Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-06-14 14:43:57 följande:
    Haha, ja! Rätta takter! Men denna gången VILL jag inte vänja mig Skrattande

hahahaha
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-06-14 14:45:53 följande:
    Av vilken anledning ska man inte färga? Jag har bara hört för att det kan bli vilken färg som helst, men det är väl inte farligt?
    Jag fick till mej att det kan komma in i kroppen & då oxå till barnet...
    Med min första sa även frisören det till mej....
  • Trollungarnasmamma
    Minifer skrev 2010-06-14 15:14:01 följande:
    Det är väl mest för att hormonerna kan göra att färgen blir skum. Personligen hoppar jag färgning under graviditeten för att inte sitta och andas in alla kemikalier och så, men enl min BM ska det inte avra farligt att färga, och de flesta frisörer jag frågat har sagt detsamma. Tona skall inte vara någon fara alls iaf
    Nej tona & slinga är ingen fara alls har jag med hört....

Förresten beställde vi en babysitter igår
    En "gammal" modell för jag tycker de e bäst....vi hittade en av en slump som var lite annorlunda så det fick det bli hihihi, var mest sambon som var på!
  • Trollungarnasmamma
    Emynem skrev 2010-06-14 15:45:44 följande:
    Jag färgar håret för fullt nu även fast jag är gravid. När jag gick på frisör skolan så pratade vi just om det där med att färga hår och graviditet och dom sa då iaf att det var förr sådant gällde eftersom färgen då innehöll ämnen som inte var så bra att andas in eller få på huden.
    Men de moderna färgerna vi har idag innehåller inte dessa.

Och det om att färgen släpper snabbare när man är gravid har jag aldrig hört DOCK kan håret vara mer svårblekt när man är gravid pga hormonerna och kan därför i vissa fall bli gult.
    Men detta är heller inget problem som jag personligen stött på.

Jag färgar och donar, ska vara snygg trots att jag är gravid! haha :D
    Ja jag säger inte att nått är fel, säger bara vad jag själv fått höra

Ja vi vill juh känna oss vackra när vi e tjocka med, jag är likadan, & det vi kan göra är juh bara håret nu & naglar & hoppas vi blir fint solbrända!!!

Jag kan heller aldrig bestämma om jag ska ha långt ele kort, tycker om båda!!!! men nu har jag haft kort länge så jag satsar på lite längre nu....
    ÄlskarNova skrev 2010-06-14 17:02:48 följande:
    åh idag blev det inget ullared. Åker imorgon istället då de hade kris på jobbet så jag fick hoppa in. Blev dock informerad igår kväll så jag hade tid att vänja mig vid tanken. Lite snopet bara att inte få åka iväg. 
    Listan är låång och hoppas på mkt bebisfynd!

Tror också att jag igår kände av pyret ..kändes mkt annorlunda än mina vanliga tarmrörelser och mer långt in. Det rör runt liksom-precis som h*n snurrar runt. Idag har det varit lite mer diffust. 
    Längtar efter de där riktiga buffarna och sparkar. *myys!  

(idag v.14+5) 
    Skönt att det blir imorgon iaf så det inte blev inställt....
    Min bebislista är med lång, men nu har lite fynd på tradera gjort med kläder & babygym gjorts. På IKEA igår blev det en sänghimmel, beställde en babysitter oxå.
    Men ska köpa lite nytt täcke, kudde, madrass, spjälskydd osv med & det tänkte jag göra på Ullared.

När jag lägger mej på sidan så känner jag bebis väl, den följer med hihihi Måste vara den iaf :p
    Längtar med efter de riktiga, då är man mer säker med & det känns vi kommunicerar
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-06-14 18:04:48 följande:
    Heej!! Jösses vad ni skriver. Skumläser igenom allt lite snabbt. Det är vad jag hinner idag.

Har varit på NUPP idag och det gick sååå fint. Ska bara  njuta nu och se fram mot vår Julbebis!! BF 23 december kommer det stå i vår journal hädanefter!! Merry christmas!

Liten var staxt över 6,1 cm från huvud till sjärt och var väldigt aktiv. Mysigt att mna ser så tydligt! Såg tom alla fingrarna osv. *längtar*

Nu ska vi inte nojja mer utan BARA njuta!

Låter juh underbart
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-14 18:47:01 följande:
    Hormonerna är ju galna, jag sitter och lipar som aldrig förr åt den fina bebisen på bilden!

Jag håller på att dö just nu, vår lägenhet är en miljon grader varm och jag håller på att städa. Gissa om jag svettas. Vi har kvällssol vilket är mysigt men dock VARMT. Har alla persienner nere men hjälper inget vidare. Dock slipper passerande människor se mig svettandes haha

Jag försökte ringa BM om att eventuellt få ett tidigt UL idag (för vänner till mig har fått det) men hon svarade inte. Får ringa imorgon. Om det blir nej så tänker vi göra ett privat UL. Kan inte bärga mig! Sambon är lika nyfiken som jag.

Suger att bo i västra götaland när man ska göra RUL. Tydligen får man aldrig veta könet här pga folk som gjort abort pga "fel kön". Det tycker jag bara är sjukt. Burr. Så vi ska göra ett 3D/könsUL längre fram. Men jag klagar inte, ju mer man får se bebis desto bättre!

Nu har jag slutat svettas så nu ska jag fortsätta städa.
    Kram på er alla mammor to be!  
    Men då gör de inget att du städar naken heller
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-14 19:07:34 följande:
    Mohaha inte illa jag trodde jag skulle svimma när jag såg hahaha vadå fetto mohahaha

Nära jag äter typ inget alls jag äter morgon och middag på jobbet och kvälls mat hemma såklart med familjen.
    Morgon mat kl 09.00 middag kl 12.00 och kvällsmat hemma varierar idag kl 19.00 ibland 17.00 osv ..
    Godis blir det inte mkt alls av utan lakris är mer men oxå halstabletter i mint..
    Vatten i massor..
    Simmar oxå (dålig kondis) hahaha magen är oxå i magen (enormt) helt förjävligt jag kan ta in magen längre den har blivit större o större och jag har värsta kulan nu när jag ligger ner på rygg
    Jag hade gått upp 6 kg nu redan & jag vräker verkligen i mej Förvånad
    Men men, vi har juh slutat snusa & röka, får skylla på de
  • Trollungarnasmamma
    Minifer skrev 2010-06-14 20:03:08 följande:
    skogsbollen: De otäcka fisk-raparna kommer från Pharbio omega-3 forte 1000mg. Helvidrigt, men sover jag märker jag det inte =)

emelle: grattis till fint nupp!! :D

idag har jag haft en riktig skitdag, så ska sitta och tryna med ett spel nu

Inte din man heller?

linn78 skrev 2010-06-14 20:07:21 följande:
    Hej, nu var det längesen igen!! Jag är urusel på att skriva...=(

Välkomna alla nya iaf, kul att vi får så många december bebisar!!

Jag vet inte riktigt hur mycket jag har gått upp men jag gissar på ca 5 kg. Sonen lyckades kissa på vågen och efter det så slutade den fungera...

Jag har fått tid till RUL 5 juli. Kul!! Fast jag som aldrig oroar mej har fått värsta nojjan nu... Dels känner jag inte bebisen ännu (omföderska och i v 16 nu) och sen funderar jag mycket på var tvillingen tog vägen, jag har ju inte blött. Tänk om den liksom fastnat på den andra bebisen... hu hemska tankar!
    Vi ska ta reda på kön iaf, gjorde det med sonen också. Någon annan som ska göra det?

Jag har det mesta kvar efter sonen, fattas bilstol och så funderar jag på vagn. Jag vill gärna ha en babyjogger city mini twin, (har den i enkelvagn och älskar den) men den är bara framåtvänd och jag vet inte riktigt om det öht går att få tag på hårdlift och adaptrar i Sverige. Har aldrig sett det. Men man kan kanske använda bärsele/sjal ända fram till sommaren när plutte kan sitta ordentligt i vagnen... Men då är Axel nästan 3 år så då behöver han kanske ingen vagn? Hmm, inte lätt detta.. Hur funderar ni som har syskon?

Vi ska köpa en babytravel syskonvagn, elliot kommer fylla 2 månaden efter bebis kommer, men han älskar att åka vagn så jag tror vi gör ett bra val....köper beg....

• Trollungarnasmamma

Godkväll...

Ikväll är jag as trött, hade svårt att somna inatt så efter jag nattat lillan så är jag as trött...:s blir nog sängen snart...

Nu är mina älsklingar hemma igen!!! Så skönt...'
    Pappan till dem sa oxå att han hade ingen brådska med att ha dem mer, för det var bra som det var...ooo tack
    Tycker de e för små för att vara vv ännu.

nehe känna lite närhet med sambon nu kanske...

kraaam

• Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-06-14 22:14:32 följande:
    Det blidde svartbrunt, precis som det skulle. Hurra! Tur att man bara behöver färga utväxten.. Behöver två stycken kartonger med hårfärg bara för det.. Ibland är det dyrt att ha väldigt mycket hår! Behöver nog tre eller fyra stycken om jag skulle färga hela mitt hår i den längd jag har nu, haha!

Men i morgon åker lite av. Hur mycket återstår att se. Jag fegar nog ur som vanligt och bara toppar det litegrann.
    Grattis
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-14 22:28:20 följande:

NhjärtaD:

Ja det dumma sakerna hahaha (ängel) jo men kroppen blir konstig efter det.
    Men man går ju upp 300-400g eller vad dom nu sa haha
    Kommer vara som en balong hahaha när man väl ska åka in

Linn:
    Som jag skrev i andra tråden (såg du 2 bebisar) är du 100 på att hon/han såg 2 bebisar sist och inte inbillade sig ?
    Det kan man oxå göra.
    En jag känner dagmamma till didos hon har tvillingar och hon visste INGET om att hon väntade 2 st för den andra hade gömt sig HELT bort och honom hittade som sen när båda var stora kanske så att din iaf bömmer sig HELT och hållet haha
    Men kan förstå att det känns jobbigt.
    Agn vagn vi har kommit fram till 2 st vagnar nu combi antingen Carena
    (bäst i test av alla vagnar)
    Eller en vagn vi nu hittade kommer ej håg namn men den hade combi hådlift oxå och en bilbarnstol utan kostnad och allt ingick som myggnät regnskydd osv och bilbarnstolen fick man med i köpet vagnen gick på 4000kr BILLIGT och en NY vagn
    Sen har vi allt vi behöver inget då vi har kläder till både pojke o flicka och säng och allt möjligt
    MEN vi vill ha badbalja NY säg (vagga) vagn bilbarnstol fast vi har en redan
    Men nu gick sambon igenom Libero kluppen är i danmark och här som 1:a paket när man är gravid (FÅR) man i paketet detta

Badbalja
    blöjhing
    krämmer till babyn
    Krämmer till mamman
    böker & Tidningar
    Blöjor = libero
    shampon osv
    Sen får man komma till apotecket och hämta gratis krämmer till gravida mamman som tar bort bristningar osv..

Sen fanns det en paket som man köpte för inte mkt alls
    Som var
    Säng (spjälsäng)
    vagn combi med allt utan skötväskan

Man får minst 3 stället grattis paketer här i danmark så vi ska såklart ha det vi kan ha så slipper vi köpa mkt oxå

kön titt ..
    Hmm när jag nu var på mitt Rul som jag hade så skulle vi se om det var pohke eller flicka men denna bebisen var envis haha som min (mor) ja så bennen var i kors så vi såg inte..
    Ska på Tul redan är i vecka 20 då och den 29 juli så då ska vi se men vi vill och inte så vi får se vad vi nu bestämmer oss

oooo ja, ballong kommer jag absolut vara!!
    MalakiW skrev 2010-06-14 23:00:17 följande:
    Hej alla,
    Härligt att läsa hur era magar växer och hur ni planerar för era små!

Här är det väl lite ljusare i tunneln. Idag är nog min första blödningsfria dag (HURRA!) Sex dagar till och jag får både bada och sexa! :D. Annars sysselsätter jag mig med att läsa på om mitt myom (som jag hoppas att jag får ta bort). Mitt myom ska visst sitta så pass illa till att det ska minska risken för MF/MA med uppe emot 50 procent om man får ta bort det. Fast sen har jag läst att man måste vänta 6 månader innan man får bli gravid igen efter att man tagit bort det... Men ska höra med läkare först. Har tagit blodprov för att kolla om jag har toxoplasmos och har inte riktigt fått svar än men det lutar väl lite åt det. Tar en dag i sänder och just nu är det 74 dagar tills vi får bli gravida igen! Så sakta men säkert. När fortfarande en dröm om att få hoppa in i denna tråd som gravid igen i höst!

Minifer-sugen på lunch snart?!

All lycka och kramar till er!
    Skönt att du har läget under kontroll gumman Hjärta
    Minifer skrev 2010-06-14 23:37:28 följande:
    tack så jättemycket! Har helt fastnat i alla spel på facebook nu, spelar farmville, treasure island och mafia wars samtidigt, haha suck..Hoppas imorgon blir en bättre dag!

NhjärtaD HAHAA, ifall han märker det kan han fan ha det, som lite payback för allt gravidlidande man genomgår, haha! Skönt att ha alla hemma igen =) Måste vara asjobbigt att behöva lämna bort sina barn för jämnan =/
    Karttikeya skrev 2010-06-14 22:14:32 följande:
    Det blidde svartbrunt, precis som det skulle. Hurra! Tur att man bara behöver färga utväxten.. Behöver två stycken kartonger med hårfärg bara för det.. Ibland är det dyrt att ha väldigt mycket hår! Behöver nog tre eller fyra stycken om jag skulle färga hela mitt hår i den längd jag har nu, haha!

Men i morgon åker lite av. Hur mycket återstår att se. Jag fegar nog ur som vanligt och bara toppar det litegrann.
    låter som att du har lika mycket hår som jag brukar ha =) Blir jäkligt dyrt att färga när man behöver så många, blä! Har slutat nu (färga) för att jag inte pallar meket, just nu har jag en fin utväxt sedan maj förra året, hehe.ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH vad gött!!!! Fint att du fick taget provet också!

Jag såg paraplyet i hallen idag och tänkte JÄÄÄÄKLAR, haha! Jag lunchar gärna! Onsdag, kan du då?
    Mohahaha

Ja jag vänjer mej aldrig Men nu får jag ha de hemma ett tag
    we wish for a baby skrev 2010-06-15 00:01:36 följande:

Hej alla underbara...
    Ligger vaken och kan inte sova, har legat och läst igenom lite om hur de går flör er, och jag gläds så med er & längtar till v.30 då vi får köra igång igen :)
    Jag blöder till och från fortfarande och jag tror de är 2 eller tre v. sen idag..
    Har tappat bort ordningen på dagarna, sörjer min mamma som tusan, de förlorade barnet oxå... sitter fasst i svart hål som jag bara måste ta mig upp ur snabb, har ju så mycket att se till att bli pigg och fräsch för v.30 för inte rubbas nå hemskt mycket för mig känner jag... men självklart har jag funnit livsglädje igen till dess, jag har ju en underbar man samt otroligt peppande vänner.
    sen har jag er "min lilla tråd" jag kommer villja följa er till den dag var och en av er föder :)
    Ni får ett  happy new year :)
    Åh jag och malak en lycklig vår/försommar :)) Inte fy ska de heller, eller hur gumman :)
    Tack för ditt snabba svar igår :))

Nu ska jag gå¨och krypa ner brevid min man som gick och la sig för en stund.

Ta han om er!
    Godnatt!
    Hjärta

Sörj så mycket du vill, det har du all rätt till...du måste det för att klara av nästa steg!!

Är er tur nästa gång, måste det vara!!Hjärta
Svar på tråden December Bebis 2010 :)