• Emelle

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-05-09 16:31:30 följande:
    Sablans finnar som ska komma nu ja jag har bara 2 st får aldrig finnar men det ska bort sen..Fick en under läppen och det bara stack till o så tittade jag o såg att det var rött o det var en finne som kommit.har oxå sovit på soffan slocknade är så trött.Och sen kände jag något häftigt något som rörde sig snabbt i magen hihi ''fjäril'' ja den 12 maj så står det att då ska emryt röra sig och 19 maj så är det en foster
    Oj det låter väldigt tidigt att känna av något...
    Är du säker? Borde du ju nästan vara längre gången väl??
    MalakiW skrev 2010-05-09 15:31:50 följande:
    heheh- jag "hoppas" också på illamående ;) OM jag får det känner jag att jag kommer få äta upp varje ord (och spy upp dem också...) Själv har jag typ ömma och "värkande" boobs och extrem trötthet.. och så blir jag yr varje gång jag reser mig.. har inte så mkt mer symptom... så ett "fett" illamående skulle inte sitta dumt nu :P
    HEY!!! Du kan få mitt. Jag har ju dina symptom + ett joooobbigt illamåående. Vi kan byta
  • Emelle

Nån mer som är såå sjukt slö/trött??
    Jag orkar verkligen inte göra ett skit nu. Är nog ganska noga annars med att hålla iodning osv men nu, jag skiter i det. Orkar inte. Min stackare till sambo har fått dragit ett TUGNT lass de senaste veckorna och har inte klagat men nu börjar jag nästan få dåligt samvete. Det tar i mot så fruktansvärt. BVara att damsugen 1 våning känns osm ett omöjligt uppdrag...för att inte tala om tvätt och matlagning. Fyyyy!!

• Emelle

Hej!!
    SKÖNT att höra att man inte är ensam om att vara en slö jävel nu för tiden!
    Verkar ju vara smittsamt härinne Tacka vet jag min snälla man, utan honom hade barnen varken fått mat, rena kläder eller fått vätta isg de senaste veckorna ...

Idag har jag varit på jobbet efter en vecka hemma. Mådde SKIT rent ut sagt innan fm fiakt. Behöver äta en rejäl frukost innan jag går i väg nu märker jag. Sen lättade illamåendet och sambon och minsta och jag hann med en lunch på stan innan de två stora kom hem och sen tog vi en powernap tillsammans med minsta på soffan när vi kom hem *mys*
    Nu är J och skriver (och gör förhoppningsvis en riktigt bra deal) nytt fotbollskontrakt och jag ska faktiskt, kors i taket, ta tag i lite tvätt/städ härhemma medans jag inte har halsen full av spyor!!
    I morgon går jag in i vecka 9, tredje månaden. KUL!!
    Läste igår att en bloggerska jag följer också är gravid. Så kul att antagligen få massa snygga klädtips osv. Nice!!

TheUnknown skrev 2010-05-10 13:26:39 följande:
    Hejsan =) Nu tänker jag återkomma till er.Var på VUL idag och såg ett litet hjärta slå. Läkaren trodde tredje januari, men jag hänger med här ett tag till ändå.
    Jessika82 skrev 2010-05-10 13:29:11 följande:
    Jag kommer nog ha bf i nov men jag hade min egen uträkning och då blev det dec och jag hänger nog oxå kvar här.. så trevligt gäng här
    Så klart ni sk hänga med här
    Lär nog vara en del som får förtidigt och en del (säkert jag) som kommer gå över till 2011!!
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-05-10 17:12:35 följande:
    Ska nog ta och lägga mig en snutt snart. Kom nyss hem från jobb och dagis och maten får sambon göra. Vill ändå inte ha och sover hellre. Känns som en timme räcker för att vara liite sällskaplig för sambon efter att Nova somnat. Känns så elakt att jämnt somna runt 8-tiden varje kväll! Jag lägger Nova och sen hinner jag sitta en stund i soffan innan jag däckar och sambon väcker mig när han vill gå upp och lägga sig.  Idag gick jag in i v.11! tjoho! Bara 2veckor kvar tills jag kan pusta ut och sen, den 2juni är det dags för NUPP.  
    Grattis till ny vecka...Bara två veckor kvar till den "farliga" tiden är över ju
    Karttikeya skrev 2010-05-10 17:17:50 följande:
    Pew, nu har jag fått pratat med min BM. Läkaren har ordinerat Levaxin, så från och med i morgon ska jag äta 50 mkg/dag. BM förklarade att jag inte behövde vara orolig för missfall eller fosterskador osv eftersom man då behöver ha jättehöga värden, mina värden behöver bara hållas inom kontroll så att dom inte stegrar. Den enda innebörden för mig är att jag får ta blodprov oftare och att jag kan bli piggare av mer hormon, haha. Så det känns ju jäkligt skönt nu :)
    Så skönt!!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-05-10 20:43:24 följande:
    Kan det vara Englas Showroom du kikat in hos
    Japp, Englas it is!!

...lycka till i morgon btw, men det ser ju bra ut, du har ju tjuvkikat 2 ggr ju *fusk*
  • Emelle
    Stoce skrev 2010-05-11 14:15:22 följande:
    Vad härligt, och skönt att ha passerat de första 12 veckorna, grattis :)Här är det väldigt mycket kramper i livmodern idag, blir lite orolig till och från, men syns inget blod. Har ni också att värken ökar och minskar från dag till dag? Har varit rätt lugnt i nästan en vecka, men idag hugger det som bara den ibland...
    Min värk ökar minskar och känns annorlunda från dag till dag. Ibland molvärk, i bland pga gaser osv...
    Jessika82 skrev 2010-05-11 12:34:00 följande:
    Var på ul idag jag är i v12+1 bebisen pratlade på och hjärtat slog fint
    Grattis!
    Minifer skrev 2010-05-10 23:33:20 följande:
    abselut, käka på bara =)Jag hinner inte med härinne, jag bar fåra migränattacker hela tiden! *gnäll* Nåja, illamåendet har blivit bättre iaf. Grattis till alla nya veckor och lycka till på Vul och malaki sluta genast blöda näsblod, det ser så slarvigt ut
    Usch migrän suger. HAr också det i perioder men nu är det nog 1½ år sen sist, och det är skönt!!
  • Emelle

Godmorgon!!!

GUD vad ni har skrivit!! Härliga tråden
    Majmamma- Fiiin bebis! Så skönt att vätskan var borta, nu kan du bara njuuuta!!

Tycker att de flesta kommit så långt!! Jag har alltid haft sena BF datum typ efter den 20:e så jag hamnar alltid sist i sånna här trådar
    Längtar tills man är förbi de första 12 veckorna, sen brukar tiden gå så fort tycker jag!!
    Ser att det är fler som mår illa. Jag hade ju en bra dag igår då jag tog postafen på morgonen. Ska göra dte idag med, men min mage alltså...Fyyyy!
    Mina tarmar kan knappt arbeta över huvudtaget. På kvällarna har jag såååå ont!!
    Kan det hålla i sig hela graviditeten el brukar det med släppa efter ett tag? HAr inte haft så under tidigare gravidieter...

Nu är det väl dags att skaffa en magbildstråd va??
    Så många som gått över vecka 10 nu!! Så vi kan jämföra lite och minnas hur vi såg ut sen när vi är i sluttampen
    Majmamman- Du kan väl göra en ny tråd och länka till i TS....??

Mjukamilla skrev 2010-05-12 06:09:48 följande:
    åt också lergigan comp förra grav. och älskade det. mådde illa konstant heeela dagarna, förutom när jag sov. kräktes sällan men det kändes som om jag skulle göra det hela tiden. huuu... denna gången har jag inte mått illa alls, förutom att jag är petig med maten. det har ju gjort att jag har tvivlat på att jag egentligen är gravid *S* men idag får jag veta  om tre timmar för att vara exakt!!! HURRA
    Välkommen och lycka till idag!!
  • Emelle
    we wish for a baby skrev 2010-05-12 16:10:34 följande:
    Haha ja vilken grej om man skulle föda dom påklädda, jag har oxå konstiga drömmar, & precis som du majorima så handlar de om otrohet.Vilket jag heller aldrig skulle kunna vara, jag har de så bra med min man att jag är avundsjuk på mig själv hahaMin mamma rycktes plötsligt bort från oss för en vecka sedan, så min senaste vecka vill jag inte uppleva igen någonsin.Fruktansvärt att behöva forlora sin mamma när man precis fått beskedet om att man är gravid, men jag hade berättat för henne att vi lyckats nu 6 äntligen ska bli föräldrar. Eftersom vi har lyckats via IVF så har jag & min man valt att låta våra familjer få vara med oss under hela behandlingen! Hon dog förra tisdagen kl 11.05 & 15:45 samma dag hade vi tid för vårt första vul för att få se de lilla livet & se hjärtat ticka!De som skulle vara en av lyckligaste dagarna i mitt liv... blev istället så sorgsen & tragisk.Jag bet ihop & åkte på vul:et, men vår lille var lurig och låg så till att vi inte kunde se de vi ville, så den 17/5 har vi vår andra tid & jag hoppas så att vi får se mer då, jag behöver den bekräftelsen nu kännner jag, sen den 20:e samma vecka begravs min mamma. Jag bor 50 mil från min födelse ort & från min resterande familj så jag åker nog redan den 19:e eller 18:eMin mamma led av sjukdomen parkinson plus & en elak stroke som även ställde till de för henne, så pga av mina anlag för blod proppar behöver jag även ta sprtutor varje dag själv hemma fram till förlossning, vilket känns lite deppigt.men de är ju för en god sak skull, så de är bara att bita i hop.Hade de inte varit för min underbara man som stöttar & hjälper mig så vet jag inte hur jag skulle orka!Jag är så oerhört lessen & förtvivlad men samtidigt så oherhört lycklig att vi 2 nu äntligen ska bli 3.De är svåra känslor att hantera, sen har man ju alla bonuskänslor som spökar pga av graviditeten.SHIT vad långt detta blev...sorry!Vill bara säga att jag är så glad att jag hittat er här, för ni är ett så underbart gäng mammor/blivande mammor. De är med ett leende på läpparna som man sitter & läser era inlägg....Ni sprider värme & glädje!TACK!
    Usch så jobbigt!! Stackars dig! Så skönt att du har din man att luta dig mot och som finns för dig nu när du behöver det som allra mest!!
  • Emelle
    Mjukamilla skrev 2010-05-12 10:18:13 följande:
    jag får tyvärr kliva ur tråden... det fanns inget kvar i livmodern. som tur är slipper jag skrapning elle rnåt annat sånt då kroppen har skött sig ordentligt.tråkigt som fan, men jag var lite mentalt förberedd på det så jag är inte alldeles förkrossad.vi försöker igen när mensen kommit tillbaka.... jag dyker nog upp i en annan tråd snart igen
    Usch, jag vet hur hemskt det känns. Stort lycka till i kommande försök!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)