Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

jag får också migrän ibland, bara att lägga sig i mörkt tyst rum och försöka sova som funkar. Blir dock förvarnad av migränaura på höger öga, så har jag tur somnar jag innan det börjar göra ont.

NhjärtaD: Skönt att du slutat blöda. hurra!!

Malaki: Jamen det låter bra!!! Lättare att koppla av när det bara är vi och inte en masa kafégäster att hålla koll på och glas som någon kan ha sönder, haha!

Har lagt upp ny magbild.

• Minifer
    MalakiW skrev 2010-06-06 23:29:02 följande:
    Hej alla,
    Ska till blödningsmottagningen imorgon pga mitt MA och för att de inte tyckte jag blödde när jag genomgick missfallsbehandlingen förra fredagen. Är orolig för att jag inte blött tillräckligt och därmed inte fått ut allt. Är också orolig för infektioner och för att "börja om" med att få ut allt genom skrapning. Vill ju börja läka!

Skulle behöva era tankar i morgon! Ska dit 10.30 och jag är jätteorolig!

kramar!
    Tänker på dig!! Massor!!! Hade du haft en infektion hade du nog haft feber och ont, sådant brukar märkas! Håller tummarna och en miljard kramar till dig!!{#emotions_dlg.flower}
  • Minifer
    MajMamman08 skrev 2010-06-07 17:49:53 följande:
    Stoce: Gud så härligt att bebis mår prima där inne

Malaki: Ska tänka på dig vännen! Kramar i massor!

Empsans: Hoppas de gick toppen idag på ert KUB!!

Theunknown: Tror som Emelle,att om inte killen e fullt ut engagerad i början osv så har de nog svårare att ta sig till en graviditet  i början. Då de inte kan känna el uppleva samma saker som vi!! Sen blir de kanske mer verkligt om han får se själva UL i ilr...titta på skärmen då bebis lever rullan där inne, känna sparkar osv!
    Tror säkert han kommer o ändra sig,men de e ju nu så här i början man nästan behöver de största stödet då alla gravhormoner gör så man blir extra känslig,så förstår om du e ledsen o tycker de e skit jobbigt! Men du hade någon vän va du kan prata med?? Kramar i massor till dig!

Idag vad vi på NUPP!!! Yey Bebis levde och va så himlans söt! Bm va jätte gullig o verkligen visade bebisen i minta detalj
    ,fick med oss 5 st foton på bebis,hel kropp,ansiktsbilder,närbilder på fötter o händer osv! Så fin liten krabrat där inne!!Gravid Sambon filmade lite oxå på skärmen
    Och nackspalten såg helt normat ut,så ingen extra kontroller el något!!
    BF datumet blev de samma som på VUL,alltså jag är i v 14 nu 13+0 och BF 12 DEC! Så blev inte flyttad något!
    Nu känner jag mig lugnare och kan nog börja njuta av grav förutom att jag spyr varje morgon då,men de kan ja överleva,hihi!
    HURRA!! Vad härligt, grattis till mysigt ul och fint nupp-resultat! njuuuuuuuuuut! På onsdag är det min tur, iiiiiiiiiiiih!
  • Minifer
    Marremia skrev 2010-06-07 20:26:22 följande:
    Hej alla!

Hoppas det är ok att jag hoppar på tråden. Har varit riktigt dålig på att skirva inlägg tidigare så jag ska försöka bättra mig.

BF är planerat till 18 december. Imorgon ska jag göra mitt KUB-test så är spänd, nervös och förväntansfull inför det. Det ska bli kul att se bebisen för första gången imorgon :) Hoppas allt går bra.

Kram till er alla.
    Hej! Ja absolut välkommen! :D Jag skall göra KUB i övermorgon, vi får hålla tumamrna för varandra!!
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 15:54:33 följande:

iiiiiiih jag har värdens sötaste lilla (anonyma bebis) i magen hihihi
    Bf ja den blev 22 dec !!! och så fick vi 2 söta jätte tydliga bilder från våran  anonyma bebis oxå

oooh grattis! Blev ni flyttade något? Skiljer bara två dagar mellan oss! (än så länge får se vad de säger imorgon, haha)
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-06-08 23:03:57 följande:

Hej igen,

Först tack för alla varma tankar idag! De har kännts! Blir alldeles varm när jag tänker på er i tråden. (Förlåt för att jag "spammar" er!)

Ännu en känslofylld dag idag. Märker att mina känslor inför  vårt MA mer och mer kan liknas vid ilska. Men det är kanske bättre än uppgivenhet?

Läkaren ringde idag och sa att de med all sannolikhet tror att allt är borta... men  om jag skulle börja blöda extremt mkt så ska jag ringa. De kommer också att skicka en remiss så att de kan kolla upp det myom som ligger i klinch med den graviditet som en gång var. De beskrev det som att myomet liksom grävt in sig i graviditeten och har liksom buktat in sig i livmoderhålan. Myomet var 3cm och fostret 2cm. Lätt att räkna ut vem som vinner en sådan match. Hoppas nu att specialultraljudet gör att de bedömmer att det ska tas bort. Jag vill ju verkligen ta bort det, men de säger att det måste vara "medicinskt försvarbart". Jag är villig att göra nästan var som helst för att bort det. Är det en fråga om skattemedel, så får jag väl ta ett lån...

Nu har jag precis kommit hem efter att ha träffat en vän som just fått barn. Det gick bättre än jag trodde och jag lyckades hålla masken. Men jag fick gå in flera gånger på toaletten och gråta lite under tiden och innan jag ringde på hade jag pepp-talk med mig själv.

Men det finns ljus i tunneln. Än så länge är det värmeljus, men ni ska veta att ni är några av ljusen. På torsdag ska jag träffa dig Minifer! Längtar! Och på torsdag ska jag på en FL-dejt med en tjej som också varit igenom missfall. Ska bli spänande och träffa henne live och kunna prata av sig.

Hoppas det var ok att  jag "spammade" er lite med info om ännu en jobbig dag för mig? Vill ju inte komma in och "sänka" tråden med mitt negativa humör! Längtar mig bort när jag läser om era planer och glädje inför det som snart komma ska! När jag läser i tråden känner jag att det finns hopp om livet!

Miljarders miljarder med lyckokramar till er alla!

Åh gumman! Var det Dag du pratade med? Längtar också til torsdag!!! {#emotions_dlg.flower} Är satans nervös inför morgonbitti, vet inte hur jag ska kunna sova, usch..tur jag har talbok att lyssna på så jag slipper ligga och höra mina egna tankars surrande. Malaki, jag tror alla härinne bryr sig om dig och hur det går för dig och skulle du INTE skriva skulle det nog oroas en hel del för var tusan du tagit vägen =) De SKA ta bort myomet! Om det är skurken i dramat denna gången, vad hindrar det att vara det näska gång? Medicinskt försvarbart som fan ju!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)