Inlägg från: Malin o Henke |Visa alla inlägg
  • Malin o Henke

December Bebis 2010 :)

Så var BLODET här igen... Jag blir så J**LA LEDSEN...{#lang_emotions_cry} VAD ÄR DET FÖR FEL????? Finns det nåt knytt?? Är mina symptom FEJK?? Bara jag som HITTAR på dom???
    FY F**N vad jag är ledsen, arg o nere nu....{#lang_emotions_yell}

Blöder väl inte JÄTTE mycket men det är nog lite mer än sist.. O sist hade vi ju haft sex dagen innan.. Den här gången har jag inte gjort NÅNTING som jag inte BRUKAR göra... Dammsög iofs hela huset på förmiddagen.. Kan det vara det som är orsaken?? Jag blir GALEN på att ha en MASSA frågor men INGA SVAR....{#lang_emotions_yell}

//Malin
    Snälla ÄLSKADE KNYTT!!! Stanna hos oss!! Vi längtar ju SÅÅÅÅ efter dig!!!!
  • Malin o Henke
    ÄlskarNova skrev 2010-04-11 16:45:56 följande:
    Malin o Henke: Håller tummar och tår för dig att du får se ett pickande hjärta på tisdag! Stor kram! ps. jag blödde många ggr när jag väntade Nova men det gick fint ändå. ds.
    TACK snälla!!! Är verkligen JÄTTE TACKSAM över att främmande människor är så snälla mot mig!! GULD VÄRT!!! 
    Här är det opponervända världen just nu.. Mår SKIT rent ut sagt.. Både jag o Henke... VAD ÄR DET för FEL??? Jag har ju inget ont..O det kanske är positivt.. Eller?? Men jag börjar att försöka vända tankarna åt MF o försöker ställa in mig på det... Men det är ju inget vidare skoj att ha den förväntan heller... FYYYY F**N VAD DET HÄR ÄR JOBBIGT!!! {#lang_emotions_cry}
  • Malin o Henke
    Juvel skrev 2010-04-11 17:30:40 följande:
    Förstår din känsla, hoppas ni får se ett litet liv på tisdag. Fasar för att det kan vara ett mf här också, så jäkla jobbigt att gå och undra och knappt våga gå på toa för att det ska komma mer blod... Du är nog lite längre gången än jag dock. och som jag skrev började jag också blöda med dottern efter någon vecka och hon är snart vå och mår PRIMA. Jag hoppas det går lika bra för oss båda trots den där jäkla blodångesten... Jag har dessutom mensvärk som kommer och går så det är positivt för dig att du inte har ont...
    Ni är bara för snälla!!! Skönt att ni peppar mig!! Jag har lugnat mig lite nu, men det är fortfarande mest LEDSNA tankar.. Men vi får ju se på tisdag vad det är som är tokigt!! OM det är nåt som är tokigt vill säga..

Jag håller mina tummar för er oxå NATURLIGTVIS!!!!

TACK IGEN!!
    KRAMAR!!
    //Malin
  • Malin o Henke
    Jenny10 skrev 2010-04-11 20:01:41 följande:
    Nää fy!! Jag håller tummarna för att allt är bra, förstår om ni är superstressade! Det är faktiskt väldigt vanligt med blödningar i tidiga graviditeten, det måste inte vara nåt fel alls utan kan bara vara så. Känner flera som varit med om det och även läst om härinne.Jag hoppas verkligen inte det slutar med mf/ma eller så och med tanke på att det inte är så mycket blod som kommer och att du inte har ont så borde det inte vara någon fara. Jag drabbades av mf i v6 (5+3) och det startade med bruna strimmor i flytningen och mensvärksliknande smärta (svag) på tisdagens em, på onsdagmorgonen var det rosa och rött blod på pappret och samma smärta som senare under dagen övergick till kraftiga blödningar med koagler och rejäla smärtor. På torsdagen blödde jag så mkt att jag fick byta binda 2 ggr/timma och fick även då göra ett vul som bekräftade att livmoderna var tom, smärtan var helt enorm både fysiskt och psykiskt. Jag tror att OM det nu mot all förmodan skulle vara ngt på väg ut så hade det märkts vid det här laget, antingen med ökad blödning eller smärta.Jag vet att det är svårt men försök att slappna av, vila mycket och tänk på att göra allt som om du vore tvåhundra år gammal, långsamt och försiktigt, och du; dammsugningen får du lämna till Henke i fortsättningen.Kramar!!
    Tack för att du lugnar mig!!!
    Jag hoppas att det är som du skriver!! Men jag vågar inte helt o fullt tro på det just nu!! Vi hoppas lite försiktigt bara.. På tisdag får vi "domen"...

TACK!!!
    //Malin
  • Malin o Henke
    MajMamman08 skrev 2010-04-11 21:06:31 följande:
    Hoppas verkligen inte att det är någon fara!!! Som Jenny skriver så borde mängden blod öka och sedan vara massa koagler i m,m!!! När jag fick MF hade jag inte speciellt ont utan mer som kraftig mensvärk!!! Men förstår om du e sjukt orolig!! Min kompis va gravid i v 10 o en natt vaknad hon i sängen som var helt blodig,hon trodde självklart att hon fått MF,men på UL tickade hjärtat fint!!! o bebis levde=) de visade sig att hon hade sköra blodkärl i livmodern el va de va som sprack,därav blodet!!! och vissa blöder ju i grav.....så länge de inte är massa  grejer i blodet så borde de inte vara någon fara!!!! Cyberkramar!!
    Jag hoppas oxå att det är så att det är blodkärl eller slemhinnor som är sköra o spricker o blöder!! Men jag vet inte vad jag ska tro... Väntar tills på tisdag o hoppas att de hittar nåt positivt i min mage!!

Ni är ALLA så himla gulliga!! TACK SNÄLLA för alla snälla ord!! Det värmer nåt oerhört ska ni veta!!!

KRAMAR!!
    //Malin
  • Malin o Henke
    Jessika82 skrev 2010-04-11 22:00:09 följande:
    ska på undersökning och hoppas på ett vul..
    LYCKA TILL!!! Jag håller tummarna!!!
    Kram!!
    //Malin
  • Malin o Henke
    Här blev det ingen December bebis... {#lang_emotions_frown}Komprecis hem från BM o det fanns inget litet knytt kvar... {#lang_emotions_cry} Är verkligen JÄTTE LEDSEN....
    ÄLSKADE LILLA KNYTT!! :0(
  • Malin o Henke
    TACK ALLA!!! Det värmer även om det gör SÅÅÅÅ ONT just nu i själen o hjärtat... Vi ville ju så gärna ha vårt lilla Knytt!!
    Men vi går väl på det igen SNART!!

KRAM!!
    //Malin
    ÄLSKADE LILLA KNYTT!! :0(
  • Malin o Henke
    Stoce skrev 2010-04-13 17:07:30 följande:
    VUL imorgon 14.45. Är liiite nervös, men denna gång blöder jag inte alls. Jag har symtom och känner mig gravid, så förhoppningsvis bekräftar VUL att allt ser bra ut. Har "dock" benägenhet för tvillingar då min mormor har tvillingbröder, så vi får väl se om det är en eller flera. Även ett medium har sett två barn som är lika långa.. så vi får väl se Enligt BM då hon räknade på senaste mens och 28 dagars cykel så skulle BF vara 29/11, men enligt eget antagen ägglossning så borde det vara 6-8/12 någon gång, för jag har längre cykel än 28 dagar. Om jag är så sent som 8/12 så är jag i v 5+6 imorgon (alltså v 7 på torsdag). Nog borde man kunna se hjärtat då, eller? Vad tror ni?
    STORT LYCKA TILL imorgon!! Jag hoppas såååå innerligt att du får bättre nyheter än vad vi fick idag!!!
    Håller tummarna så att dom VITNAR!!!
    STORA KRAMAR!!!!
    //Malin
  • Malin o Henke
    Jenny10 skrev 2010-04-13 17:51:38 följande:
    Hej igen mina fina flickor!Och tack finaste Majmamman som skrev i min gästbok!Har inte läst ikapp mig, bara ett citat från Malin o Henke som verkade ha fått skitnyheter jag blev så lessen! Fan att dessa bebisar inte kan göra som dom blir tillsagda, jag är helt vansinnig just nu.Tyvärr verkar jag få lämna tråden jag med, fick bruna strimmor på pappret igår kväll. Inte särskilt mkt men jag vet ju hur det var sist... Idag har det varit ytterst sparsamt och egentligen inget oroande men som sagt, det trodde jag sist med. Just nu har jag enorm värk, molande och mensvärksliknande, inget blod peppar peppar. Bm sa att "det behöver inte aaaalls vara nån fara" men jag vet ju hur det blir med blödningar i samband med smärta. Skit också.Ska lägga mig om en stund, kanske lugnar sig smärtan i alla fall, måste bara få barnen mätta och lagda.
    NEEEEJJJJEEEE!!! Inte du oxå!!! HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS att det "bara" är lite hitte på ont!! Typ... Jag ska banne mig bli religiös o börja BE!!! NÅT måste man ju hitta på!!! För ungsorkarna SKA stanna kvar tills dom är FÄRDIGA!!! *SKRUTTUNGAR*

TACK snälla för din omtanke!!! det är skönt med HÄRLIGA medmänniskor!!!

Håller tummarna HÅRT, HÅRT för dig!!!

KRAMAR!!!
    //Malin
  • Malin o Henke
    Stoce skrev 2010-04-13 18:56:47 följande:
    Vad trist att ni fick så tråkiga besked. Har tänkt på dig hela dagen och hållit tummarna. Jag hade också ett missfall för drygt två år sedan... låångt i efterhand inser man att det var det bästa, då barnet inte var livsdugligt, men det går inte att tänka så när man precis förlorar det.... Stora stärkande kramar, och så får vi hoppas att du väldigt snart blir gravid igen!! KRAM!!!
    TACK!!! Nej.. Man tänker ju inte så nu, men förnuftet säger att det verkligen ÄR så..
    Kram!!
    //Malin
  • Malin o Henke
    Jenny10 skrev 2010-04-13 19:23:04 följande:
    Tack alla fina som skrivit till mig och som stöttar, utan er hade det varit ännu mer bajs! Jag har inte sett nåt mer blod *håller tummarna så dom ramlar av* men värken sitter kvar. Visst är det som Stoce skrev, att det bästa är ju givetvis att man får mf istället för ett svårt handikappat barn eller förlorar det tidigt i bebislivet, men just där och då vill man inget hellre än att stoppa tillbaka det in igen. Själv känner jag inte för något mer alls just nu, orkar inte ta tag i äl-test och sånt igen och skulle nog inte klara ett plus känslomässigt igen, hade hela tiden gått och trott att allt var fel. Får väl helt enkelt hålla tummarna för detta lilla odjur.Bm sa att man är väldigt restriktiv med vul just för att stilla oro eftersom det bara kan bli "ögonblicksbilder" och det kan lika gärna gå åt skogen tre minuter efteråt. Det förstår jag med men kommer ändå, om allt vill sig väl eller om inte så i nästa graviditet, propsa på ett.
    Kan BARA hålla FULLT med dig!! I allt!!! Förutom att du ska INTE ge upp!! Vill du/ni ha ett barn till så SKA ni ju ha det!! Det fixar du!! O jag ska oxå fixa det!! Vi är ju STARKA BRUTTOR JU!!!
    Sov gott o tänk INTE på att städa!!! Nån ordning får det väl vara!! "Hellre lite skit i hörnen, än ett RENT HELVETE"!!!!
    Hoppas det känns MYCKET BÄTTRE imorgon!!!
    MASSA STYRKE KRAMAR!!!
    //Malin
  • Malin o Henke
    ÄlskarNova skrev 2010-04-13 20:23:32 följande:
    Malin o Henke: Stor KRAM till er!!!
    TACK!! Gulligt av dig!! O det värmer!!

KRAMS tillbaka!!
    //Malin
Svar på tråden December Bebis 2010 :)