Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-05-12 06:52:08 följande:
    Hahaha, är absolut en av de intressantaste sidorna med att vara gravid, de sjuka drömmarna! Själv drömde jag att ALLA mina vänner var gravida (ok, inte killkompisarna)

Emelle (och alla med trög mage) ät granny smith-äpplen, ett par-tre om dagen. Det är vad som räddat mig, har inga problem alls längre =) samma sak förra graviditeten
    Mjukamilla skrev 2010-05-12 10:18:13 följande:
    jag får tyvärr kliva ur tråden... det fanns inget kvar i livmodern. som tur är slipper jag skrapning elle rnåt annat sånt då kroppen har skött sig ordentligt. tråkigt som fan, men jag var lite mentalt förberedd på det så jag är inte alldeles förkrossad. vi försöker igen när mensen kommit tillbaka.... jag dyker nog upp i en annan tråd snart igen
    neeeej vad tråkigt =(((( SKönt att det inte kom som en total överraskning i alla fall. Hoppas mensen kommer tillbaka snart så ni strax har en liten sprattling därinne igen. Jättekram!!!
  • Minifer
    we wish for a baby skrev 2010-05-12 16:10:34 följande:
    Haha ja vilken grej om man skulle föda dom påklädda, jag har oxå konstiga drömmar, & precis som du majorima så handlar de om otrohet. Vilket jag heller aldrig skulle kunna vara, jag har de så bra med min man att jag är avundsjuk på mig själv haha Min mamma rycktes plötsligt bort från oss för en vecka sedan, så min senaste vecka vill jag inte uppleva igen någonsin. Fruktansvärt att behöva forlora sin mamma när man precis fått beskedet om att man är gravid, men jag hade berättat för henne att vi lyckats nu 6 äntligen ska bli föräldrar. Eftersom vi har lyckats via IVF så har jag & min man valt att låta våra familjer få vara med oss under hela behandlingen! Hon dog förra tisdagen kl 11.05 & 15:45 samma dag hade vi tid för vårt första vul för att få se de lilla livet & se hjärtat ticka! De som skulle vara en av lyckligaste dagarna i mitt liv... blev istället så sorgsen & tragisk. Jag bet ihop & åkte på vul:et, men vår lille var lurig och låg så till att vi inte kunde se de vi ville, så den 17/5 har vi vår andra tid & jag hoppas så att vi får se mer då, jag behöver den bekräftelsen nu kännner jag, sen den 20:e samma vecka begravs min mamma. Jag bor 50 mil från min födelse ort & från min resterande familj så jag åker nog redan den 19:e eller 18:e Min mamma led av sjukdomen parkinson plus & en elak stroke som även ställde till de för henne, så pga av mina anlag för blod proppar behöver jag även ta sprtutor varje dag själv hemma fram till förlossning, vilket känns lite deppigt. men de är ju för en god sak skull, så de är bara att bita i hop. Hade de inte varit för min underbara man som stöttar & hjälper mig så vet jag inte hur jag skulle orka! Jag är så oerhört lessen & förtvivlad men samtidigt så oherhört lycklig att vi 2 nu äntligen ska bli 3. De är svåra känslor att hantera, sen har man ju alla bonuskänslor som spökar pga av graviditeten. SHIT vad långt detta blev...sorry! Vill bara säga att jag är så glad att jag hittat er här, för ni är ett så underbart gäng mammor/blivande mammor. De är med ett leende på läpparna som man sitter & läser era inlägg.... Ni sprider värme & glädje! TACK!
    Åh nej =( Beklagar så enormt mycket =/ Jag förlorade själv min mamma när jag var 13. Men vad underbart att hon hann få veta att hon skulle bli mormor! Ta dig tid och sörj. Blir du ledsen så gråt, låt det komma ut. Stora varma kramar!!!!
  • Minifer
    Emelle skrev 2010-05-12 16:40:38 följande:
    Minifer- Jag tål ju inte äpplen (kärnfrukter) tyvärr...
    grrr, typiskt!! Vad jobbigt, nu känner jag mig lite blåst här, mne innebär det all afrukter som har kärnor? Menar alla har ju det? Eller är det mer äpplen, päron "bara"?
  • Minifer
    AnnaCL skrev 2010-05-14 08:13:55 följande:
    En fråga: Ni som varit gravida förr och hade väldigt ont i brösten i början av graviditeten, minskade det onda så småningom?
    det inte bara minskar, det går över helt =) De slutar vara stenhårda och knöliga också, utan ägnar sig bara åt att bli större och ..större.. och ..större =)

Denna gången känner jag inte av brösten alls, men det var ju inte så länge sedan jag slutade amma så de är väl vana eller nåt
  • Minifer
    AnnaCL skrev 2010-05-14 11:41:35 följande:
    När blev det bättre? KÄnns ju hoppfullt. Svårt att gå promenader och jogga som det är nu.
    jag kommer inte ihåg om jag skall vara ärlig, men kring v 12 kanske?? Ska kolla min blogg och se om jag skrev någom om det!
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-14 12:13:49 följande:
    hej vännen! Tack för stöd! Men det känns så hopplöst. Ska göra ett nytt försök idag med att få komma till. Ska på KUBB nästa söndag (23 maj) så om jag inte lyckas att få till ett VUL nu får jag vänta ännu en vecka för att veta om jag har ngt som lever därinnne eller inte . I natt drömde jag dessutom att det kom massor med blod och att jag i drömmen konstaterade att det var kört. Sen har jag ju inte ont direkt, det svider möjligtvis när jag kissar.. Lever i ngn slags illusion om att det måste vara färskt blod.. suck och stön. De testade med urinsticka när jag var inne först, men det visade inget så därför skulle jag vänta på odlingen.. Ska ringa snart och göra ett nytt försök ..
    Tycker det låter helt galet att de inte kollar upp dig? Kan du inte sticka in till KK akuten och plantera dig i en stol och säg att du blöder! Av alla fall jag hört så har 9/10 inte varit någon fara alls och allt har varit bra. I det tionde fallet var det MA. =/ Men det ska inte vara någon fara för det bestämmer jag! =)
    ÄlskarNova skrev 2010-05-14 12:14:37 följande:
    Mina bröst är jätteknöliga och hårda. Blev rädd ett tag då bara det ena som var så-sen kom det andra med och började växa. Bröstvårtorna har växt till en enorm storlek så de ser sådär amningsfärdiga ut nästan..haha! Har nog växt åtminstone en storlek..har fått plocka bort inläggen i bh:arna så de inte kläms. Minifer: Jag läste din blogg från förra grav..var rolig förlossningsberättelsen var! Otroligt snabbt för första barnet!
    ååh gjorde du vad kul! Haha kul att du gillade den! Det var helt hysteriskt allting, som att åka torktumlare i 190 fast lite mer smärtsamt
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-14 12:44:26 följande:
    Så då har man varit i kontakt med kvinnokliniken igen! Och eftersom jag inte har ont det minsta och eftersom det inte är färskt blod, får jag inte komma in och bli undersökt. Det tycker att eftersom jag för två veckor sen (ca) var inne och det då såg normalt ut borde det vara normalt även nu.... Hon sa att det är många kvinnor som har det som jag utan att det är ngt missfall utan helt normalt.. Sen sa hon att om jag skulle få missfall nu så skulle det komma massor med färskt blod med klumpar.. fostret som ska ut i så fall är ca 4 cm, så hon tyckte inte att jag skulle kunna "missa" det.. Så hon tycker att jag ska slappna av och ta det lugnt och vara glad för att det "bara" är lite färgade flytningar.. Just nu känner jag mig lite lugnare.. Men men.. den där drömmen om missfall var ruggigt verklig!
    Bra att bli lugnad å ena sidan, men hade ju varit ännu mer lugnande om de kollade =/ Men samtidigt stämmer det ju =) Hon jag känner som fick MA:s bebis var alldeles för liten på ultraljudet så det avr ju fel redan där liksom
  • Minifer

Malaki: Speciellt som vården är fyllda av massa inkompetenta idioter gäller det att vara envis =( Tyvärr. Vad gälelr graviditet har jag haft tur, har superbra läkare och barnmorska på Spec-mvc i lund där jag går, men alla andra "vanliga" sjukhusbeök ör alltid en kamp =(

Ni hittar berättelsen här:

www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b111499.html

Känner mig hedrad för att ni vill läsa! :D

• Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-14 14:03:28 följande:
    åhhhhh.. Vilken härlig blogg du har! Har läst och både gråtit floder och skrattat hysteriskt mellan varven. Du skriver väldigt bra och väldigt målande. Men framförallt humoristiskt! Nu fick jag nog kraft att städa och diska! Tack! Kramar!
    ååh tack!!! Gud vad glad jag blir!!! <3<3  KRAM!!!

Jag kommer försvinna över helgen sen, vi skall till svärisarna =) Åter på måndag eller tisdag
Svar på tråden December Bebis 2010 :)