• Emelle

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-05-27 10:19:16 följande:
    Amma nej aldrig mer nej nej nej TACK!!Ammade dottern i 2 veckor gav upp då inget kom och jag började få blod istället.Sonen försöket jag men efter1-2 min gav vi alla upp han ville inte ha helt änkelt.Han var ju för stor för att ha tid till just amma som alla sa. Så han fick Ersättning på 120ml hehe hungrig kille Min mamma kunde inte häller amma
    Jag ska heller inte amma.
    Har ammat ca 6 månader tidigare men haft väldiga problem med mycket mjölk och mjölkstockningar osv.
    Så dels därför + att jag gjorde en bröst.op efter yngsta sonen gör att jag väljer att inte amma denna ggn.´
    wildahallon skrev 2010-05-27 10:23:42 följande:
    6 dagar till jag gått 12 fulla veckor, LÄNGTAR! Känns som man kan pusta ut liite då iaf =D. Förresten så håller graviditeten på att ta kål på mig, ska det aldrig vända?Mår så fruktansvärt illa :( HELA dagarna :(
    Stackare , jag mår ju också skit...vet hur det är. Hoppas med det släpper snart!
  • Emelle

Ingen fara, jag kan svara...
    Jag betalade  nästan 50 000:- för mina.
    Gjorde lyft och förstoring. Är jättenöjd med resultatet och tycker verkligen det var värt varenda krona.
    Har alltid haft relativt stor byst som jag avrit nöjd med, men efter tre kiddos var dom inte längre sitt forna jag

Hoppas nu bara att graviditeten inte förstör dom för mycket så man får göra om det igen...

Hade ju som sagt bestämt mig för att jag  "bara" skulle ha tre och att jag skulle fixa till mig då jag var klar med bebisar och amning, tji fick jag

• Emelle
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-27 13:22:06 följande:
    50 000 oj jädrans haha dyrare än att ha barn hahaha men jag förstår dig en kvinna vill se ut som en kvinna och inte en gammal äpple som ligger och rutnar.Men var fassen ska man få tag på 50 000 kronor haha OMÖJLIGT!!!
    Nja...dyrare än barnen var det ju inte...Inte mina barn iallfall....
    Man får ju jobba och spara el så får man väl lpna om man inte har något sparkapital och inte vill vänta. Även om det inte är det bästa...
    Jessika82 skrev 2010-05-27 16:35:59 följande:
    är det många som mår illa ?
    *räcker upp handen* -Jaaaag!!!
    MalakiW skrev 2010-05-27 16:26:55 följande:
    hej vännen, TACK! Har hört att det ska göra duktigt ont också. Men det är inte smärtan som skrämmer mig just nu, det är ifall jag råkar se det när det kommer ut. Hoppas verkligen att jag slipper. Idag har jag varit hos en kurator och gråtit ut lite, kändes skönt. I morgon är helvetesfredagen! Tänk gärna på mig 07.45 för då börjar det.. kramar i mängder!
    Tänker på dig hela dagen!! Kram kram kram (och såklart ska du stanna!! Jag kanske med får en 2011 bebis ju )
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-05-27 19:51:30 följande:
    Jag har hört att det är ofarligt om man tar bort själva "möglet" på utsidan, alltså skär bort "skalet". Gud vad dumt det låter när jag försöker förklara men du kanske fattar?  Men det kanske bara är min BM som är tokig haha Jag skulle hellre heta Ringo än Bingo i alla fall
    Jag får kolal upp det. Förra graviditeten sket jag i regler (ja inte alkohol osv förståss) med maten. Åt det jag kände för osv. Maximilian lever ju och är fullt frisk så...
    Den här ggn är man ju nojjig för allt
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-05-28 22:04:37 följande:
    måste. sova. nu. Seriöst, hur kan man ens vara såhär trött? har varit som i koma hela dagen. Var pigg ca två timmar efter jag vaknat och sen blev jag trött. Blir bums i säng då sambon är lika trött   Färskpotatispremiär idag med rökt lax, dill, gräddfil med citron och gräslök. Var det godaste jag ätit sen jag blev gravid ungefär. Gott!
    Jag är ju också kroniskt trött sen vi plussade. Visst är det jobbigt
    Men du, den där maten lät inte fel ju. Kunde lätt leva på färskpotatis, gräddfil, gräslök och sill på sommrarna. Tur att min sambo känner likadant....*MUMS*
    skogsbollen skrev 2010-05-28 13:02:36 följande:
    Hej tråden!Vecka 10 nu (troligen) och har inte alls haft energi till datorer om kvällarna. Jobb till klockan 17 eller 15 (om jag hämtar lilleman på dagis), sen är det high life tills dess att lilleman somnar vid 20-tiden och då slocknar jag i soffan tills dess att sambon väcker mig och tycker jag ska borsta tänderna och släpa mig till sängen. Känns trist att inte orka hänga med här, men jag hoppas det vänder. Småjobbig eftermiddag igår. Fick åka till akuten för mensliknande blödning och magont. Tack och lov visade VUL ett foster med ett hjärta som slog och idag blöder jag inte längre. Känns ändå lite oroligt att inte veta VARFÖR jag blödde. Inskrivning på måndag, inklusive läkarbesök och VUL, så det känns skönt att kolla upp det igen. Nån mer än jag som haft blödningar utan att det varit nåt konstigt?
    Hade blödningar med min yngsta son. INen fara, han finns här och inga kompilkationer mer än just blödningarna bev det..
  • Emelle

Jobb heeela dagen idag. *suck*
    Ska kanske försöka gå lite tidigare. är fotbollsänka tills i kväll och har bara största dotern hemma (som "bor" i stallet) så det blir lugn skön kväll, antagligen med massa skit att äta...så jag kan lägga på mig ännu ett par kilo...

Igår kväll var vi på bio. Mysigt!!
    Ska försöka gå ännu oftare nu och göra små saker som kommer vara krångligare sen med minibebis hos oss. Passa på att ta vara på minsta lilla egen tid. Viktigt viktigt!!

Ha en härlig Lördag!

• Emelle
    skogsbollen skrev 2010-05-30 09:53:19 följande:
    Emelle:Fick du nånsin veta VARFÖR du hade blödningar, eller gick det inte att se?
    Ev var det en tvilling graviditet och jag blödde ut det ena fostret, men de kunde inte säga något med 100% säkerhet...
  • Emelle

Hej tråden...har läst i kapp lite nu medans pojkarna äter kvällsmat
    Välkomna nykomnlingar i tråden.
    Kramar till er som blivit skrapade...

Snart är man i v. 12. Skööönt!
    Har kommit på om jag skippar sött/fett/friterat slipper jag det värsta illamåendet. Skönt att ha hittat en lösning. Har ju mått skit de sista veckorna. Nu är det mest tröttheten på em jag lider av som värst. Hoppas med et släpper mer nu när man kommer lite längre in i grav.
    Har beställt tid för 3D UL idag!!! Lika bra att göra det i god tid
    I v. 22 ska vi dit. Spännande!

Majmamma- Det är inte migrän du lider av? Domningar och ev synbortfall kan var tecken på det. Jag led fruktansvärt av migrän då jag väntade min första son. Var säker på att jag hade en tumör och genomgick undersökning sommaren efter han fötts för att utesluta något sådant.
    Det var "bara" migrän. men jag känner igen mig i det du skriver att det känns för djävligt och att man inte står ut. Bläää.
    Hoppas du får hjälp snart.
    Kan nästan lova att det är tableteerna du mår illa av. Jag kan INTE ta dom. Mår sämre än det är värt...

The Unknown-
    Sa BM här på vårt MVC att det var farligt att lyssna tidigt på hjärtljudet? jag har fått höra tidigt med mina andra barn...konstigt att dom inte säger lika...Vem har du?

• Emelle
    Stoce skrev 2010-05-31 18:00:01 följande:
    Tjoho! Vi har sett vår lilla bebis, en mycket aktiv sådan! De bruna flytningarna var ingen fara alls. Så fort han satte in VUL-staven så såg vi den, hjärtat slog och armarna viftade som bara den Känslan är helt obetalbar, och min sambo... det var underbart att se honom. Han stod som förstenad och kunde inte släppa skärmen med blicken. Nu förstod han nog att han ska bli pappa. Lill*n snurrade så, så vi fick ingen riktigt bra bild, men bild har vi i alla fall med oss hem, uppsatt på kylen nu Jag är i v 12+2, så två dagar tillbakaflyttade blev vi. BF 10 december. Världen är underbar!!!!
    GRATTIS!!!!!!!!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)