December Bebis 2010 :)
Jag har med min sinksalva och babyolja och babycrem bara för att sinksalva är bra för hans blyggben när han kommer ut pungen kommer ju bara väskefulld och han kommer att vara rödd som det flesta våra små kommer att bli
Jag kommer ju ta honom till hadfatet och göra honom ren innan han får kläder på sig huvudet låter jag va men blöder ner lite lite och tar sen babyolja då min son och dotter hade massa torr hud på huvudet som tog EVIGHETER att lossna ..
Så Olja hjälper till ..
Det finns naturligtviss skrabb crem till dessa små men olja fungerar oxå
Sen ha olja på kan lilla kropp perfymfi alltså och crem har jag om han är torris liten skit
Amnings inlägg tar jag med 2 st då jag inte kommer att amma och vill inte vissa värsta ringarna OM det skulle bli så.
Ersättnings kommer vi att ta med oss 1 påse modersmjölkersättning NAN 1 och jag har en välling burk jätte liten så jag har lite välling i den och tar varmvatten därifrån med kallt vatten och blandra med pulver sen när han ska ha mat.
Ett råd från barnmorskan
Blöjor 5 st det finns på BB tror jag :-/ vet ej här då det blir första gången hehe och våtservettar tar jag med då dem har skummlappar som jag inte e så förtjust i precis.
Bindor i massor tar jag med mig.
Från BB tar jag med mig som jag ALLTID har gjort första mössa och blåa filten hihi kan jag första blåa sjukhus filten från dottern år 05 och sonen år 08
Samma med ersättning, det ska också finnas där så man behöver inte tänka på det heller, fast har man nåt särskilt märke man vill köra på kan de kanske va bra o ta med förstås. Jag vet ju inte än om min amning kommer funka eller inte pga min bröstop jag gjorde för några år sen så vi får väl se men de har iaf sagt att jag inte behöver tänka på ersättning:).
jag vill oxå amma men min hopp om detta ligger redan i sanden då jag inte kunnat innan
duktig kille dessutom som ligger rätt, det får han se till o fortsätta med:).
. Så inget är ju särskilt säkert hihi. Vi får hoppas att du får ut din bebis lite tidigt då så du slipper vänta så mkt mer:). Tycker absolut att de ska vara här snart allihop