Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

MFJG skrev 2010-10-29 12:28:02 följande:
    Napp!
    Jag hade gärna sluppit sonens nappberoende. Men hellre napp än tumme, då nappen går att avlägsna lite lättare ;) Han suttade konstant när han var liten nyföding, på mina bröst eller så var det ett av våra lillfinger som åkte in. Till slut gav vi honom nappen och han fattade grejen direkt. Nu är det ett jäkla tjatande hela dagarna om "bap" då jag försöker att han bara har den när han sover. För att sen ta bort den även när han sover. Ge den till tomten eller till napptrollen eller något.
    Har oxå begränsat nappen till när William ska sova han är 2,5 år. Skulle önska han slutade med napp snart. Men e ju tjat varje dag om den där tutten o ofta så låtsas gråter han för att han ska få den.
    Tänkte vi skulle ge tomten napparna nu till jul...........hehe,får se hur de kommer o gå!
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Annnika skrev 2010-10-29 13:49:35 följande:
    hej allihop :) tänkte höra lite med er som varit hos barnmorskan och kollat så bebisen ligger rätt.. jag ska dit nästa vecka och kolla detta och jag har hört och läst att barnmorskan kommer känna jättehårt runt bebisens huvud.. e lite nervös för detta.. såklart fattar jag ju att barnmorskan kan sitt jobb men jag kan inte låta bli att oroa mig.. trycker de jättehårt? tänker ju på den lille pluttens huvud..

kram på er!
    Ne men gud....ska hon bara kolla så barnet ligger rätt,så ska de ju inte göra ont,då e de ju något som är fel!
    Du behöver inte oroa dig....o bebisen tar ingen skada
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-10-29 20:43:25 följande:
    Vikken lyx endel har
    Med mej fuckar sej allt, HP fick jag ingen & beslutet för SP har jag inte fått ännu....fick ett brev där det stod att det kan ta mer än 30 dagar...kul....
    delifi2 skrev 2010-10-28 20:13:09 följande:
    glömde det viktigaste, vi har julskinka i ugnen nån som är sugen
    Va? Vad gott!!!!!

Här blir det ingen julskinka förrens vid lucia
    Varför fick du ingen HP? skrev de deT? så himla dåligt! tycker alla borde få de som vill de! Hoppas,hoppas verkligen att du får SP nu....håller alla tummar o tår!
  • Willes Mamma 08

Hej tjejer!!

Varit bortrest i helgen till Växjö (då åkte vi igenom Viserum,va de inte där du bodde älskarnova?)
    Orkar inte plöja mig igenom alla inlägg just nu,hihi!

Men ingen som fått bebis mer?? El är på G??

Själv har jag sen i Fredags haft onda,jobbiga förvärkar. Känns som ja ska bajsa på mig o magen drar ihop sig och den håller i sig i någon halv minut. Asa jobbigt när man e på stan o måste stanna o typ hålla i något o andas igenom den,hahaha så PINSAMT!
    Men va kan de betyda?? Kommer jag ha så nu tills jag föder bebis om ca 5 veckor??

• Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-11-01 20:35:37 följande:
    Jag har det likadant men har haft det ett tag. Jag tror nog att det kan vara så att man får leva med det ett tag... Men det är väl svårt att säga. Själv hoppas jag att jag får ha det så i åtminstone 3 veckor till, sedan kan jag väl leva med att liten tittar ut!

Vet inte om du har sett det, men Sara klippans vatten gick i natt, hon skulle snittas idag. Vi väntar spänt på att höra hur det gått!

Ja...ja vill ju inte bebis kommer än,men vill inte ha så här heller. hehe! Hade inte så med William. Denna grav e verkligen annorlunda,inte något e typ likt,haha! Ja den får stanna minst 3 veckor hos mig med,hihi!

Ne de visste ja inte,tack ...hade ja missat annars jue! Ja gud så spännande,får se när hon orkar skriva
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-11-01 21:34:54 följande:
    Jag bor i Växjö

låter som för mej....hela dagen har det kännts som jag ska bajsa på mej...inte så kul....ska till BM imon & har lite frågor....

Jodå en bebis till har nog kommit
    Gör du? Så roligt Alltid skoj med nån som bor lite närmre! Min sambos mamma bor där,så brukar åka dit ibland på helgerna tycker det är en himlans bra shopping stad,har så mycket fint jue! Handlade massor till bebis,hihi!!

Berätta gärna va BM sa om de me att de känns som man ska bajsa på sig?? Ja ska inte till min BM förrän om 1 vecka
  • Willes Mamma 08
    SaraKlippan skrev 2010-11-02 06:22:08 följande:
    Hej allihopa! :) Igår kl 12:28 föddes vår lilla pojke med kejsarsnitt 5 veckor för tidigt. Han vägde 2455 gram och är underbart fin och klara sig jätte bra med andning o så. Vilken lycka när man hörde hans skrik när de plockade ut honom! Jag och min sambo började båda stor tjuta där bakom skynket! Lite jobbigt sen när de tog ut honom o sambon följde med o ja fick ligga kvar där utan mina prinsar! Dröjde ca 2 timmar innan ja fick träffa vårt barn men som tur var så va sambon med honom hela tiden och det var underbart när ja kom åkande i sängen o fick se min sambo sitta där med vårt lilla knyte på bröstet! Lyckotårarna bara sprutade! Sen fick ja lille Benjamin till mig och låg kvar där med honom på bröstet till kl 23:00 då vi var tvugna att få lite sömn. Han var jätte duktig o fick mat genom sond men var ändå lite sugen på tutte o försökte att sutta lite från mina bröst! Nu ligger ja här o har precis vaknat o vill bara komma till min pojke igen! Min sambo sover, jag har svårt för att sova mer o har lite ont. Har precis fått smärtstillande och ligger här o oroar mig för hur det ska gå när ja behöver bajja! Rädd för att röra mig då de gör rätt så ont o känns obehagligt! Undrar hur lång tid de tar innan ja kan röra mig någorlunda igen? Hade gärna skickat en underbar bild men ja kan inte bifoga bild när ja är här inne i mobilen :( så ni får vänta ett tag till! Vi kommer kanske att få åka hem i slutet på veckan! Kram till er alla och tack för alla lyckönskningar :) ni är underbara!
    MASSA GRATTIS kramar till er o eran lilla Benjamin! Hoppas du orkar uppdatera med bilder sen
  • Willes Mamma 08
    ondar skrev 2010-11-02 18:51:39 följande:

Fick tvättat alla kläder i st 50/56 igår, det var en del haha. Tog "snuttefilten" också så nu är allt fräscht inför bebis ankomst:). Ska börja packa i ordning väskan också. Packar man två bodys,byxor o pyjamas eller hur mkt av varje tar man? 

Hur har ni andra gjort med filtar osv? Jag har två nya filtar i jättemjuk o gosigt material, jag försöker bestämma mig för om jag ska tvätta dem innan bebis använder dem eller om jag ska strunta i det, det e ju tråkigt om de blir slitna av tvätten. De borde ju inte va ofräscha på nåt vis väl?

Imorgon kl halv nio kommer barnmorskans dom om jag ska få vändningsförsök eller inte. Lite pirrigt faktiskt:).
    Det känns inte som om bebis har vänt sig men vad vet jag:P.

Jag som har vart frånvarande några veckor har ju missat massor, är det fler än SaraKlippan och Jessika82 som fått bebis i tråden?

Ska snart med börja tvätta bebisens saker! Kommer nog o tvätta filarna tror jag...vill ju inte heller de ska förstöras,men sen samtidigt känns de så ofräscht att folk varit o plockat i dem och oftast luktar de ju lite behandlat el vad man ska säga! Men verkligen jätte svårt det där!
    Lycka till i morron

Är det nån mer som tänkt och "sova" med bebisens filt/snuttefilt så den känner igen doften sen ifrån en??
  • Willes Mamma 08

Så fint ni syr tjejer! Önskar med jag vore lika duktig

Roligt med massa bilder oxå

• Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-11-03 19:37:48 följande:
    Måste ju också slänga upp en bild på sötnosarna :) Men jag låter dottern vara med på bilden istället för mannen ;)

Bebis är vild och galen som vanligt, känner av lite sammandragningar och blir trött i ryggen ganska så lätt.. Imorgon jobbar jag natten till fredag, sen går jag på HP!! Längtar som faaaan!! Kommer dansa mig igenom natten på jobbet ;)
    Jag vill köpa bebiskläder i massor, men nu gick ju lite pengar åt till gravidförsäkringen och jag med mina underbara gravidhormoner lyckades få en parkeringsbot igår! Min första böter nånsin! Historien :

Jag ska ner på stan , tar bilen och tänker ställa den på Hemköps parkering. Det är min mormors bil jag lånat och jag vet att hon har en sån parkeringsbricka där. Jag åker upp på taket och kommer på att jag först o främst faktiskt ska kolla så brickan finns i bilen, och visst ligger den där, i bildörren. Bra. Jag parkerar. Plockar i allt jag ska ha i fickorna och känner småmynt och tänker "nä dom behöver jag inte jag har parkeringsbrickan". Jag låser bilen och går. Parkeringsbrickan då? joo den låg i bildörren...Självklart åker jag på böter!

Jag skyller på hormonerna...
    Hahaha,måste va något med hemköps parkering. EXAKT så hände mig för några veckor sen,hahaha så galet sjukt! Min första P-bot med! Twins;P

Så söta de va på bilden!!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)