Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

sorry jag deppar ner tråden nu Men blev så sjukt nojig så ja typ klättrar på väggarna! Vet ja inget kan göra,bara o vänta tills VUL nästa vecka!!! Har inga tecken på smärta,blödning el symptom fri,borde va ett gott tecken hoppas jag!

• MajMamman08
    Hej tjejer! Tack för dina ord!! Idag är jag inte lika nojig! Måste skärpa till mig,men man skenar lätt i väg i sin oro hela tiden!!!

Kommer nog kännas bätttre efter nästa VUL jag ska på! Då ska jag försöka njuta lite mer utav graviditeten Tror inte att stress o sånt e så bra,så ska försöka lugna ner mig

Emelle: När ska du på inskrivning? Vilken vecka är du i då ?? Jag ska på inskrivning i morgon. Men vet inte om jag ska omboka o vänta tills efter nästa VUL??
    Har du fått någon tid för NUPP testet?? kom på att då får man ju även se bebisen på UL  

Älskarnova: jobbigt och behöva ta sprutor varje dag fram till förlossing,men tur de finns hjälp i varje fall!!

Momalicious: Roligt med inskrivning Förstår din oro,kände så med första barnet,då gjorde jag inget sådant test. Men som min BM sa då,risken att man får de ung och inte har de i släkten är väldigt liten. Denna gång ska jag få göra ett (bm under utbildning) och tackar o tar emot,men hade jag inte fått hade jag nog inte valt att bekosta ett själv då risken som sagt är väldigt liten! Vad kostar de och göra ett sådant dåe??

Linsmamma: ne inte blodsocker fall,men blir däremot väldigt illamående om jag inte äter något,och de går allt för långt emellan målen!

ALLA: Några som ska göra 3D/4D?? Gjorde inte det med sonen som jag ångrar lite,skulle gärna kunna tänka mig att göra de nu!! Men i vilken vecka ska man vara i??
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-04 09:42:10 följande:
    Vi ska på inskrivning nästa vecka kommer var i v.8+2 då tror jag... Då kommer vi få tid till KUB.Har du fått tid för det redan?
    Ok, ja enligt VUL så e jag ju i v 8 nu 7+4 idag. Men enligt ÄL så är jag i v 9 8+3. Men ska se på nästa VUL hur hon mäter då o om de ändras något!! Så går jag efter de hon säger då! Tills man får veta mer säkert på RUL.

Har fått en tid till NUPP,men den kanske måste ändras då om de visar sig att jag är tillbaka flyttad några dagar!
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-05-04 10:26:23 följande:
    NUPP kostar 1800 och KUB kostar 2500. Iofs bara kollat upp en klinik men tror inte det skiljer sig så värst mycket. Dyrt som satan. Och jag vet att det är liten risk att det blir ett DS barn när man är ung men ändå.. Jag är så jäkla orolig över det. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Men man gör ju dom testen mellan v11-13 så jag har ju ett tag på mig innan jag måste bestämma mig. Blä. Får prata om det med sambon och BM så får vi se.. Mycket pengar men det kanske är värt det om man får sin oro stillad. 
    Det är väl inte helt säkert resultatet va? man får väl bara sannolikheten?? o ifall man skulle misstänka så måste man väl i så fall göra fostervattensprov för o se helt säkert?? usch ja man blir helt slut o trött på denna djungel av olika grejer!!! Du ska självklart göra de som känns bäst för dig!! Prata med din BM om din oro kring de,så kanske hon kan hjälpa dig!!
    Jag e oxå livrädd för ett DS barn el handikappat el med gomspalt,...törs knappt säga de högt lixom!! man får alltid massa påhopp av folk då
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-05-04 12:51:53 följande:
    har man diabetes som inte är insulinbehandlad får man aldrig så lågt socker att det blir kablä av det. Då skulle det snarare vara för högt socker det rör sig om. Då mår man lite kymigt, men inte alls på samma sätt som när sockret är lågt (då man blir darrig/skakig/illamående). Men verkar det som att sockret leker bergodalbana så visst är det bra att kolla upp. Jag fick själv diabetes under min förra graviditet och fick diagnos på typ 1 i våras.skogsbollen: glöm inte att det finns andra kromosomfel än DS. Märker att folk lätt hakar upp sig på om de skall kolla rent grundat på DS eller ej, men för egen del tex så kollar jag mer för trisomi 18 (som vi fock tecken på förra gången men det ar inget tack och lov). Trisomi 18 är inte förenat med liv utanför livmodern, vilket innebär att man (om man ej upptäckt eller inte gör abort vid upptäckt) föder ett barn efter nio månader som dör max ett par dagar efter födseln. Inte kul alls =( Det vill jag slippa och därför vill jag göra KUB/NUPP. Sedan vill jag såklart veta om DS också. KUB/NUPP är ju inget som på något sätt skadar dig eller bebis, så varför inte liksom? Är det så att barnet skulle ha DS och du vill behålla så är det väl bra att ha några månader på sig att sätta sig in i det hela? Vid RUL kan man se vissa saker, det avr då markörerna på min bebis upptäcktes, en det är INTE kul att i v 19 när man känt bebisen sparka i några veckor gå och inte veta om man får behålla sitt barn eller ej. Både trisomi 13,18 och 21 är ju ovanliga, men rather safe than sorry tycker jag, vis av erfarenheten (jag är 31 förresten)Uääh jag mår illa, vet inte hur aktiv jag kommer vara, blir lite sjösjuk av datorn
    Sjösjuk e rätt ord Känner hur jag helt plötsligt börjar må så där grymt illa igen o på väg o spy.....Hualigen!
    Dax o föröska göra nåe annat...typ ligga i soffan o soooova
  • MajMamman08

MalakiWi: När man är gravid är risken större att man drabbas av UVI och är jätte vanligt! Men kan vara svårt att upptäcka när man är gravid,man har inga symptom osv,det är därför man får göra kissprov  vid inskrivingen o kolla så man inte har de!!
    Vet att det är farligt att ha det när man är gravid,men varför det är farligt vet jag inte! Bästa är att ringa din BM och säga att du misstänker de,så får du säkert komma o ta ett urinprov du ska se att det inte är något annat än de!! I så fall hade du ju haft blod längre upp så att säga!

• MajMamman08

Hej tjejer!!

Läst i kapp nu,gud vad man missar av att bara jobba 1 dag

Nån frågade om Seaband från apoteket,hade de förra grav o tyckte de hjälpte nada,e nog lite mer psykiskt,att tror man de hjälper så hjälper de (enligt mig)

Nojjig: jo det är jag det! MEN precis som emelle skrev så blir man nog de tyvärr om man varit med ett MF/MA. För det gör sjukt ont i själen efter något sådant!
    När jag väntade min son hade jag inte en enda tanke på att sådant ens existerade o´visste knappt vad de va!! Och njöt från första gravdagen!! Så ja de flesta som varit med om något sådant blir nog tyvärr nojiga och inget man kan rå för el göra åt!!

Gud så fort era magar verkar synas, i början är det ju mest svullnad som syns då tarmarna arbetar för fullt m,m! Sen ju fler barn man fött desto forttare brukar ju magen synas!!
    Sen ser man nog de mest själv hur den växer!
    Min mage började inte synas för allmänheten förrän typ v 16 och då sa folk att nu syns de att du e gravid. och då syntes den knappt,men i v 20 syntes den ordentligt Klart man kunde ju tro att jag va typ i v20 när jag va i v10 för jag va såååå otroligt svullen då,men de la sig efter några veckor!!

Har varit på inskrivning idag Gick bra,lite lågt blodtryck...vad de nu innebär?? haha brukar man inte ha för högt! Ja jag e la för lat av mig,haha!
    Tog bara blodsocker och urinprov....resten av proverna hann vi inte med så de ska vi ta om 2 veckor i stället!
    Känns så skönt o varit på inskrivning

• MajMamman08

Härligt,e alltid pirrigt att berätta något så underbart som att man väntar barn

• MajMamman08
    Minifer skrev 2010-05-05 18:59:05 följande:
    ensammamma: hmm, jag kan inte citera, skumt! Ja det är det som är bra med graviditetesdiabetes, hehe!  De trodde jag hade det förra gången ockdå, men på ett blodprov senare i graviditeten hittade de antikroppar som påvisade typ ett, och fyra månader efter förlossningen åkte jag dit på sockerbelastning. Rackarns =) ang magen ser jag gravid ut =( i v 7 liksom. Jäklar, jag vill ju vara lite hemlig ett tag till, men har värsta gravidmagen. Dumma tarmar som blåser upp mig så! Hatar att gå omkring med bula på magen när den inte innehåller bebis än ändå, vill vara smal tills riktiga bebben-magen kommer så man får njuta lite av boobsen, hehe.I övrigt mår jag braaaaa idag, hurra! Vet inte om det var seabands i kombination med legirgan comp som gjorde det, eller att det varierar av sig själv, men guuuud vad skönt att inte må illa! Hurra! Har städat och gjort storkok på kiwi/päronpuré till lillpojken, varit och storhandlat och haft en kompis på besök. Underbart!
    Äter oxå legirgan comp,jätte bra o funkar på mig med Vet inte vad jag skulle göra utan dem,hualigen!!!
  • MajMamman08
    ensammamma skrev 2010-05-05 19:48:50 följande:
    Oj shit de va ju skit högt ju... Jag å gubben kommer å ta kort men än så vet inte så många om att va ska ha barn så de blir bilder å galleriet om nån vecka..... Men kommer att uppdatera bilder från start till slutet.
    Ska bli skoj o ta magbilder o kika in på alla era andras bilder
Svar på tråden December Bebis 2010 :)