• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

Man ser verkligen tänder under tandköttet nu. Konturer på "framsidan" och små bulor lite här och var där tänderna kommer sticka fram. Hoppas det kommer snart för de senaste två dagarna har han varit väldigt gnällig.

• LokesMammi

Jaha. Godmorgon eller nåt! Loke vakna 1.45 och har inte somnat om ännu. Pigg som en lärka. Jag är så trött så jag gråter! Jag vill sova!!!!!
    Under skrivandets gång fick jag gå in o klappa honom på ryggen. Nu sover han. Undrar hur länge! :/
    Jahap, då är det väl meningen att jag ska gå o sova nu. Hoppas jag kan somna.
    Trodde han vakna nyss! Redan tänkte jag, me nhan sover så han drömde bara!
    Får sitta här ett tag till så jag slipper gå upp snart igen om han skulle vakna! :(

Loke 11/1-11
  • Haligh

Hon har sovit ganska dåligt i en månad ungefär, men det har blivit värre och värre. Funderar på att försöka sluta amma helt för hon blir som besatt av att snutta på mig när hon är orolig, och jag tröstar såklart men det blir som en ond cirkel som vi måste bryta känns det som! Hon sover i egen säng men nu har hon kommit över till vår rätt tidigt på nätterna för då blir det lite lugnare, och då finns godsakerna där inom räckhåll. Hon är så trött så trött, men det är som en oro i henne, vaknar och sitter och storgråter i sängen! Kanske nattskräck kombinerat med tänder på g??!

• Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2011-08-16 03:27:52 följande:
    Jaha. Godmorgon eller nåt! Loke vakna 1.45 och har inte somnat om ännu. Pigg som en lärka. Jag är så trött så jag gråter! Jag vill sova!!!!!
    Under skrivandets gång fick jag gå in o klappa honom på ryggen. Nu sover han. Undrar hur länge! :/
    Jahap, då är det väl meningen att jag ska gå o sova nu. Hoppas jag kan somna.
    Trodde han vakna nyss! Redan tänkte jag, me nhan sover så han drömde bara!
    Får sitta här ett tag till så jag slipper gå upp snart igen om han skulle vakna! :(

Hoppas du sover gott nu

Cornelia valde också själv bort amningen, sista tidiga morgonslurken slutade hon med vid sex mån  
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Karttikeya

Fast hjälmen tar ju inte bort det onda i att slå sig, inte allt.. Och jag känner hellre att jag förebygger jack i huvudet än att mitt barn ska "lära sig att det gör ont".. Jag tycker inte att han har förstånd att stå vid den här åldern egentligen.. Dom är ju rätt små fortfarande.. Även om det bara är en månad han kommer ha den.

Min bror ställde sig upp vid 6 månader och ramlade som en tok, inget försenades med honom, han började gå vid 8 månader och utan att ramla för det hade han redan lärt sig att inte göra - trots hjälm!! Samma sak med Martins bror..

• Momalicious

Haha, ni pratar om att stå och Elliot ålade precis på riktigt ;) han tog sig över hela hallmattan som kanske är 2-2,5 m lång. :)

Jag hade hjälm när jag började stå och gå, men vi hade stengolv överallt och det var därför enligt min mamma. Jag får se när den dagen kommer, kan inte sätta mig in i det nu :)

• thegoddess

önskar råd att ge penicillin.. halva flaslkan utspottad här nu.. ska prova blanda med hemmagjord mangopure den är ju stark smak i sig. har provat sprutan i mungipan. sked oh allt var borta innan vi nådde munnen, nappen på flaskan det går skit detta
    håller på med alsollösning att badda med så hopas det torkasr ut det iaf

• LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-08-16 05:30:37 följande:
    Hoppas du sover gott nu
    Ja, kl fem sov jag gott. Jag gick o lade mig strax efter halv fyra. Fem över fyra vaknade han. Då gav jag upp och tog in honom till oss. Han slockna nästa direkt. Var verkligen trött när sambon stack till jobbet. Loke vakna vid åtta snåret nångång. Fick ligga kvar till nio innan han tröttna.
    Jag är såååå trött!!!!
    Loke 11/1-11
  • Mama Jessie

Anton vaknade också inatt, en gång i timmen. Men det kan jag ta för det räckte med nappen och jag kunde också somna om direkt, tills ha vaknade kl 3 och pigg och pratar. Samma sak igår då han somnade efter mat halv 5. Inatt somnade han om vid 4 och jag räknade med att han skulle vakna en halvtimme senare för mat men när vi vaknade var klockan 7! Första gången han är utan tidig morgon-målet :).

Hjälmfrågan är inte riktigt akktuell för Anton heller. Han kan stå själv när han håller i nåt men då måste jag ställa dit honom, reser sig gör han nämligen inte :). De gångerna han slår sig nu är när han från sittande slänger sig lite för fort framåt och hamnar på näsan. Men utvecklingen går fort nu så snart går han väl för jag undrar om han nånsin kommer krypa istället för att kräla runt ;)

• Momalicious

Elliot satt och tippade bakåt förut och slog huvudet i golvet, och blev ledsen. Han ropade "maaaaaamaaaaaaa" gullungen! :) nu har vi varit på en härlig morgonpromenad, skönt! Plockade lite björnbär på vägen hem och gav till pappan också :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)