Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-11-09 14:26:18 följande:
    Jag kan ju inte gå alls kanppt nu med mina SD och det jävla foglossningen...
    Men sen när dom är ute tar vi barnvagns race...jättegärna!
    fy så jobbigt :(

Jag har ju så jäkla lätt för att gå upp i vikt, jämt, och svårt att gå ner.. Så jag måste röra på mig, mår bättre så :)
  • ludicrous
    Saliva123 skrev 2010-11-09 14:56:11 följande:
    Åhhhh... pepparkaksdeg! MMMMMMM
    Det är inte helt fel inte ;)
    Stefanie skrev 2010-11-09 15:00:48 följande:
    Det står ju på den att arbetsgivaren ska fylla i den, men det kanske stämmer att jag kan fylla i den själv. Jag har ju uppgifterna och det är ju gamla jobbet de ska basera föräldrapengen på så det låter vettigt...

Arbetsgivarintyg har jag precis bett min gamla chef om, så det tänker jag nog skicka med!

Här har det fallit en himla massa snö senaste timmarna. Såg en mamma gå förbi ute på trottoaren med en barnvagn. Det var en Emmaljunga med fyra fasta hjul såg det ut som, men hon hade jättesvårt att ta sig fram. Jag har ju varit lite osäker på Brio Go just av anledningen att den har svängbara framhjul, men det känns som att jag haft rätt när jag tänkt att det nog inte är kul med snö oavsett vagn.
    Får väl bära i sjal om man måste ut när det är som värst. Sedan tror jag att det inte är några problem om det är plogat. 

Liten håller på och trycker på min blåsa. Helt plöstligt känns det som att jag börjar kissa, får knipa till och hinner stoppa det i sista sekund hela tiden.

Bad folk gissa datum och kön på facebook. De allra flesta tror pojke, men min pappa tror tydligen att det är en tjej som kommer på julafton. Jag tror nog också att det är en tjej egentligen. Försöker inbilla mig att det är en pojke, men jag vet inte jag...  
    Är du arbetslös har du ju ingen arbetsgivare?

Har tänkt precis som du om vagnen, blir det förjävligt får jag väl hänga ungen på magen ;)
  • ludicrous
    Momalicious skrev 2010-11-09 19:38:05 följande:
    Licebe skrev 2010-11-09 19:14:05 följande:
    Guud vad trist, beklagar verkligen!
    Får man fråga vad som hänt?
    Jag hade en kompis som dog för några år sedan, bara 17 år.
    Han somnade ute på fyllan och frös ihjäl.
    Tack.. Hon dog i en bilolycka. Hon var bara 18. Den andra föraren klarade sig utan svårare skador och hon dog, det känns så himla orättvist. Givetvis önskar jag inte att den andra föraren dog heller men hon borde inte dött. Usch, det är så himla svårt att förstå. Ena stunden gråter jag ögonen ur mig och andra är jag nästan oberörd, som att det inte hänt på riktigt. Går verkligen inte att fatta. 
    Får massa dumma förvärkar nu också, antar att det är för att jag är så ledsen.
    Beklagar :( Vet hur det är. Hela ens värld stannar till, man tycker det är konstigt att bussarna fortfarande går och folk hämtar barnen som vanligt.. Så är man som vanligt, och så kommer det över en helt plötsligt så rasar det igen :(
  • ludicrous
    Momalicious skrev 2010-11-09 20:52:28 följande:
    Båda körde, det var en kollision. Inte riktigt fattat hur det gick till ännu.. www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=7217...
    delifi2 skrev 2010-11-09 20:05:51 följande:
    Å vad jobbigt, kan du inte skjuta upp teoriprovet imorgon då så att du kan få sörja ifred utan att tänka på nåt annat? Beror ju på om du kan koncentrera dig eller inte och ur du är som person, jag är en sån som vill gråta själv några dagar och sen så blir jag mig själv igen
    Tyvärr inte, man måste boka om/av ett dygn innan och gör man inte det så får man betala hela avgiften samt att uppkörningstiden automatiskt stryks. I övrigt måste man ha läkarintyg och det får man nog inte för att någon dött.. Tack! Hjärta Jag känner mig så självisk av nån anledning, när folk säger till mig att dom beklagar. Då får jag typ ångest för att jag är ledsen när det är mer synd om hennes föräldrar och syskon.. Helt knas att tänka så egentligen.
    Emelle skrev 2010-11-09 20:22:43 följande:
    Men herregud. Var ni nära??
    Det blir så overkligt när det händer en "på riktigt"
    Kramar i massor.
    Ja, rätt så. Vi har varit jättetighta men hade glidit isär lite nu det senaste tyvärr.
    Kram tillbaks
    Selina04 skrev 2010-11-09 20:37:00 följande:
    Beklagar din väns bortgång! min bästa vän dog i en ridolycka för ett par år sen så jag vet hur det känns!
    Tack så hemskt mycket tjejer!

Det e svårt, men du får försöka koppla bort allt annat på provet imorgon.
    Det är jättejobbigt för familj och vänner självklart, men det förbjuder ju inte dig att sörja!
  • ludicrous

Ikväll är kroppen annorlunda. Lite molvärk och ryggvärk. har inte haft det förut :P
    Skulle vilja ha vetekudden i svanken, men måste ha den på smalbenen för allt kryp i dom.. skit också

• ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-09 21:04:26 följande:
    Gasch....kryp i benen e sååå jobbigt! Har ja nu varje kväll o natt....tror ja blir galen,värker o värker som växtvärk!
    Blir tokig, men en varm, varm vaaaarm vetekudde hjälper faktiskt :)

Härligt med hinnsvepningen, hoppas det drar igång allt då :)
  • ludicrous

Morrn morrn, fasiken vad morgonpigga ni är på att skriva!

Saraklippan Skönt att ni fått komma hem :) Mot såriga bröstvårtor finns det en kräm på apoteket som heter typ bröstvårtssalva eller nått. När Nova var runt 5 veckor hade jag sånna sår att jag grät i förväg för jag visste att det skulle göra så ont när hon åt och jag ville inte amma. Köpte krämen på förmiddagen och på eftermiddagen var allt bra igen :)

Har tagit en riktig långpromenad nu på morgonen, ca 1.5 tim. Det är helt underbart att starta dagen så :)

Det jag antar var förvärkar igår släppte, jag och sambon somnade i soffan och vaknade där vid halv fyra inatt. Dags att börja somna i sängen kanske..? haha

Bebis ligger konstigt idag. H*n lär absolut inte ha fixerat sig eller ens lagt sig tillrätta så som h*n far runt! Har börjar knöla rejält nere vid höger bäckenben och oj oj vad ont jag har på ett ställe där! Antar det är bebis som klämt till något där. Det vrålhugger när den bökar mot en viss punkt. Bebis har tidigare legat med ryggen åt höger för det mesta, nu har h*n snott runt och idag är ryggen nog åt vänster, eller rumpan iaf, resten av bebis känner jag inte ens ;D haha

Nu ska jag försöka få igång brasa, bädda sängar, tvätta, vika tvätt och röja i köket.

Ska bara blogga lite först ;D

• ludicrous
    Momalicious skrev 2010-11-10 11:27:02 följande:
    Hej tjejer. Är fortfarande i en dimma fast det är inte så konstigt kanske. Kan inte förstå att hon är borta, gör man någonsin det? Första gången någon jag känner dött så vet ju inte riktigt hur det "ska" kännas.

Ska snart iväg och göra teoriprovet. Det är massa snö (och det snöar) och vi har sommardäck på bilarna fortfarande. Känns skithemskt, ärligt talat. Vill inte att vi ska dö också. Det blir att köra jäkligt lugnt in till Uddevalla idag.

Nu håller vi tummarna för att jag kan fokusera tillräckligt för att klara teoriprovet så jag slipper göra om det.
    Hoppas ni får en fin dag, och ta hand om er! :)

Kram 
    När Novas pappa dog i en olycka så tog det typ en vecka för mig att ens kunna äta igen, man hamnar i chock.

Lycka till idag! Här hålls tummar :)
  • ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-11 10:14:02 följande:
    Älskarnovaa: Lycka till i dag

Selina: Lycka till i morron vid vändningsförsöket

Moma: Grattis till teoriprovet

Ang bil så kör jag ofta,haha e med lite lat Men åker vi någon längre stans så kör ofta sambon,för han gillar inte o sitta brevid,hehe! Mig spelar de ingen roll,för då kan jag slumra till lite

Idag ska ja tvätta bebiskläder...i helgen kommer förhoppningsvis skötbordet upp ordentligt,samt vaggan! wiihoo!!
    Hitta ni ett skötbord ni ville ha? :)

Jag kör bil endel, sambon har oftast bilen till jobbet, så då blir det ju att gå, men ska jag handla och så vill jag ha bil och som tur e så har jag några jag kan låna :) Annars rör jag helst så mkt på mig som jag bara kan :)  Har börjat med mina långpromenader varje morgon på 1.5 tim ca, och det är sååå skönt!!

GRATTIS MOMA till ett godkänt teoriprov!  uppkörningen blir en baggis nu ;)

Idag ska jag på första föräldragruppen, och imorgon är det BMbesök :)

Jag o en kompis spontandrog till IKEA igår, det är några mil att köra o viiilket underbart väder.. :/ Vi kom dit 19.45 och dom stänger 20.00, haha vi fick racershoppa men det gick så bra att rusa igenom ;) Jag ville till ljusen så det blev en jävla massa ljus vi kom hem med + en kudde till spjälsängen. Vi ska ta o åka upp någon dag när vi har liiite mera tid ;)
  • ludicrous
    Saliva123 skrev 2010-11-11 14:27:09 följande:
    Vem var det som ätit pepparkaksdeg? Ska baka idag med min dotter tänkte jag, och har tagit fram degen så att den ska bli mjuk och fin... Och då bara måste man ju smaka lite... och lite till... och lite till! GUD så gott det är!

ÄlskarNova
    Skönt att samtalet gick bra. Härligt med ett datum  
    Jaaaag har ätit pepparkaksdeg (a)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)