Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Mjukamilla skrev 2010-05-11 21:05:27 följande:
    för att lugna dig lite....förlossningen är nåt av det fräckaste jag har varit med om!herregud sikken upplevelse och det är inte lika smärtsamt som man tror. klart det gör ont... men våra kroppar är ju liksom skapta för detta.läs mycket om andningsövningar... avslappning och kankse lite yoga så du lär dig att slappna av och andas.... det är det som gör susen.jag kunde, på grund av min vikt inte få någon epidural (tror jag det heter *S*) men jag klarade mig med en härlig fylla av lustgasen och ren vilja.
    Det är inte det ajg är rädd för när det gäller vaginal föddsel utan när jag födde min dotter så tog mina värkar slut och jag blev igångsatt då hennes hjärta gick ner och den igånsattningen OJOJOJ ja den var hämsk det gick så fort att jag inte längre klarade av smärta som kom sen alla värkar men jag var lugn och stilla och jätte tyst hela förlossningen är impad av mig själv faktist..
    MEN när det blev akut och hjärtat gick ner så gick jag välja mellan 2 saker akutsnitt eller sugklockan och jag valde sugklockan såklart..
    7 personer inne på förlossningen och det blev tuft jag blev klippt och jag sprak vaginalt och analt och hesse axel gick urled och jag trodde jag skulle forlora henne och svimmade under förlossningsarbetet oxå var borta i ca 2-4 min utan att jag fick någon koll på mig själv så det e det jag är piss rädd för igen ska hända Jobbig förlossning..

Sonen ja planeradsnitt pågrund av stort barn och förlorade 3 liter blod och på natten höl jag på att dö då låg mitt liv i deras händer
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • 3 barns mamma84
    Minifer skrev 2010-05-11 21:16:24 följande:
    vad bra, onsdag eller torsdag passar bäst för mig för på måndag är pappa på besök från norrland =) fast det blev ganska kul ändå men usch vilken otur du haft!! Men om du ser det såhär: nu har du varit genom mardrömsförlossning så då kan det bara bli bättre! Blixten slår sällan ner två gånger på samma ställe =) Har du funderat på aurorasamtal?
    Aurorasamtalt vad gör dom då ?
    Jag bor ju i danmskark men jag ska söka om detta om det skulle hjälpa mig att bli trygg igen.

Ja blizten kommer inte 2 ggr men gud vad man är rädd att jag skulle gå gå i genom detta var jobbigt.
    Igentligen när jag fick ett mf 09 var jag självklart lessen herregud vad jag blev lessen men jävligt glad oxå av att bara slippa tänka på JUST detta jag gör nu!!!!!
    nu när jag blev gravid blev jag glad men jävligt rädd sammtigit pågrund av detta
  • 3 barns mamma84
    MalakiW skrev 2010-05-11 21:23:29 följande:
    Förstår din oro med så hemska förlossningar bakom dig!! För mig är det allra första gången så jag har inga referensramar överhuvudtaget. Men du borde kunna få bli snittad och få auorasamtal om du är intresserad! BM borde kunna ge dig extra stöd med tanke på vad du varit med om! Kramar i mängder!!
    Tack men det är snittet som är jobbig oxå då jag höl på att dö

Men det var pågrund av stort barn men då vägrede dom kolla upp detta o vägrade titta varför han var så stor..
    Men om dom är bättre här jag e nu så hoppas jag in i alltså att jag får bättre koll
    Men det värkar vara det samma då jag är i vecka 10 imon och fortfarande inte fått ett kontroll alls...
    Sambon vet med 100 att jag är livrädd..
    Min läkare i sverigen sa till mig att om nästa tredje barn skulle vara stor så skulle jag inte få bli gravid längre då det är Riskabelt för mig och min livmoder
    Nu vet jag inte änns om min livmoderkaka håller till ett stort barn igen och hur detta kommer att gå.

Du kommer bara njuta av detta och tänk inte utan detta är dit första gång o du ska njuta till 1000{#lang_emotions_flower}tack för dig vännen..
  • 3 barns mamma84

Yess idag är jag i vecka 10 och nu är dete n foster en människa jag har i magen åååh Lycklig!!!!
    Idag kom resten av gravidkläderna oxå

• 3 barns mamma84
    Majmamman:
    Jag berättade för Facebook haha till sambon mamma min svärmor om att jag var gravid haha hon höl på att rammla av stolen av lycka det var samma dag jag fick ett + hos läkaren.
    Berättade för mamma och pappa i vecka 6 hon blev överlycklig

Men jag visste att jag skulle behålla denna lilla plutt
    Det var jobbigt då jag berätta förra gången av att jag var gravid och han bara komma till vecka 8 med pluttan det var JOBBIGT men nu känns det bättre med denna{#lang_emotions_heart}
  • 3 barns mamma84

Haha förlåt om jag lämnade er igår men jag gick och la mig klockan 20.00 haha sjukt trött

• 3 barns mamma84
    Mopplis skrev 2010-05-13 19:38:40 följande:
    Jag känner av foglossning idag- f*ck. Verkar som det kanske blir en repris på förra grav när det gäller det :(
    Jobbigt jag fick mitt foglossning i vecka 8 som satt vid blygbenet ass jobbigt och svårt att gå
  • 3 barns mamma84

Igår när jag var på toan så innan det mådde jag piss höl på att spy men inget hände alltså gick in till toan försökte skita ja har ju förstoppning och satt där och bara försökte allt jag kunde men gav upp haha godmorgon likosm till er alla men iaf så torkade jag mig och fick lite gyllen brunt och blev lite skraj tittade ner på toan och såh massa flytning som var brunt och trodde det var över men sen var det lugnt igen..

• 3 barns mamma84
    AnnaCL skrev 2010-05-14 08:13:55 följande:
    En fråga:Ni som varit gravida förr och hade väldigt ont i brösten i början av graviditeten, minskade det onda så småningom?
    Jätte jätte ömma bröst höl på att explodera haha med dottern och sonen men när jag blev gravid med barnet 09 dec så fick jag mf i vecka 8 han inte få ömma bröst alls.
    Nu e jag i vecka 10 och fortfarande inte ömma bröst utan ömma bröstvårtor som in i h*lvette hahaha
  • 3 barns mamma84
    MalakiW skrev 2010-05-14 12:16:59 följande:
    så det kommer i omgångar "det där bruna" för dig med? Jag kan ha dagar då det inte kommer ngt alls och så som igår så kommer det brunt igen! Det märkliga är att det nästan aldrig kommer ngt på natten utan bara på dagen när jag är i rörelse... hade ju varit fantastiskt skönt om det BARA KUNDE SLUTA NGN J-VLA GÅNG!kramar!
    Det var bara igår när jag kissade sen kom det inte mer utan det var bara för stunden.

Har du det fortfarande ?
    Hoppas det tar snart över för visst blir man orolig!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)