Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-06-08 16:49:24 följande:

Vi har det regn inte mysigt alls. Idag har jag varit hos svärmor hela dagen och bara softat. Har tänkt på en sak att börja jobba ½ tid och så tar svärmor hans om elias på dagarna. Vad tycker ni ?

Elias får välling nu majsvälling och det går jätte bra han har haft vällingen nu i 2 dagar och det går jätte bra och sover hela natten + morgonen nu

Idag provade elias sugrör också lite suger han till men rästen kommer på kläderna

Idag kom också brev från bebyboxen så den ska vi hämta om några dagar blir spännade vad han har i boxen jag tror det är en leksak + papper o så + blöjor och bindor.

vi hämtade ut en babybox på lindx förra veckan.. det var bindor, ett par super stora strumpor, en cd med sova melodier typ, blöjor strl 4,engångs haklappar... minns inte om det var nåt mer.
  • thegoddess

skit
    ronja är svårlagd och vaknar på natten och är ledsen.. i natt fick vi ge mat igen det brukar vi inte. och byta blöja den var dy blöt.. jävla skit libero... dom kissar ju inte i sömnen utan när dom vaknar så hade hopn sovit skulle den dock inte vart det
    hoppas det är 6 mån fas som går över

• thegoddess
    Mama Jessie skrev 2011-06-08 21:03:03 följande:
    Jag fick ingen cd i min box, konstigt..:( Våtservetter var det också. Härligt med gratisgrejer :)
    just det ja...
  • thegoddess

mammasmurfen: låter oerhört tufft. svårast för pojkarna... hoppas det på nåt sätt ska lösa sig till barnens bästa kram till er

• thegoddess

nu blir jag knäpp snart!! kladd kladd kladd gaaahhh tror jag hoppar över smakisar och låter henne äta välling till hon är 2 år haha skämt å sido... tycker det är så jäkla jobbigt.. torkar å torkar går ju en rulle per dag här. verkar vara ganska ointresserad av mat nu och bara vill ha flaska. när hon är trött funkar bara flaskan. och eftersom hon sover korta perioder så funkar det bara när hon precis har vaknat men då är det inte alltid hon r hungrig. tycker detta är skit jobbigt rent av...

nätterna nu suger fett.. svår sövd och vaknar flera gånger. kl 3 är hon pig som en lärka och pratar. fy va trött jag är.. hoppas det är fasproblematik

det fins 5 mån burkar att köpa med kött i så borde ju gå bra innan 6 mån då

• thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-14 18:42:23 följande:

Elias fick 2 st och började när han var 2 veckor gammal !! hans andra är redan slut

hur har ni lyckats med det?? hehe
    jag brukar inte glömma och här är det 1/5 kvar i första flaskan
    finns det olika märken kanske
  • thegoddess
    Mama Jessie skrev 2011-06-15 21:51:26 följande:
    Anton ligger också kvar där man lägger honom, får väl njuta så länge det varar:)

Han är i en jobbig fas nu, usch! Jättejobbig att mata, gapar inte och skriker om man inte ger sig. Har man tur får jag i honom en halv portion gröt eller mat. Lite välling kan han dricka om han lagt sig i sängen eller är riktigt hungrig.
    Läste att det kan bli så här när dom är i fas så får hoppas det bättrar sig snart, är riktigt frustrerande.. Han går nog inte upp så mycket i vikt denna månaden iaf;)

Dagsömnen är också känslig, ska han sova måste han ligga i en säng (helst) i ett ostört rum annars är det gnäll och skrik. Att somna i vagnen eller bilen gör han gärna inte.. Några heldagar ute på vift blir det alltså inte just nu
    samma här... e så trött på allt! hon ätr bara ersättning liggande i våran säng och välling i sin säng på kvällen. sen grinas det och hon vill inte sova. vaknar 700 gånger på natten :(
    ljudkänslig här med..
    däremot så variväg hela dagen igår och det gick galant! så det gillar hon tydligen.
  • thegoddess
    snuttan23 skrev 2011-06-16 08:19:47 följande:
    Hej! Har inte skrivit här förrut men hängt med och läst sen jag blev gravid. Fick en son den 6 dec och han var på 6 månaders kontrollen 71 cm lång och vägde 8500. Tänkte bara höra om det är någon annans barn som kryper än? Här hemma får man inte en lugn stund, han kryper genom hela lägenheten och ställer sig upp mot allt, kan inte lämna han ur synfältet alls längre.
    välkommen in! oj se där.. tror din lille e ganska tidig. låter som han springer snart med hehe ja det har ju sina för å nackdelar när dom är tidiga. min tjej är 5.5 månad och ålar sig bakåt.. sitter själv. men annars är hon inne i utvcklingsfas nu och är ganska jobbig. förutom när vi är ute blnd folk då är hon charmtroll. så folk tror vi har vrldens bästa unge. ler mot alla oh gör pruttljud och dadada. men hemma är det gnäll och matvägran hehe
  • thegoddess
    Momalicious skrev 2011-06-16 06:42:16 följande:
    Sån otur att när det väl är månförmörkelse så är det molnigt. Hade varit fräckt att se!

Här är det bara problem och åter problem. Vår hyresvärd är totalt dum i huvudet och jag blir både arg och ledsen av det. Dessutom känna det skit att man betalar dyrt för att bo här när man ändå bara blir dåligt behandlad och inte får nåt för pengarna.
    typiskt du missa när du tydligen ändå var vaken hehe jag har gått som en zombie här hela natten upp å ner. igår sov hon hela natten och idag är det skit natt :(

låter inget vidare.. privathus? vad har hänt?
  • thegoddess
    Momalicious skrev 2011-06-16 09:10:44 följande:
    Nä, kommunalt... Kan ge lite bakgrundshistoria först. Han som äger det är en riktig snåljåp och har aldrig "renoverat" förutom nåt enstaka tapetbyte. När vi flyttade in i vår gamla lägenhet sa han att allt var fint (såg ut som fan). Nu har en annan kille tagit över som är mycket hårdare. Och för det första så besiktigade han vår gamla lägenhet en vecka (!) efter vi flyttat och den nya hyresgästen flyttat in. Han ringde igår och sa att "jag har tagit beslutet att anlita städfirma till badrummet". För det första är inte det hans beslut. För det andra var det skinande rent när vi flyttade och för det tredje har en ny person bott där i en vecka
    åh sånt gör en argkan jag lätt förstå.. hade själv en idiot till hyresvärd innan. ring hyresgästföreninen och be om råd även om ni inte är medlemmar. kanske finns det nåt ni kan anmäla som inte varit rätt från eras sida innan.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)