Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-06-15 11:16:20 följande:
    oooo ja, ballong kommer jag absolut vara!!
    MalakiW skrev 2010-06-14 23:00:17 följande:
    Hej alla,
    Härligt att läsa hur era magar växer och hur ni planerar för era små!

Här är det väl lite ljusare i tunneln. Idag är nog min första blödningsfria dag (HURRA!) Sex dagar till och jag får både bada och sexa! :D. Annars sysselsätter jag mig med att läsa på om mitt myom (som jag hoppas att jag får ta bort). Mitt myom ska visst sitta så pass illa till att det ska minska risken för MF/MA med uppe emot 50 procent om man får ta bort det. Fast sen har jag läst att man måste vänta 6 månader innan man får bli gravid igen efter att man tagit bort det... Men ska höra med läkare först. Har tagit blodprov för att kolla om jag har toxoplasmos och har inte riktigt fått svar än men det lutar väl lite åt det. Tar en dag i sänder och just nu är det 74 dagar tills vi får bli gravida igen! Så sakta men säkert. När fortfarande en dröm om att få hoppa in i denna tråd som gravid igen i höst!

Minifer-sugen på lunch snart?!

All lycka och kramar till er!
    Skönt att du har läget under kontroll gumman HjärtaMohahaha

Ja jag vänjer mej aldrig Men nu får jag ha de hemma ett tag
    we wish for a baby skrev 2010-06-15 00:01:36 följande:

Hej alla underbara...
    Ligger vaken och kan inte sova, har legat och läst igenom lite om hur de går flör er, och jag gläds så med er & längtar till v.30 då vi får köra igång igen :)
    Jag blöder till och från fortfarande och jag tror de är 2 eller tre v. sen idag..
    Har tappat bort ordningen på dagarna, sörjer min mamma som tusan, de förlorade barnet oxå... sitter fasst i svart hål som jag bara måste ta mig upp ur snabb, har ju så mycket att se till att bli pigg och fräsch för v.30 för inte rubbas nå hemskt mycket för mig känner jag... men självklart har jag funnit livsglädje igen till dess, jag har ju en underbar man samt otroligt peppande vänner.
    sen har jag er "min lilla tråd" jag kommer villja följa er till den dag var och en av er föder :)
    Ni får ett  happy new year :)
    Åh jag och malak en lycklig vår/försommar :)) Inte fy ska de heller, eller hur gumman :)
    Tack för ditt snabba svar igår :))

Nu ska jag gå¨och krypa ner brevid min man som gick och la sig för en stund.

Ta han om er!
    Godnatt!
    Hjärta

Sörj så mycket du vill, det har du all rätt till...du måste det för att klara av nästa steg!!

Är er tur nästa gång, måste det vara!!Hjärta
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
    Försöker att ha läget under kontroll :). Så länge jag känner att jag "gör" ngt åt det och inte bara hopplöst väntar känns det bättre.

kram!
  • MalakiW
    empans skrev 2010-06-15 16:29:18 följande:
    Halloj alla härliga mammor och blivande sådana!

Har ju varit rätt försiktig med att berätta för omvärlden att jag är gravid. Igår fick vi en leverans av en massa varor till jobbet. Jag bad killen som kom med grejerna bära in dem och ställa dem på ett speciellt ställe för att jag inte orkade flytta på dem sen (de var stooora lådor) eftersom jag har problem med lederna. Då säger karln "foglossning eller?". Jag blev helt paff.. "Öhh nej verkligen inte" fick jag fram. "Vad är det där då?" kontrade han och pekade leendes på min mage. VA?!? Trodde inte det syntes så mycket... Suck. Kunde inte göra annat än skratta.. Jag har ju inte ens berättat på jobbet än men de börjar nog fatta, vankar som en anka för att jag har så ont i höfterna. Lite vågat av honom i alla fall tycker ni inte? 

De ringde idag från sjukhuset ang provsvaren från vårt KUBtest. 1/20 000 för downs resp 1/17 900 för någon annan trisomi. Gick inte att få mycket bättre värden sa hon. 

Kram på er tjejer!
    Må gott! 
    Åhå - GRATTIS TILL DINA FINA VÄRDEN! kram!
  • MalakiW

Hej Utomlands!
    Hur har det gått? Hoppas hoppas att det gått fantastiskt bra!
    Lyckokramar i mängder!!

• MalakiW
    Utomlands skrev 2010-06-16 13:09:04 följande:
    God eftermiddag!

Tack alla för att ni bryr er sâ otroligt mycket!!!

Allt är OK!!!
    Vi fick se den igâr igen! Men det var för att gynokologen ville veta om hon sett rätt i v12 ang om det är tjej eller kille nu är jag i v 15 sâ man ser det mycket bättre nu. Vi vill inget veta, jag var bara glad att fâ se den :)!
    10 cm huvud till stuss + benen. Uy vad bebisen växer! Och sâ söt!, den lâg och suttade pâ tummen med benen i kors ha ha ha. Gynokologen fick hâlla pâ en stund tills den ändrade ställning och stödde sej mot livmodersväggen, jag kände dock inget.
    Min sambo tror att det är en kille, men jag har varnat honom att i detta stadiet kan man ta fel pà klitoris o snoppen sâ ... ja vi fâr se i december hihihi!!!

Har lämnat in kisseprov och fâr svar ang infektion nästa vecka. Och alla andra syptom var helt normala :) .

Gud alltsâ! Min gynokolog är skit rolig och hon gillar värkligen sitt jobb! Vilken tur VI har!
    Åhhå - härligt att höra!
    kramar!
  • MalakiW

Hej alla underbara!
    Här kommer en liten hälsning från den enda i denna tråd som inte är gravid!
    Var på specialultraljud i måndags för bedömning om jag får ta bort mitt myom som buktar in i livmoderhålan. Myomet var 1,5 cm istället för 3cm som jag trott. Läkaren tyckte det var okej att ta bort det så nu väntar jag på remiss. Blir någon gång i höst är jag rädd för. Var innan undersökningen rädd för att det skulle vara 6 månaders läketid innan man fick bli gravid igen, men hör och häpna det var bara minst två menscykler! Sen var det ok att ta bli gravid tidigare men då skulle missfallsrisken fortsatt vara lika stor. Testade mig för toxoplasmos och jag hade haft det.. Så nu gissar jag på att mitt missfall berodde på myomet och toxoplasmoset.

Sen när jag var hos läkaren konstaterade han att jag haft ÄL (yes!) och nu har mensen kommit. Känns skönt mitt i allt att kunna börja räkna på ÄL och mens igen. I augusti (när det gått 90 dagar efter röda vaccinet) får vi bli gravida igen. I fredags kom de första tiderna till IVF så nu vet vi att vi kan längta till den 20 resp 25 augusti.

Känns som att allt börjar komma på rull igen. Nu ska vi försöka ha en så fantastisk skön sommar som möjligt! Vi började denna helg med att åka till Lissabon och sen ska vi boka någon resa till senare i sommar.

Jag hoppas fortfarande få delar några månader som gravid med er!

Ha det underbart gott vänner!

oceaner av kramar!

• MalakiW

Hej igen,
    skrev fel - 25 resp 30 augusti menade jag!

god natt!

• MalakiW

Hej igen alla underbara!
    Tack för alla varma tankar! Nu idag fick jag brev hem angående väntelista för operation av mitt myom! Yes!! Det kanske innebär att jag kan få ta bort myomet i sommar tidig höst!! Hade varit så skönt! Känner att det håller på att vända för oss nu! Plötsligt händer det (som man säger i trissreklamen!)

Åhh tänk om tänk om jag skulle kunna få hoppa in här efter ha plussat i augusti eller något! Vilken lycka!

kramar i mängder!

• MalakiW

Hej alla underbara gravida!

Här kommer en liten hälsning från den enda i tråden som INTE är gravid!

Nu har de 90 dagarna gått sen jag tog röda-hund-vaccinet så nu får vi bli gravida igen! Yipppie!
    I onsdags var vi på patientskola för IVF och på måndag ska vi på läkarbesök, så nu känns det som det rullar på igen. Väntar också på tid för att ta bort mitt myom som buktar in i livmoderhålan.

När fortfarande ett hopp om att få vara med i er tråd igen som gravid!

Kramar i miljarder!

• MalakiW
    Karttikeya skrev 2010-08-28 07:28:33 följande:
    Hurra!! Heja MalakiW Skrattande

Idag ska jag skriva tenta, jag hoppas det går bra. Har pluggat ganska så flitigt så det tror jag. Glad
    Hehheh ;D Tackar!

Hoppas det gick bra idag!
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-08-28 08:38:08 följande:
    Då ska jag hålla alla tummar så hårt jag kan nu!!
    Hoppas allt går fort och att du snart har ett nytt litet liv på gång!
    Massor av kramar!
    Tackar! Behöver alla tummar jag kan få!Glad

Massor med kramar tillbaka!!
  • MalakiW
    Momalicious skrev 2010-08-28 09:59:23 följande:
    YAY! Håller alla tummar och tår för att det går riktigt snabbt och smärtfritt nu och att ni snart får er bebis! 
    Kramar
    Emelle skrev 2010-08-28 08:43:41 följande:
    Jag tycker också det är lite svårt att veta hur mycket man ska köpa...
    Jätte knäppt efter som jag har 3 barn innan faktskt
    Men bara man har en bra bs så kan man ju alltid köpa mer när bebis är här. Och så lär man ju oftast få en massa kläder i presenter osv...
    Jag har köpt mest i strl 56.

Lycka tll!

Jag har också varit sååå vin sugen en del ggr under den här graviditeten. som tur är finns det ju en hel del alkoholfria goda...
    Men det är ju inte samma sak trots allt..
    Hoppas ni hade det mysigt igår Momalicious...

delifi2- Jo SD kommer mer o mer nu även om jag inte har starka el "farliga" alls.
    Men visst känns "trycket" neråt. redan...Fy!
    Jadå, vi hade det sååå mysigt så! Efter middagen tog vi ett bubbelbad och efter det fick jag en härlig massage! Var inte fel för min ömma kropp kan jag säga  Heja heja! Lycka till!
    Emelle skrev 2010-08-28 08:45:56 följande:
    Idag är det Lördag=fotbollsmatch.
    Hemma match idag dock så vi behöver "bara" åka 12 mil t.o.r
    Men såå skönt att vara ledig.
    Tyckte eftermiddagarna var skitjobbiga i veckan som var på jobbet.

Bebis gosar oh buffar, vrider och vänder heela tiden där inne nu. Inte slilla många minuter. det är härligt!
    Nästa Fredag ska vi få se henne igen. Cant wait!
    Haha "bara" 12 mil... Men förstår att det är skönt att vara ledig! :)
    Längtar såå till tisdag nästnästa vecka så vi får se vår skatt igen. Att se i 3D måste vara helt otroligt ju! :)
    hheeh , tackar ! Behöver alla tummar och tår jag kan få!
    kramar!
  • MalakiW

Hej alla!
    Vet inte om ni minns mig? Jag var med här fram till att jag fick MA i maj. Vi startade med IVF 4 november och idag var vi och satte in ett litet embryo. Testdag är 23 december så vi hoppas så klart på en tidig julklapp. Vet att jag skrev att jag ville komma tillbaka till tråden innan årets slut och då som gravid, så det hänger på en tråd :)

Kram alla!!

• MalakiW
    pickaboo skrev 2010-12-12 21:17:20 följande:
    HOPPAS HOPPAS HOPPAS att det blir en alldeles speciell liten julklapp för er i r då!!!
    TACK Pickaboo!! Glad{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)