Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Var tvungen att ändra mitt egna fel i gissningstråden IGEN. Råkade skriva att det skulle bli en pojke enligt kinesiska kalendern, men det blir en flicka enligt den haha.

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-06-27 12:43:57 följande:

HEJ!

Jobbar hela helgen hela dagarna så jag hänger inte med att skriva nu men läser så mycket jag hinner och kan

GRATTIS Stoce till bebisrörelserna *myyys*
    Nån annan än jag som tycker tiden går FORT nu? Jag är redan i vecka 15! Härligt! Kanske är det för att dagarna går fort i det här fina vädret och att man (jag) har så mycket att stå i...

Här är allt bra. Jag mår bra (lite fogsmärtor bara) men har ännu inte kännt bebisen.
    Är sååå tråkigt bara att jobba när det är sååå galet fint väder!
    Hoppas ni haft en härlig midsommar helg allihopa!!

Jag tycker tiden går jättefort även fast jag mår bajs och inte har nåt att göra
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-27 14:14:18 följande:
    Moma:
    Hehe du förstod iaf hur man skulle göra tänkte att det vore roligt att ha en sådan för oss alla flickor så får man se vilka som har rätt osv
    Ja, men det var ju en skitkul idé!  

• Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-06-27 21:31:51 följande:
    åh tjejer,ni skriver så dant hihi!!! själv hinner jag inget känns de som! Men e ju så fint väder,så e ute hela dagarna Sen blir de ju jobb då och då...hinns inte med så mycket när man jobbar heltid o sen ska laga mat o ta hand om lillen!!

I morron går jag in i v 17,helt sjukt och bara 2 veckor kvar till RUL,hur sjukt e inte det!!Ja denna grav med nr 2 bara svissar förbi utan att ja knappt hinner blinka!!
    kommer gå fort till dec känner ja,hehe!

Mitt illamående o kräkningarna e borta i varje fall,kan må illa lite,lite ibland på morronen,men de går över rätt fort!!

Hur va de med gravidförsäkringar nu igen?? någon som ska teckna en sådan där gratis??
    Glöm inte titta i gissa-tråden! :)
    Jag ska teckna, har inte gjort det än bara. Inte kollat upp vilken som är bäst än, men vi får se. Det blir en gratisförsäkring iaf :)
  • Momalicious
    MalakiW skrev 2010-06-28 00:25:29 följande:
    Hej alla underbara!
    Här kommer en liten hälsning från den enda i denna tråd som inte är gravid!
    Var på specialultraljud i måndags för bedömning om jag får ta bort mitt myom som buktar in i livmoderhålan. Myomet var 1,5 cm istället för 3cm som jag trott. Läkaren tyckte det var okej att ta bort det så nu väntar jag på remiss. Blir någon gång i höst är jag rädd för. Var innan undersökningen rädd för att det skulle vara 6 månaders läketid innan man fick bli gravid igen, men hör och häpna det var bara minst två menscykler! Sen var det ok att ta bli gravid tidigare men då skulle missfallsrisken fortsatt vara lika stor. Testade mig för toxoplasmos och jag hade haft det.. Så nu gissar jag på att mitt missfall berodde på myomet och toxoplasmoset.

Sen när jag var hos läkaren konstaterade han att jag haft ÄL (yes!) och nu har mensen kommit. Känns skönt mitt i allt att kunna börja räkna på ÄL och mens igen. I augusti (när det gått 90 dagar efter röda vaccinet) får vi bli gravida igen. I fredags kom de första tiderna till IVF så nu vet vi att vi kan längta till den 20 resp 25 augusti.

Känns som att allt börjar komma på rull igen. Nu ska vi försöka ha en så fantastisk skön sommar som möjligt! Vi började denna helg med att åka till Lissabon och sen ska vi boka någon resa till senare i sommar.

Jag hoppas fortfarande få delar några månader som gravid med er!

Ha det underbart gott vänner!

oceaner av kramar!
    Åh vad skönt att du får bort den där skiten! Vad härligt det måste kännas när det löst sig såpass bra. Hoppas innerligt att du får vara gravid tillsammans med oss! Ni kommer ha en fantastisk skön sommar, och har mycket trevligt att se fram emot i slutet av den! Kramar i määääängder 
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-06-28 12:59:02 följande:
    vilken tog du då??
    Jag ska teckna skandias gratisförsäkring. Kom på att jag hade ett nummer av föräldrar & barn gravid där dom jämförde olika gravidförsäkringar och jag jämförde själv de som var gratis och den var bäst, och täckte mest. Så den blir det! 
  • Momalicious
    Momalicious skrev 2010-06-28 13:51:34 följande:
    Jag ska teckna skandias gratisförsäkring. Kom på att jag hade ett nummer av föräldrar & barn gravid där dom jämförde olika gravidförsäkringar och jag jämförde själv de som var gratis och den var bäst, och täckte mest. Så den blir det! 
    Ska dock inte teckna ännu. Gäller från v 23 så jag kan lika gärna vänta med att teckna till efter RUL. Då vet jag exakt BF också. 
  • Momalicious
    ÄlskarNova skrev 2010-06-28 15:14:28 följande:
    Majmamman08: vi har RUL samtidigt såg jag! 

Åh vilket härligt väder vi har fått! Helt perfekt! Solig 
    Idag fyller min lilla kicka hela 6år! Firade henne igår här hemma och hon var så nöjd så. Fick en stoor studsmatta av oss och massa fina klänningar och leksaker m.m. av de andra.   

En smått tandlös stor tjej som tittar på mormor här tror jag..Hjärta
    Naw, exakt sån glugg hade jag med på min sexårsdag!
    Grattis till henne, och dig såklart! 
  • Momalicious

Guuuud vad varmt och skönt det är ute. Var tvungen att fly in lite. Tur att det blåser lite ute, annars hade det varit totalt olidligt att sitta och sola lite. Det är för övrigt sjukt hur fort man får färg när man är gravid. Suttit ute max en kvar i solen och ser redan ut som en pepparkaka. Härligt! Tur att vi inte föder förrän om ett halvår, kan tänka mig att om man föder när man fortfarande är brun så blir magen intressant efter förlossningen. Typ svart hahaha.

• Momalicious
    Sandragumman skrev 2010-06-28 18:54:45 följande:
    jag fick ringa och boka tid till UL idagSkrattande
    fick komma den 27 juli kl 08.00 sååååå mycket längtar jag!!!!!Solig
    Åh vad kul! Mindre än en månad dit ju!
    Jessika82 skrev 2010-06-28 18:49:10 följande:
    Allt gick bra på ul
    Vad bra!
    MajMamman08 skrev 2010-06-28 19:37:38 följande:
    haha så rolig du e,svart   Men ja kan med tänka mig att de skulle kunna bli så!!! Sen jobbigt och ha en mega mage i detta väder vi får ju perfekta små magar som putar ut,hihi!!
    December e en himla bra månad o föda bebis i. Tänk hela vintern sen o få gosa o lära känna bebisen,istället för o känna sig tvingad och ränna på stan o äta glass titt som tätt,hihi!
    Haha Ja, det räcker med så stor som det kommer vara. Att vara höggravid i denna värmen känns lite smått dödenjobbigt Ja, det är superbra. Dessutom så kan man gömma sin post-bebis kropp några månader innan det är dags för beachen och har då förhoppningsvis hunnit bli lite fin i kroppen igen
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-06-28 23:20:07 följande:
    FAAAAAAAAAAN,. skrev super långt inlägg så bara försvann det!!!!! irriterande....

MalakiW: gud så skönt att det rullar på för er, ni kommer absolut få känna på den känslan av att få + igen till hösten!!!

LINN: jag känner lite sd då & då, inte så de gör ont, men lite spännt sådär...

Emelle: Jag har hittat dit

har jobbat sen i tordags, mååånga timmar...men lite extra betalt vid midsommar, men jag är helt slut nu...är ledig minst 2 dagar nu så vi ska sola & bada...meeen upptäckte att min bikini överdel inte riktigt passade....
    Är i v 17+0 idag

Ni solar på som vanligt med magarna ele?

Är  så svullen i ansiktet, folk påpekar det hela tiden & hur stor jag redan är...jag börjar juh tänka hur stor kommer jag bli??? Äter kortison med, så då svullnar man lite har jag hört & läst.

vad tycker ni om namnet Nemie? Helt ärligt nu....

UL nästa vecka wiiiiie, längtar precis som er andra!!!!!

natti natti

skrev säkert nått mer innan, men orkar inte mer nu
    Samma häääär! MORR!  
    Jag solar som "vanligt", dock gillar jag inte att sitta i solen. Är så känslig för värmen så orkar bara korta stunder. 15 minuter åt gången max  

Det jag skrev var i alla fall att jag är avis på er som får reda på kön på RUL. Hatar de dumma reglerna de har här. Men då får vi i alla fall en "ursäkt" att gå på 3D/4D UL. Kostar skjortan, men å andra sidan får man en DVD med hela undersökningen plus hur många bilder man vill. Kostar 1700 (!). 
    Ska även bli kul att se vem av mig och sambon som har rätt. Jag tror på pojke och han är bergis på tjej. Nån av oss har ju garanterat rätt i alla fall

Idag har jag inte mått illa alls! Hoppas det håller i sig, peppar peppar. Har köpt massor med plantor och planterat i krukor på vår uteplats. Fick massa fina stora krukor av svärmor, och massa fina såna där krukor som är platta på baksidan och hänger mot en vägg (vad de nu heter har jag ju glömt) så nu är det underbart fint där ute! SÅ härligt att känna sig som en människa igen. Sambon har varit helt lyrisk och kan knappt fatta att det är såhär jag brukade vara. Han hade gett upp hoppet om att jag nånsin skulle bli mitt vanliga jag igen, stackarn. 

Nu har vi tagit magbilder så de kommer upp senare eller imorgon. Om detta raderas dör jag
Svar på tråden December Bebis 2010 :)