• ondar

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-01 12:53:47 följande:
    Ondar:
    Jag har med min sinksalva och babyolja och babycrem bara för att sinksalva är bra för hans blyggben när han kommer ut pungen kommer ju bara väskefulld och han kommer att vara rödd som det flesta våra små kommer att bli
    Jag kommer ju ta honom till hadfatet och göra honom ren innan han får kläder på sig huvudet låter jag va men blöder ner lite lite och tar sen babyolja då min son och dotter hade massa torr hud på huvudet som tog EVIGHETER att lossna ..
    Så Olja hjälper till ..
    Det finns naturligtviss skrabb crem till dessa små men olja fungerar oxå
    Sen ha olja på kan lilla kropp perfymfi alltså och crem har jag om han är torris liten skit

Amnings inlägg tar jag med 2 st då jag inte kommer att amma och vill inte vissa värsta ringarna OM det skulle bli så.
    Ersättnings kommer vi att ta med oss 1 påse modersmjölkersättning NAN 1 och jag har en välling burk jätte liten så jag har lite välling i den och tar varmvatten därifrån med kallt vatten och blandra med pulver sen när han ska ha mat.
    Ett råd från barnmorskan

Blöjor 5 st det finns på BB tror jag :-/ vet ej här då det blir första gången hehe och våtservettar tar jag med då dem har skummlappar som jag inte e så förtjust i precis.
    Bindor i massor tar jag med mig.

Från BB tar jag med mig som jag ALLTID har gjort första mössa och blåa filten hihi kan jag första blåa sjukhus filten från dottern år 05 och sonen år 08 och mössorna med hihi
    okej:). Här har de sagt att allt sånt till bebis finns där så hvuudsaken e att man har sånt hemma som man anser sig behöva:) Det var snålt o bara ha fem blöjor till varje bebis får ja säga.. Här ska bindor o blöjor finnas så mkt man behöver av allt o det e väldigt skönt o slippa tänka på faktiskt:).

Samma med ersättning, det ska också finnas där så man behöver inte tänka på det heller, fast har man nåt särskilt märke man vill köra på kan de kanske va bra o ta med förstås. Jag vet ju inte än om min amning kommer funka eller inte pga min bröstop jag gjorde för några år sen så vi får väl se men de har iaf sagt att jag inte behöver tänka på ersättning:).
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-01 13:47:35 följande:
    Snålt med 5 blöjor hahaha jo men dom har ju där
    Och jag tog med i väskan blöjor i stol 5 kg haha så ajg går inte med dom unka små haha

Jag vill veta vad min pojk får i sig vill inte han ska få i sig en annan bröstmjölk precis då det är mitt barn haha

Vill du amma gumman ?
    Eller ska du ta ersättningen ?
    Trodde du menade att de bara hade fem st på bb att erbjuda;).

Jag vill amma om amningen funkar men pga operationen så är det bara ca 50% chans att jag ens kan helamma och det brukar ta längre tid att få igång allt så dels vet jag redan nu att vi kommer få ligga kvar ett tag extra för att hålla koll så bebis ökar i vikt o dels vet jag också att jag kan behöva bråka _länge_ med amningen för o ens få en chans att det ska funka. Men jag vill väääldigt gärna så så länge det kommer kännas som om det kan gå så kommer jag kämpa:). Ingen ersättning här så länge bebis mår bra av det lilla jag förhoppningsvis kan ge själv.
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-01 14:02:38 följande:
    Önskade jag kunde vara lika posetiv och stark som du är{#emotions_dlg.flower}jag vill oxå amma men min hopp om detta ligger redan i sanden då jag inte kunnat innan ammade dottern i 2 veckor och sonen vile inte ha men fan vad jag försökte men varje modstrid att inte ha gav mig tårar i ögonen och en brusten hjärta av sorg och lessamt smärta att bara ge honom det någon annan uppgunnit men jag vill inte bli lika lessen igen och tar detta som vanligt mjölk.
    Jag ser honom väga upp till en stor kille iaf.

Vad är det du gjort då silikon ? eller hormonsspryta för att inte få bröstmjölk ?
    Hormonssptyta fick jag lov att ta om jag ville men jag sa såklart NEJ då om jag inte få så det spänner och håller på så vad det onödigt att ta på BB men blev iaf frågad om jag ville ha innan jag åkte hem.

Hoppas det går för dig gumman det är bara tänka starkt som du gör
    Förstår mkt väl att du inte orkar strida igen! Det är ju ändå tredje barnet *styrkekram* tror absolut att det bästa psykiskt då är att köra med ersättning från början så man slipper den pressen.

Jag har förminskat brösten, tog bort ca 800 gram från varje bröst för ca sex år sen och det är rätt mycket för att vara en sådan op och ju mer man har tagit bort desto mer ökar risken att amningen inte riktigt funkar som den ska.
    Lägger man tvärtom in silicon eller annat så ska amningen fungera ändå så min barnmorska skämtar alltid om det, att jag borde ha förstorat istället haha. Som om det var ett alternativ:P.

Tack fina du {#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    SaraKlippan: Jättegrattis till pojken!:) Härligt att allt har gått så bra:)
  • ondar
    MFJG skrev 2010-11-02 09:49:45 följande:
    Hemma från ultraljudet. Inte en sammarbetsvillig bebis i magen. Han ligger med ansiktet mot min ryggrad. Så vi fick bara bilder på hans stora PUNG! ;) Han ligger alltså redan i startgroparna inför förlossningen. För det är precis så han SKA ligga när han ska ut sen. 
    åå en pojk Hjärta duktig kille dessutom som ligger rätt, det får han se till o fortsätta med:).

---------------

Jag har 35dagar kvar till BF idag. Helt sjukt vad tiden har gått fort:)
  • ondar
    MFJG skrev 2010-11-02 10:02:26 följande:
    Undra om dem brukar lägga sig såhär redan nu? Mmm vi visste ju om att det va en liten kille redan och han stoltserade med det! Skrattande

Jösses 35 ynka dagar. Tiden går så SNABBT! 
    åå så ni visste, ja se så mkt koll har jag:). Vilken vecka är du i? Vet att min brorsdotter la sig rätt samt fixerade sig tidigt. Nån gång efter v 30 tror jag. Vilket va bra för hon kom i v 36+4 lr nåt sånt

Ja tiden flyger bort :D snart e våra mirakel här:)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-11-02 10:12:39 följande:
    Stort grattis till saraklippan! Längtar efter bild! :)

Igår var det min och sambons 1-åriga förlovningsdag men han har jour så vi fick fixa lite mys här hemma istället! Jag gjorde en fläskfilégryta med ris och världens godaste sallad och till efterätt hade jag köpt en chokladmoussetårta. Sen hade vi tända ljus överallt och såg på film och bara mös :) himla mysigt!
    åå va mysigt:)
  • ondar
    Hjärtadelifi2 skrev 2010-11-02 10:42:58 följande:
    Bara 35 dagar kvar gud vad skönt.

Jag hoppas vår prinsessa kommer ut tidigare men helst efter bröllopet som vi ska till i början av december, så jag hoppas jag har ca 35 dagar kvar jag oxå hahaha....räknade ut det nyss men om man ska beräkna enligt sista mens så har jag bara 24 dagar kvar men om men räknar enligt ul så har jag 42 dagar kvar, men det är för länge tycker jag
    Haha ja men om jag skulle gå över en vecka eller två så har ja ju massa dagar kvar Tungan ute. Så inget är ju särskilt säkert hihi. Vi får hoppas att du får ut din bebis lite tidigt då så du slipper vänta så mkt mer:). Tycker absolut att de ska vara här snart allihop
  • ondar

Fick tvättat alla kläder i st 50/56 igår, det var en del haha. Tog "snuttefilten" också så nu är allt fräscht inför bebis ankomst:). Ska börja packa i ordning väskan också. Packar man två bodys,byxor o pyjamas eller hur mkt av varje tar man? 

Hur har ni andra gjort med filtar osv? Jag har två nya filtar i jättemjuk o gosigt material, jag försöker bestämma mig för om jag ska tvätta dem innan bebis använder dem eller om jag ska strunta i det, det e ju tråkigt om de blir slitna av tvätten. De borde ju inte va ofräscha på nåt vis väl?

Imorgon kl halv nio kommer barnmorskans dom om jag ska få vändningsförsök eller inte. Lite pirrigt faktiskt:).
    Det känns inte som om bebis har vänt sig men vad vet jag:P.

Jag som har vart frånvarande några veckor har ju missat massor, är det fler än SaraKlippan och Jessika82 som fått bebis i tråden?

• ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-02 18:42:45 följande:
    Har verkligen inge plats i magen längre här har man sådan smärta i hela magen ca navel nivån och över och han bara spänner och håller på vet inte var jag ska ta vägen
    Jag har ingen plats längre

Någon som oxå har så och känner så ?

Usch ja jag förstår vad du menar:/. Det e verkligen inge vidare. Har nyss ätit också så nu är det så fullt där inne att varje andetag gör ont. Ska bli såå skönt när bebis e på utsidan:) av många anledningar!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)