Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-06-10 13:50:48 följande:
    Buffar är buffar för mig då man känner utan att misstolka sig liksom
    Sparkar är sparkar och D känner man verkligen sparkarna.
    Som Emynem sa så är hon gravid med andra barnet i vecka 13 och jag i vecka 13 men tror på vecka 14 + bättre då jag hade mens 10 mars och inte 18 mars ! men iaf väntar jag själv på tredje barnet och känner av det redan nu och min moderkaka ligger bakotvägg alltså bättre att känna då
    ah ok, då är det jag som tänker buffar annorlunda =) Jag tänker buffar som rejäla grejer man nästan känner utanpå. Jag är helt sur över att jag får den i framkant, jag känner efter allt jag kaaaan, hahaha grrrr!

Stoce: Hurra vad skönt!

Emelle: Hurra för dig med!!

Emynem: Ah, sådär killigt, att det kittlas liksom? Så kändes det för mig i början också sist. Vad jobbigt med dina blödningar, men toppenfint att höra att det ser bra ut!! Välkommen tillbaka!
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-06-10 23:24:36 följande:
    Tack! Stoce!! Det behövs känns det som! kramar!
    skogsbollen skrev 2010-06-10 11:09:20 följande:
    @Stoce:
    Det ska ABSOLUT gå bra för oss alla, och alla tummar för MalakiW.

@MalakiW:
    Det är klart att du inte tränger dig på. Du hör lixom hemma här, vi bryr oss om dig och vill veta hur du har det, bra eller dåligt.... det kvittar. Här ska man ju få skriva om allt, oavsett om det är glädje, sorg, ilska... whatever.
    Kram
    Hej Skogsbollen!
    Tack för att du säger så! Det är lite från och till. Just nu j-vligt mkt från. Fyller år i morgon och hade sett fram emot att fira min födelsedag som gravid. suck!  kramar!
    men vaaaa, varför sa du inte att du fyller åååår?? Grrr!
  • Minifer
    Karttikeya skrev 2010-06-12 09:00:24 följande:
    På tal om magar.. Själv är man bara svullen och eländig och den blygsamma raggarsträngen jag hade har blivit SVART. Vad är detta? Nog för att den är så gles att det ser löjligt ut, men svart? Usch..

Sen har jag haft problem med både magkatarr, gaser och magknip den senaste veckan. Oerhört frustrerande eftersom magproblem ställer till det för allt.. Önskar mig tillbaka till inga symtom, tack! Skrikandes

Går in i vecka 13 idag, det är ju bra iaf Glad
    haha ja dumma maghår! Min mage blir helt luden när jag är gravid, grr! Inga svarta hår, men linea negran jag hade förra graviditeten syns ju fortfarande, grr, får se om den fylls i mörkare.

Ang vagnar var vi på babyproffsen i torsdags och köpte en ny bilbarnstol till Bastian. Såg att det fanns syskonvagnar, men rös blundade och tittade ivrigt åt ett annat håll, senare provlem, haha!! I början ska vi försöka använda vagn plus bärsele. Ingen lust alls att köpa en ny vagn, blä! Är så nöjda med vår brio happy som vi köpte ny förra året så vill inte alls byta
  • Minifer
    AnneliY skrev 2010-06-12 15:24:54 följande:
    Minifer: Känner precis det samma inför vagn faktumet...inte alls lust å köpa någon syskon vagn men man blir väl tvungen sen..kommer ju få knappt 2år mellan kidsen så det blir nog för jobbigt att inte kunna lägga ner den lill* i vagnen också...
    eller hur, huvva! Det kommer bara skilja 14-15 månader mellan mina. Känns som sagt som att sele eller sjal kommer funka fint i början, medn sedan blir det ju tungt.

momalicious: wohooo härligt!! :D

Emelle: härligt!! Lite samma här, maken har sonen och de ser forboll och jag sitter och slöar vid datorn, skönt!

Jessika: vad mysigt :)
  • Minifer
    Mopplis skrev 2010-06-12 23:07:46 följande:

IDag sa Gabriel snart 2 år sin första svordom

Fan blev det när nappen landade i gruset- det värsta va att jag höll på att skratta ihjäl mig och det är ju verkligen sånt språk jag vill att han ska använda - men jag klunde inte låta bli..

Stygg mamma

hahaha awww! Förstår dig! :D
    NhjärtaD skrev 2010-06-12 23:29:16 följande:

Är det inte det ena så är det de andra...
    Har huvudvärk, tredje dagen i rad....kommer på em....nån som haft det så? har det med grav att göra?

Ikväll var min bror här iaf med sin kärlek...vi åt & tittade film....filmen var ap sorglig, grät de sista 30 min....herregud, dessa hormoner...
    Blev rörd när Linnéa min systerdotter kom upp på scen & dansade, hahahha omg!!

Nu ligger vi i sängen, jag tjötar lite här medans sambon tittat på band of brothers....

somnar nog snart...

Jag tror hormonerna kan göra att man lätt får huvudvärk när man är gravid, hade själv ont i huvudet nästan varje dag för någon vecka sedan men har lugnat sig nu. Jobbigt =( Hppas det går över snart!
  • Minifer
    skogsbollen skrev 2010-06-13 21:29:37 följande:
    Gjorde KUB-test idag, men har inte haft möjligheten att ta blodprovet förrän idag, så nu får vi vänta en vecka på resultatet. Jobbigt!
    Nackspalten var tydligen 1,0 mm och jag fattade det som att det var en liten spalt. Mycket mer info fick jag inte alls :/ Fick inte veta nåt om näsben heller. Har ni andra som gjort KUB fått någon sån info?

Nåväl, fick ett BF-datum på Juldagen och fick veta att jag igår gick över de där 12 kritiska veckorna. 

Akinto:
    Japp, nog växer magen snabbare här oxå. Är ganska vanligt, har jag  hört :)
    Med förra barnet var magen precis platt i vecka 12. Svärisarna trodde oss inte ens när vi berättade det då, eftersom det inte syntes alls. Idag, vecka 12+1, putar den riktigt mycket, tycker jag. Nu är den förvisso uppsvälld ändå, men drar jag in den så mycket jag kan så putar den likväl.
    oj, 1 mm var inte mycket =) de kollar alltid näsben, hade bebben INTE haft det hade de säkert sagt något. Men bebbes spalt var 2.2 mm och jag fick resultat som var tre gånger bättre än min åldersrisk så du kommer säkert få superlåga siffror =) Jag fick veta om näsben dels för att hon sade här är näsbenet, och dels för att jag frågade"så man ser et ttydligt näsben?? bra!!", haha! Grattis till 12 hela veckor!
  • Minifer
    MFJG skrev 2010-06-14 06:44:03 följande:
    Jag hoppar in här. Har BF den 22 december och väntar barn nr 2..
    välkommen!! :)
    skogsbollen skrev 2010-06-14 08:59:46 följande:
    Minifer:
    Har nackspaltens storlek stor betydelse? Jag fick för mig det och frågade under KUB-testet om man kunde säga något om risken med den info man hade (NUPP + min ålder), men hon menade på att man inte kunde säga nåt förrän blodprovsanalysen var klar. Lite konstigt, tycker jag, för vissa gör ju bara NUPP, vilket ska ge 75% säkerhet, medans man, när man kombinerar med blodprov kommer upp i 90-92% säkerhet.
    Antar att hon inte får lov att säga nåt utifrån enbart NUPP, när det är KUB-test som görs(?).

Men, jag fick iaf se en envis bebis med ett hjärta som slog, 2 armar, 2 händer, 2 ben och 2 fötter. Fick lite bilder med oss oxå. Lite segt att sambon inte fick vara med eftersom vi hade sonen med oss (ingen barnvakt).
    ja, det är mest den de utgår ifrån. Är den över 3.5 mm är det inte så bra om jag fattat det rätt, och är den upp emot 6 mm är det nästan 100% att barnet har kromosomfel. 1 mm är supersiffra så du behöver inte oroa dig allt tror jag=)  Tror hon vill vänta med svar tills hon har alla siffrorna. Det var samma här med att sambon inte fick vara med, vi har ingen som kan vara barnvakt under arbetsdagar =(

Jag käkar aco kvinna jag med, den där hysteriskt rosa burken=) Och så äter jag en omega-3 kapsel om dagen (innan läggdags så jag slipper de där fruktansvärda fiskraparna, uäääää)
  • Minifer
    Karttikeya skrev 2010-06-14 14:45:53 följande:
    Av vilken anledning ska man inte färga? Jag har bara hört för att det kan bli vilken färg som helst, men det är väl inte farligt?
    Det är väl mest för att hormonerna kan göra att färgen blir skum. Personligen hoppar jag färgning under graviditeten för att inte sitta och andas in alla kemikalier och så, men enl min BM ska det inte avra farligt att färga, och de flesta frisörer jag frågat har sagt detsamma. Tona skall inte vara någon fara alls iaf
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-14 20:08:58 följande:
    Majmamman: Haha sorry jag tog fel men vore inte dåligt OM du gjorde det haha men nu har du ju en

Minifer:
    Hoppas du har det bättre snart igen.. inte kul att känna sig så och inte ha det bra..
    Hoppas epelande går bättre
    tack så jättemycket! Har helt fastnat i alla spel på facebook nu, spelar farmville, treasure island och mafia wars samtidigt, haha suck..Hoppas imorgon blir en bättre dag!

NhjärtaD HAHAA, ifall han märker det kan han fan ha det, som lite payback för allt gravidlidande man genomgår, haha! Skönt att ha alla hemma igen =) Måste vara asjobbigt att behöva lämna bort sina barn för jämnan =/
    Karttikeya skrev 2010-06-14 22:14:32 följande:
    Det blidde svartbrunt, precis som det skulle. Hurra! Tur att man bara behöver färga utväxten.. Behöver två stycken kartonger med hårfärg bara för det.. Ibland är det dyrt att ha väldigt mycket hår! Behöver nog tre eller fyra stycken om jag skulle färga hela mitt hår i den längd jag har nu, haha!

Men i morgon åker lite av. Hur mycket återstår att se. Jag fegar nog ur som vanligt och bara toppar det litegrann.
    låter som att du har lika mycket hår som jag brukar ha =) Blir jäkligt dyrt att färga när man behöver så många, blä! Har slutat nu (färga) för att jag inte pallar meket, just nu har jag en fin utväxt sedan maj förra året, hehe.
    MalakiW skrev 2010-06-14 23:00:17 följande:
    Hej alla,
    Härligt att läsa hur era magar växer och hur ni planerar för era små!

Här är det väl lite ljusare i tunneln. Idag är nog min första blödningsfria dag (HURRA!) Sex dagar till och jag får både bada och sexa! :D. Annars sysselsätter jag mig med att läsa på om mitt myom (som jag hoppas att jag får ta bort). Mitt myom ska visst sitta så pass illa till att det ska minska risken för MF/MA med uppe emot 50 procent om man får ta bort det. Fast sen har jag läst att man måste vänta 6 månader innan man får bli gravid igen efter att man tagit bort det... Men ska höra med läkare först. Har tagit blodprov för att kolla om jag har toxoplasmos och har inte riktigt fått svar än men det lutar väl lite åt det. Tar en dag i sänder och just nu är det 74 dagar tills vi får bli gravida igen! Så sakta men säkert. När fortfarande en dröm om att få hoppa in i denna tråd som gravid igen i höst!

Minifer-sugen på lunch snart?!

All lycka och kramar till er!
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH vad gött!!!! Fint att du fick taget provet också!

Jag såg paraplyet i hallen idag och tänkte JÄÄÄÄKLAR, haha! Jag lunchar gärna! Onsdag, kan du då?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)