• Emelle

December Bebis 2010 :)

Hej tråden. Här dominerar tröttheten fortfarande, men illamåendet blir sakta men säkert bättre. Äter fortf. postafen dagligen dock.
    Har i veckan fått veta att doms ka varsla på jobbet så här är det inte så vidare muntert för vi jobbar ju på samma ställe min sambo och jag så vill det sig riktigt illa står vi utan jobb i höst. Helt sjuk efter att ha haft fast jobb i flera år så ska dom sparka folk JUST när det är som sämsta läge för oss. Nytt barn, mer o mer sugna på flytt från radhus till villa och så vill vi ju gifta oss inom en relativt snar framtid...då vore det liksom bra med jobb = pengar...
    Jaja, nu ska vi inte ta ut något i förskott, men jag blir trött så in i helvete på att gå och vänta kan jag säga.

Sista dagen i v. 11 idag.
    12 i morgon och sen bara en vecka tills vi är ute ur det farligaste.
    JAg äter så jävla mycket mat och frukt och fika nu så jag lär ha gått upp 2 kg till!!
    VAR ska detta sluta???

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-06-03 09:02:14 följande:

Emelle: Vart ska ni göra 3D/4D UL? Ska ni göra könsbestämmande med då? Vad kostar de? Skulle med gärna vilja göra!

Vi ska till Linköping. Crokus kliniken. 1500:-
    Japp, dp, kollar kön då, dock med "vanligt UL".
    Mest därför vi åker dit. Får vi veta på RUL avbokar vi ev.
  • Emelle

Nu är det så många som vet och s många som frågar över allt så idag bestämde vi att "outa" graviditeten på facebook på våra sidor.
    Är ju i vecka 12 nu så va fan. Det syns ju skapligt rejält nu så ser man mig fatar man ju.
    Ska berätta för chefen om 2 veckor efter NUPP. Sen vet heeela världen om det

Nån annan som känner av fogarna rikigt än?
    Jag har ganska ont efter en hel dag på jobbet...ajajaj!!

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-06-03 20:53:50 följande:

Aha ok! så ni ska inte göra 3D? Trodde jag
    När jag väntade min son frågade bm om vi ville veta kön på RUL,men vi tackade nej.
    Denna gången vill vi veta kön,men kommer säkert inte få de bara för att ,hehe!!
    vilket datum skulle du göra NUPP??

Ja e grymt nervös inför de....min pappa kommer i helgen,vill så gärna tala om för honom att vi väntar syskon,MEN tänk på måndag om inte bebis lever! Gud så hemskt!

JO vi ska göra 3D/4D men när dom kollar könet just så gör dom det med vanligt UL.
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-06-04 16:49:28 följande:
    Tjoho!! Solig
    Är såå glad idag! Igår var jag och sambon på UL och gjorde en tidig datering. 
    Pyret i magen mådde såå bra så och gjorde volter för oss,sparkade med sina små fötter och hickade! Man såg så tydligt att det var en liten människa nu med hjärnhalvor, magsäck, de små armarna och benen. Åhh! Hjärta  Har ett fastställt BF nu till den 7/12 så blev alltså framflyttad 2dgr, men det gör ju inget! Nästa UL blir den 15juli då det är dags för organscreeningen. Då är jag i v.20+ och därför passade det bra att göra dateringen nu då det annars hade diffat för mkt så sent i grav. som BM sa. 
    Efteråt gick vi och köpte ett litet bebisset med body+byxa+tossor och gick in på babyaffären och kollade in alla bebissaker som vagn och sånt. Spana kan man ju alltid göra..

Igår kväll var jag på avskedsfest för en som går i pension på jobbet och jag passade då på att säga till vår föreståndare att jag var gravid så han skulle veta om det. Idag satt vi på jobbet och pratade och han gratulerade ännu en gång och började sen prata om min framtid. Är bara vikarie där och har varit läänge. Men nu sa han att han gärna skulle ge mig en fast tjänst inom detta halvår fram tills jag går på mammaledighet så jag har ngt fast att komma tillbaka till! Wow alltså! Har aldrig hört ngn som blir lovad en fast tjänst när hon precis berättat att hon är gravid!  Så det har varit 2 MKT bra dagar det här!

Hoppas ni andra njuter av solen och har det gott!! KRAMkalas 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`·
    Så hätligt! Längtar tills vårt vårt NUPP, 1 vecka kvar!!
  • Emelle

Är inte så sktiv här inne när solen lyser så skönt
    Har fullbokad helg men kikar in lite här när jag som nu har 5 minuter över.
    JAg börjar sakta men säkert må lite bättre. 10+3 idag!
    Snart bär det av till svärisarna. Middag och kalas...

Sern att ni pratar vagnar....Här lutar det åt en Brio Go. Svindyr historia, men verkar fylla de flesta av våra vagnkrav. Nån annan som tittat på den??

• Emelle
    TheUnknown skrev 2010-06-06 13:04:24 följande:
    Emelle - hur kan du vara i 10+3 när jag är i 10+2 o ligger en vecka efter dig :S ?

Ringde gyn nu från jobbet, men sitter ensam då vi bara är två på helgerna.. den andra är på rast. Ontet försvinner inte utan ökar istället och dom ville ha in mig direkt.. så jag får åka om drygt en timme när jag har rast istället.. Skönt att få det uppkollat ändå..
    Skrev fel...11+4 idag.
    Nainen85 skrev 2010-06-06 19:54:34 följande:
    Hej, kan jag hoppa in i den här tråden? Vi väntar vårat andra barn. BF 29 december.
    VÄLKOMMEN
    Stoce skrev 2010-06-06 20:33:29 följande:
    Tillbaka från fjällen. Igår kväll fick jag en forsblödning, som mens ungefär... ingen mobiltäcking och fast i fjällvärlden. Var riktigt läskigt. Lade mig ner, och det gick över på en timme. Idag kommer det knappt brunt, har inte och har inte haft jätteont heller, men är väldigt orolig... ska ringa BM imorgon. Har som mensvärk, men inte väldigt ont... usch, detta är INTE kul!!
    Håller tummarna för att allt är bra med er bebis!
    NhjärtaD skrev 2010-06-06 22:25:33 följande:
    Vilken kanon helg man haft

Sol, kärlek, syskon, grillning, släktingar, Ölands djurpark, söndags middag & lite jobb...kan inte blir bättre!!
    Jo det bästa är att jag slutat blöda från tarmen idag, peppar peppar!!
    Känner mej så gravid & glad nu

Ska ta ett nytt kort på maggen innan sängen....

jobbn imorgon mellan 7 & 13, helt okej, men solen ska försvinna imorgon

kram på er
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
    Härligt allt låter...grattis till friskare mage med
    linasmama skrev 2010-06-06 20:50:34 följande:
    Ja då har jag kommit hem igen då. Har varit fullt upp i helgen, skönt på ett sätt för jag har inte hunnit känna allt för mycket hur dåligt jag mått. Men har haft helt sjukt ont i huvudet och varje kväll har jag fått migrän. Så jobbigt när man bara kan äta alvedon, det hjälper inte på mig alls. Någon mer som haft det?

Vi var barnvakt till min sambos systerson som är snart två år. Och myste lite med hans lillasyster på 9 veckor Jag fick ett par mamma hängslebyxor av min sambos syster.
    Min sambos ena syster fick barn 28 Januari och hans andra fick 4 April så det blir tre kusiner i år. Det är en flicka och en pojke så vi kan få allt vi behöver av de  
    Hade sjukt mycket migrän med min äldsta pojke under graviditeten. Vila, tyst i ett jättemörkt rum....Du kan ju inte ta jättestarka tabletter nu el...Men det är jättejobbigt, i know! Drick mycket vatten...det kan hjälpa lite.
    TheUnknown skrev 2010-06-06 20:47:12 följande:

Jo det gick bra och dåligt.. Dom vet inte varför jag har så ont men det kan bero på musklerna, gjorde döööont när han tryckte på magen!!

Fick göra ultraljud och se den lilla sparka omkring därinne, jättemysigt såklart! Fick med mig tre bilder hem o det tråkiga e att sambon tittar på dom , säger "usch man ser ju inte vad det är, göm dom där"..

Han som sa att efter första ultraljudet skulle jag få se någon som brydde sig och engagerade (??) sig.. Visst, han var inte med nu, men han har ju tillomed fått bilder...

Så bilderna ligger inkastade i ett alltialloskåp i köket bland glödlampor, ljus och pärmar...

Tråkigt med killen. Dock tror jag faktiskt att det kan bli annorlunda sen när han kan känan sparkar och absolut när bebisen väl är här. Tom min kilel som är superengagerad säger själv att det är svårt att känna likadant som mig men att det blir lättare och verkligeare då han kan känna sparkar osv. Tråkigt att inte ah hans stöd just nu förståss...man vill ju gärna ha det så, men ajg håler tummarna  för att det kommer för dig med!
  • Emelle
    MalakiW skrev 2010-06-06 23:29:02 följande:
    Hej alla,
    Ska till blödningsmottagningen imorgon pga mitt MA och för att de inte tyckte jag blödde när jag genomgick missfallsbehandlingen förra fredagen. Är orolig för att jag inte blött tillräckligt och därmed inte fått ut allt. Är också orolig för infektioner och för att "börja om" med att få ut allt genom skrapning. Vill ju börja läka!

Skulle behöva era tankar i morgon! Ska dit 10.30 och jag är jätteorolig!

kramar!
    Tänker på dig idag. Fick ju själv infektion efter mitt MA då rester fastat i livmodermunnen. Fy fan. Antibiotika och skit. Men sen blev det bra!
    Hopas allt ser fint ut för dg! KRAM
    empans skrev 2010-06-07 07:40:09 följande:

Hej hallå tjena!

Hoppas allt är prima med er. Ska på KUB idag kl 13.00. Ska bli sååååå spännande! v 14 idag, men det kan ju ändras efter ultraljudet idag, är ju första gången vi kommer få se knoddas.

Må gott!

LYCKA TILL"!!!!
  • Emelle

Majorim- Grattis på födelsedagen då
    MalakiW- Fy vad jobbigt...kramar i massor!

Grattis tiller som gjort fina UL. Härligt!! Lääängtar tills vårt nästa måndag!

Själv har jag berättat för chefen om graviditeten. Lite jäkligt läge nu med tanke på neskärningarna vi står inför, men efter ett möte i morse då vi diskuterat fanns ett bra läge så då tog jag det. Nu vet verkligen ALLA. Det är skönt. Bara det går bra nu....-)
    Var på släktkalas i helgen med sambons släkt och där såg ju de som inte visste innan så nu är det verkligen out in the open. Sen är jag ju smällfet så det går ju inte att inte se det precis längre

Jag har såååå jobbig mage, mest på kvällen. Nån annan som har det och vad gör ni mot det i så fall? Känns som jag är proppmätt, illamående och lite magkatarr blandat. Det blir värre då jag ätit sötsaker under dagen så det försöker jag verkligen undvika. Skitjobbigt är det. men hellre dålig på kvällen än på morgonen!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)