inte gå tillbaka till mitt jobb, det är dessutom nattjobb utan fast sluttid. Hur man får ihop CSN-ekonomin som singelmamma blir nåt att bita i men familjen hjälper mig:)

• Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-05-31 09:10:10 följande:
    Persikans: då har vi samma planer, om vi räknar bort KOMVUX. Kommer jag in (blir nog inte så då mina slutbetyg inte kommit in) till hösten är sambon hemma tills Elliot börjar dagis. Annars håller vi tummarna att jag kommer in på våren. Vet inte hur lätt/svårt det är men mina betyg är rätt bra så jag hoppas iaf! Har velat bli BM sen jag var 13-14. :)
    Jag har aldrig kunnat tänka mig vårdyrken innan men jag har tänkt om nu. Måste ju läsa nåt i Halmstad och då började jag fundera på ssk och det känns bara bättre och bättre :)
    Jag kommer in på mitt högskoleprovsresultat, fick 1,4 sist och i halmstad ligger inte intagningen särskilt högt iaf
    Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)