Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Jag har nog inte mer pms än innan vilket är tur för jag har alltid varit väldigt lättirriterad innan mens. Har varit rätt irriterad på Anton senaste dagarna när han inte gör som jag vill, men så är han så söt så får man så dåligt samvete för att man är grinig. Men nu är pms:en över för denna månaden, nästan skönt när mensen kommer:)

Anton 101201
  • Mama Jessie
    ludicrous skrev 2011-06-17 20:54:04 följande:
    Assoooo eeeh...
    Emil fick gröt ( 6 månaders), gjort på 1 dl vatten, vid 19.45 typ, nu en timme senare smäller han i sig kvällsvälling, på 1 dl vatten. Finns det ingen botten i honom?! Dum jag är som tror han skulle kunna sova om nätterna med den aptiten....
    Anton äter samma på kvällen, fast 1,5 port gröt och inte alltid han äter upp vällingen. Är han mätt efter gröten och efter vällingen eller tror du du kan ge honom större portioner?
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-06-17 19:57:18 följande:
    Jag har också hemsk PMS, den är värre sen efter Elliot kom. När jag inte använde hormonpreparat så hade jag PMS ca var tredje mens. Nu är den hemsk varje gång. Blir hormonspiral snart igen tror jag, skönt att slippa mensen med ;)

Idag har jag varit på gekås. Träffade Boris deras vd haha, var tvungen att ta kort. Köpte massa fina kläder till oss alla tre men mest till mig. Är helt slut nu. Sov dåligt i natt och det var hemskt väder påväg ner och massvis med bilköer. Som tur var var det folktomt på gekås :)
    Hade dom fått in nåt nytt kul sen sist? Eller kollade du mest på kläderna? Skönt att där inte var nåt folk men det kommer väl nu när skolan är slut..
    Anton 101201
  • Mama Jessie

På tisdag åker Anton iväg med sin pappa och kommer inte hem förrän söndag, 5 nätter! Jag har sån ångest över det här. Hur klarar man va utan sin älskling så länge? Hur klarar Anton detta? Sista veckorna har han sovit hos pappa 1-2 nätter i veckan och det har gått jättebra och skönt för mig att va själv men nu är det ju 5 dagar.. Blä..
    Får sluta oroa mig och lita på att det går bra annars blir man ju knäpp

Anton 101201
  • Mama Jessie

Så Elliot ska få en liten kusin, så mysigt:) Bor dom i närheten?
    Vattenavgång ja, nästa graviditet kommer jag ju knappt våga mig ut sista veckorna eftersom det där vattnet så plötsligt och utan förvarning forsade ur mig sist dessutom 2,5 vecka tidigt. Tänk så är man i en affär eller nåt och skvätter ner alla kläder med fostervatten ;)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Angelique: Började sätta honom i gåstolen vid 4 månader ungefär. De behöver inte kunna stödja så mycket på benen för de "sitter" ju i den också så kan dom lyfta upp sig med benen lite när de känner för det och ta sig lite framåt:)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag köpte min gåstol på gekås för 3-400 tror jag. Annars ligger dom på mellan 500-1000 här också
    Har du kollat begagnat?

Anton 101201
  • Mama Jessie

Så stor är väl inte Elias att både 74 och 80 är för litet? Anton har 74 och lite 80 passar också, skiljer ju lite på kläderna. 68:orna är det dags att packa undan nu i dagarna tror jag

Anton 101201
  • Mama Jessie

6 mån - 9210g 69cm huvud 44
    5 mån - 8225g 66cm
    4 mån - 7455g 64cm

Han ligger på +1 kurvan

Gissar på att Elliot väger kring 9,5 kg :)

Anton 101201
  • Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-21 10:45:39 följande:
    Som jag skrev så är ärmarna korta men benen lång + magen i stl 74 stl 80 är ärmarna kort/långa magen trång + halsen och axlarna och fötterna kortlånga .. det som passar och är stort är stl 86 då finns det plats på honom.
    Jobbigt när dom är oproportionerliga och inte kan ha samma storlek på hela kroppen;)
    Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)