December Bebis 2010 :)
Mjukamilla skrev 2010-05-11 21:05:27 följande:
för att lugna dig lite....förlossningen är nåt av det fräckaste jag har varit med om!herregud sikken upplevelse och det är inte lika smärtsamt som man tror. klart det gör ont... men våra kroppar är ju liksom skapta för detta.läs mycket om andningsövningar... avslappning och kankse lite yoga så du lär dig att slappna av och andas.... det är det som gör susen.jag kunde, på grund av min vikt inte få någon epidural (tror jag det heter *S*) men jag klarade mig med en härlig fylla av lustgasen och ren vilja.MEN när det blev akut och hjärtat gick ner så gick jag välja mellan 2 saker akutsnitt eller sugklockan och jag valde sugklockan såklart..
7 personer inne på förlossningen och det blev tuft jag blev klippt och jag sprak vaginalt och analt och hesse axel gick urled och jag trodde jag skulle forlora henne och svimmade under förlossningsarbetet oxå var borta i ca 2-4 min utan att jag fick någon koll på mig själv
Sonen ja planeradsnitt pågrund av stort barn och förlorade 3 liter blod och på natten höl jag på att dö då låg mitt liv i deras händer
tack för dig vännen..