Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Hej igen, kom hem precis, å mannen åkte tillbak till jobbet.....
    Behöver kanske inte säga att de va falsklarmObestämd 

Dom tog en ctg kurva, som såg bra ut å sedan kolla dom på tappen...
    Konstaterade att det såg "stängt" ut, men att det är slemproppen (den berömda) som gett sig, i väääldigt
    lätta flytningar, men tappen va mjuk iaf, så alltid något*ler* 

Hos BM va mina prover bra, 131 i järn, utan tillskott, så de va riktigt bra=)
    Mitt Blodtryck däremot vart lite högre än normalt, låg idag på 135/80, så nu skulle jag verkligen ta de lugnt sa hon*S*
    jag GÖR ju inget annat*S*
    Ang SF måttet (som jag va mest nyfiken på iom att de vart stilla 2 mätningar i rad)  hade nu skuttat iväg från 34 till 37Solig

Så summa summarum....ingen bebbe i sikte, men hellre en bebbe som mår bra i magen, än en som inte mår braFlört

• mamma smurfen
    Emelle skrev 2010-11-23 14:25:40 följande:
    mamma smurfen skrev 2010-11-23 14:19:49 följande:
    Hej igen, kom hem precis, å mannen åkte tillbak till jobbet.....
    Behöver kanske inte säga att de va falsklarmObestämd 

Dom tog en ctg kurva, som såg bra ut å sedan kolla dom på tappen...
    Konstaterade att det såg "stängt" ut, men att det är slemproppen (den berömda) som gett sig, i väääldigt
    lätta flytningar, men tappen va mjuk iaf, så alltid något*ler* 

Hos BM va mina prover bra, 131 i järn, utan tillskott, så de va riktigt bra=)
    Mitt Blodtryck däremot vart lite högre än normalt, låg idag på 135/80, så nu skulle jag verkligen ta de lugnt sa hon*S*
    jag GÖR ju inget annat*S*
    Ang SF måttet (som jag va mest nyfiken på iom att de vart stilla 2 mätningar i rad)  hade nu skuttat iväg från 34 till 37Solig

Så summa summarum....ingen bebbe i sikte, men hellre en bebbe som mår bra i magen, än en som inte mår braFlört
    Så skönt att bebisen mår bra ju. Även om man vill att doms ka börja vilja komma ut mer o mer. Och jag sa ju att magen kan skutta iväg flera cm
    Cool ja du sa ju de jaTungan ute å rätt har du=)

Jätte skönt att lilla Bus mår bra, å visst ser jag MER än gärna att hon vill kolla in mamma å pappa, "fejs to fejs" men...inte till vilket pris som helst! Glad
  • mamma smurfen
    Cissi7006 skrev 2010-11-23 14:41:56 följande:
    Trist med falskalarm... men nu är det ändå inte långt borta!

Och 135/80 - det är ju ändå ett jättebra blodtryck!
    ja verkligen  trist, men ...peppar peppar, som du säger så BÖR de ju inte vara långt borta iaf=)

Ang trycket så brukar jag ligga stadigt på 120/70, så för min del e ju 135/80 högre,
    men hon påpekade oxå att som högt blodtryck räknas det inte föräns trycket ligger runt 170/90 å DIT e de ju låååångt kvar=)

Kan hända att hon ville jag skulle ta de lugnt pga att jag har en huvudvärk som ständigt finns där, inte så den gör ont, utan mer molande, "jag-finns-i-bakuvudet" känsla , å även på hjärtklappning i mellanåt.
  • mamma smurfen

Gravid   BF-lista  Gravid

2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    7/12 
    ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    12/12
     delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    19/12 
    Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    21/12
     2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
     25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland

Så hoppar jag in på nya listan, på de som är kvar=)
  • mamma smurfen

Slappar till de ljuva tonerna av Harry Belafonte, jamaicansk "dansbands musik"

Av någon outgrundligt konstig anledning som jag inte vet, så va jag sugen på lite "jamaika"*ler* 

• mamma smurfen
    Grattis Till bebbarna Tvåblir3 och Viktoria81
     Ang hur involverad sambon är,
    så får jag säga att här ligger intresset på topp=)
    Han har inte missat ett enda besök hos BM, vart med på alla UL (3st).
    Han var till å med och handla på Ullared*S* Å han HATAR Ullared, har tydligen något med hans barndom å  göra.....*s*
    Han håller oxå kollen på vilken vecka jag är i, å nu, sedan några dagar tillbaka, så har han en väldig koll på MIG, HUR jag verkar må....tror de va falsklarmet i Tisdags som gjorde de....
    har nämligen sedan dess haft några grymma stunder av värkar.....
    tyvär inget regelbundet, men svinigt ont gör de iaf.

Är idag i V38+0, som sagt så har proppen börjat ge sig, å förvärkar har jag ju oxå fått, men utöver det så är de som "vanligt" dvs jobbigt me mage, å önskan över att få föda blir bara starkare å starkare, vi skojjar, jag å sambon, å säger att på måndag vore de bra om de satte igång på RIKTIGT*S*, då ska nämligen mina killar hem till sin pappa å vara där hela veckan...så visst vore det perfekt

• mamma smurfen

Glömde ju gratta NhjärtaD=)

Härligt att vattnet gått, snart så är ju er lilla Bus hos er, kan bara säga att jag e liiite avis*ler* 

• mamma smurfen
    Emelle skrev 2010-11-26 12:27:01 följande:
    Haha, har också en sån där "perfekt" dag hon gärna får födas. Den 10:e december.
    Är ju knappaste troligt, men dock en önskan...
    Då är vi barnlediga hela helgen och skulle hinna föda, vara på BB och komma hem inann dom är tillbaka Söndag kväll...
    om du håller tummarna för oss, så håller jag tummarna för ER

Sedan att de verkligen skulle HÄNDA är ju lika med noll*ler*

Om man ska ta hänsyn till Murphys lag, så lär de bli att allt startar antingen ikväll, lagom vid Idol, eftersom vi har Fredagsmyset då, å för att de vi ska ha som "barnvakter" kommer vara antingen på lyset, eller i spaninen..... 
    Eller imorgon, vilket är lika illa typ.... 
  • mamma smurfen
    Jaya skrev 2010-11-26 12:35:55 följande:
    haha jag har med spekulerat kring det där med Murphys lag. Har börjat planera in massa saker i dacember, så att det SKA hända något ^^
    hahahaha..SMART juh....för bebbar kommer ju alltid när man egentligen inte hinner/vill är beredd på de ....
    Får nog oxå planera in en MASSA grejor som absolut inte kan vänta till sedan*S*
    Emelle skrev 2010-11-26 12:36:26 följande:
    Ja fast jag ta hellre en "fel" dag snart...Än att vänta på rätt tillfälle och få sent. Du med gissar jag
    ABSOLUT e de så!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)