• Jaya

December Bebis 2010 :)

Har kommit hem från BM, men herregud innan jag bara kom dit. Läs gärna min blogg för de som orkar ..

Men i alla fall

v 38+0, 13 dagar kvar till bf

sfmått 38 cm
    hjärtljud mellan 130-160
    blodtryck 120/80

Bm trodde att det var värkar som inte rikigt ville dra igång. Men vi hoppas på att jag slipper åka till bm den 20:e december dagen efter bf.

Vi färdknäppade igår kväll när allt lungt sig, för att se om det kunde dra igång på rikigt, men icke sa nicke!

• Jaya

Här händer det grejer vad kul att så många är pågång. Hoppas att det drar igång på riktigt här med snart . Lite molvärk ikväll och väldigt oregelbundna värkar . Men det är alltid något.

• Jaya

God morgon tjejer. Hoppas allt är bra med er. 12 dagar fram till bf och jag fattar inte hur jag ska stå ut! Jag vill föda barn. Senast i helgen, då hinner jag fixa med allt här hemma, kan man boka tid ? Haha

• Jaya

Idag kommer det minst en bebis i alla fall, underbart! Alltså jag fattar inte om jag har mega flytningar eller om det kommer lite vatten hela tiden. Blir liksom blöt mellan benen även när jag ligger ner, känns lagom fräscht ..

• Jaya

alltså nu händer något i alla fall!
    jag gick upp efter jag skrev förra inlägget och tog på mig en binda, och hann inte plocka fram frukost, för jag kände att det rann i trosorna. Så jag springer in på toa, Bindan är blöt och så är det lite blod och slem där... Tog på mig en ny binda, och jag känner mig fortfaraande blöt, det rinner när jag står upp...

vatten?????

• Jaya
    MrsHelgesson skrev 2010-12-08 08:39:19 följande:
    Det låter som vatten, det var slemmigt för mig när det gick med första barnet.

Nu undrar jag om det är några gravida/mammor här som har varit sjukt dåliga i magen dagar innan förlossningen? Jag har varit det i tre dagar nu vilket är väldigt ovanligt för mig. Ändå är mitt järnvärde 130 som är mer än vad det var vid inskrivningen. Man har ju hört skrönor om att man blir kass i magen innan en förlossning. 
    usch, nu blir jag nervös...

Ska man ringa förlossningen när man tror vattnet gått?

Jaghar vart "dålig" i magen ett bra tag nu.  under hela grav så har jag skött magen 2 gånger i veckan. de senaste 2 veckorna har jag gjort det varje dag...
  • Jaya

Igår kväll 23.02 föddes lilla linnéa . 49 centimeter och 3310 gram. Skriver förlossningsberättelse när jag kommer hem. Men det var fantastiskt och vi mår bra alla tre.

• Jaya

Herre gud, jag måste bara fråga er. Rådfråga ni som kan detta. Just nu spelar hormonerna mig ett spratt och jag gråter hela tiden. Ammningen gör mig stressad och barnmorkan tycker jag ska bestämma mig tills imon innan jag ska hem om jag ska amma eller inte. Då ska jag ju få medicin för att stoppa mjölkproduktionen. Allt känns jobbigt nu och jag gråter för allt. Tänk om jag ångrar att jag inte ammar? Hur ska jag lyckas? Jag känner mig så dum att jag tänker i dessa banor men jag är förvirrad, ledsen och rädd.

• Jaya

Detta är dag tre, imon ska vi åka hem. Och vi längtar verkligen hem. Jag har lyckats amma en gång. Under dessa tre dagarna, hon sätter upp tungan i gommen hela tiden . Jag vet inte om jag har styrkan att må dåligt och ha ont i brösten. Har räknat ner timmarna till nästa ammning hela dagen och gråtit av ångest och sedan gett ersättning istället. Barnmorskan säger att det är upp till mig och när jag pratar om det så bara gråter jag. Jag skulle vilja delamma typ morgon middag kväll och tilläggsmata resten för att slippa press. Men det ska tydligen vara omöjligt ..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)