Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

TheUnknown skrev 2010-04-28 09:07:21 följande:
    Hur är det här med symtom?Jag mår inte alls lika illa längre, bröstvårtorna gör väl lite ont, och har knappast mkt molvärk längre.. Däremot kom (äckelvarning) världens flytning i morse. Stod upp o så sa det splaff! Läskigt?
    Jag mår super duper illa så måste söka för de känner jag,står inte ut!! Inte farligt nu på morgonen men på eftermiddagen,hualigen!! Men min BM sa att bli inte orolig om du helt plötsligt inte mår illa en dag,för så kan de vara!!!

Mina bröst gör inte ont längre men är mycket större o hårdare! Ang flytnignar så har jag hört att man kan få så Vissa mer el mindre under hela grav! Men låter inge skoj när man väl får de,kanske som o kissa på sig,hihi
  • MajMamman08
    Cyanidee skrev 2010-04-27 21:38:57 följande:
    Blä! Är nu i vecka sju och har haft många små-blödningar/flytningar den senaste veckan, dock väldigt oregelbundet!  (Äckelvarning: Typ bruna flytningar ett par dar, normala en-två dar och sen brunt igen.) Väldigt skumt. Känner mig dock inte alltför orolig, eftersom det skiljer sig mycket från förra missfallet.  På nästa onsdag (5 maj!) ska vi in på vul hos min gyn och se efter om det verkligen finns något därinne, längtar!  Hoppas ni andra har det bra :)
    E säkert ingen fara då
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-28 12:40:05 följande:
    För mig varierar det verkligen från dag till dag. Brösten känner jag av mest, och illamåendet kommer och går men inte så jag behöver spy. Jag har också fått rikliga flytningar nu sista dagarna men molvärken har förvunnit mer...Trött är jag med...Huuu. Har lite tid nu innan barnen kommer hem. Ska ta en powernap. Helt slut efter att ha jobbat 5 timmar Har ont i huvudet idag, men tror det beror mer på min förskylning än något annat! Stoppa fingrarna i halsen och spyyy. Skulle jag lätt gjort om jag mått så illa. Fy fan vad jobbigt det måste vara...Urk!!
    Tanken slog mig på i går då ja va på jobbet,men sen våga ja inte!! Kvacklig som ja e {#lang_emotions_sealed}.
    Idag har illamåendet varit i chack o inte mått så där hemskt illa,vilket jag e grymt tacksam för!! Kommer o går kanske får man hoppas på. Men har ringt till GYN o min läkare där skulle skriva recept på några andra tabletter jag kunde ta om ja skulle få så där igen,oh ja tack vet inte hur ja skulle klara mig i helgen om ja hade de som i går!! Då blir de sjukskrivning:( oh de vill ja verkligen inte!!

För övrigt e jag sååå svullen om magen på kvällarna och efter jag ätit så de ser ut som om jag e gravid i v 25 typ...haha pinsamt då man vill hålla de hemligt ett tag till!! Får ha stora tröjor på sig E jobbigt o va svullen,man e ju så öm lixom!!! ajen!
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-04-28 19:07:21 följande:
    För övrigt är jag barnsligt förtjust i unga mödrar som jag sitter och tittar på på kanal5play.se  Vissa av dom morsorna verkar helt galna, puh!
    Älskar det programmet med Tycker de borde sända ett med svenska mammor=)
  • MajMamman08
    linasmama skrev 2010-04-28 21:21:49 följande:
    De skulle göra ett med svenska mammor, men verkar inte som det blev ett. Jag fick frågan om jag ville vara med men tackade nej.
    Ne men så skoj,hoppas hoppas de tar sitt förnuft till fånga o gör serien här med:)
    Häftigt att de frågade dig=) Hade du anmält dig nånstans el letar de här på fl?? hehe! Varför tackade du nej?? om de hade varit jag så hade jag nog de me,skulle inte vilja visa mig i TV Men skoj o titta på alla andra
    Momalicious skrev 2010-04-28 21:46:35 följande:
    Ni som har barn innan, har ni testat den här? Känner ni någon som gjort det? Vad tyckes? www.mamastore.se/product_info.php?cPath=166&p... Kanske är liite långt innan att tänka på sånt, men jag är ett freak när det gäller planering och vara ute i god tid  
    Hahaha.....min mage får nog hänga efter förlossningen,skulle inte orka ha en sån där gördel,obekvämt när man sitter ner! Hahaha....min mage va inte helt platt nu innan jag blev gravid igen,så efter ja fött denna bebis så e de verkligen hård bantning o träning som gäller! Kanske borde man skaffa sig en personlig tränare
  • MajMamman08

Usch,känner mig redan jäkligt fet o svullen om magen...uscha!!

Har gått ner de kilona som ja vägde innan jag fick min son....men skulle inte ha skadat o få bort några extra kilon. de där sambo kilona man samlade på sig i början Ja nu e de ju kört ändå...så får som sagt verkligen gå ner alla kilo efter förlossningen. Då ska ja vara slim äntligen efer typ 5 år! haha

• MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-04-29 23:57:33 följande:
    Jag har förresten två frågor till er som har barn sedan innan; 1. Gillade du och mannen i ditt liv samma namn eller var det väldigt olika?  2. Har ni haft/har navelpiercingar och i så fall, när tog ni ut dom, hur länge hade ni haft dom innan och kunde ni använda smycken efter förlossningen igen?  Har hört att man inte ska ha i smycket eftersom man kan få fula ärr, vilket är rätt logiskt eftersom man borde få en utåtnavel
    1: Ja vi gillade alla de namnen vi pratat om lika mycket=) O när han kom ut visste vi direkt vad han skulle heta (ett av de namnen som vi tänkt på) och båda va helt överrens

2:Jag hade min navelpiercing i länge,hade ingen utåtstående navel el något sådant när jag väntade sonen. Tog väl ut den i v 30 kanske?! Men mest för att den var i vägen o att jag hört att skinnet kunde spricka där själva staven satt.,så då vågade jag inte längre! men annars hade jag nog haft den längre. Kunde använda den efter förlossninge och har den än Men själva skinnet vid hålet är lite mer slappare el vad man ska säga än innan,men absolut inget man tänker på denna grav tänker jag nog ta ut den tidigare!
  • MajMamman08
    MajMamman08 skrev 2010-04-30 10:23:39 följande:
    1: Ja vi gillade alla de namnen vi pratat om lika mycket=) O när han kom ut visste vi direkt vad han skulle heta (ett av de namnen som vi tänkt på) och båda va helt överrens 2:Jag hade min navelpiercing i länge,hade ingen utåtstående navel el något sådant när jag väntade sonen. Tog väl ut den i v 30 kanske?! Men mest för att den var i vägen o att jag hört att skinnet kunde spricka där själva staven satt.,så då vågade jag inte längre! men annars hade jag nog haft den längre. Kunde använda den efter förlossninge och har den än Men själva skinnet vid hålet är lite mer slappare el vad man ska säga än innan,men absolut inget man tänker på denna grav tänker jag nog ta ut den tidigare!
    glömde skriva att jag inget ärr el något sådant fick! och inga problem med att sätta in den igen.-D
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-04-30 10:48:32 följande:
    Tack för svaren Om man inte tar ut den jättetidigt borde det väl inte vara några problem att få i den för mig heller, har haft den i 6 år nu. Fast jag har ett förjäkla bra läkekött. Annars får jag väl använda våld, eller en nål ;)
    hehe,ne de borde inte vara någon fara,tycker inte sådana hål läker ihop så fort,men ja om du har bra läkekött så annars e de ju bara o ta ett nytt hål så e de löst

Ne nu tjejer ska jag bege mig till jobbet, jobbhelg står på schemat,vilket jag inte ser fram emot alls!!! Vill bara med min familj o inte bo på jobbet Men ska inte klaga,hihi! Att jobba var 3:e helg e rena lyxen mot att jag jobbade nästan varje helg innan,men man blir la lite bortskämd,haha!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)