Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

Timjah skrev 2010-04-14 13:13:57 följande:
    Tack alla! "Skönt" att andra har haft samma utan att ha fått mf. Blödningen verkar ha försvunnit nu iaf, och ingen smärta har kommit. Åhh, vad jag hoppas att bönan bara vill stanna där inne!
    HURRA!! :D:D:D
  • Minifer
    LsomiLinda skrev 2010-04-14 13:26:36 följande:
    Hej! Kul att de finns en sida där man ser vilka som ska ha i december Jag själv ska ha i december så ska bli grymt kul. Är mitt första barn oxå så är lite nrvös för hur allt funkar och hur allt kommer bli
    Heej, vad kul, grattis!!

Är du nervös för vad som händer under graviditeten, eller när bebisen kommit ut? Tänkte man kanske kan lugna dig lite, har en son på 6 månader så har allt färskt i minnet, hehe
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-14 15:06:15 följande:
    åååååååh du ger mig hopp hopp hopp haha love you .. Men varför kissar jag har idag kissat ca 7 ggr haha
    hihi, kanske för du tänker på det? Tänker jag kissa så måste jag genast kissa, hihi! Det är ju inget som hindrar att det är gravtecken heller =) När jag plussade förra gången på 3+4 så kunde jag inte hålla mig från att kissa mer än 1½ timme för att jag blev för kissnödig, mendans jag denna gången bara kissar någon gång om dagen (och oj vad jag njuter medan det varar, hahaha)
  • Minifer
    Stoce skrev 2010-04-14 15:25:24 följande:
    Kommer från VUL nu. Fattar ingenting. Jag har räknat att jag som senast bör gå in i v. 7 imorgon. Räknade med att få se ett hjärta ticka, eller ingenting alls. Gyn säger att livmodern visar att den är gravid (den är "förtjockad"), och han såg en liten blåsa som var 3 mm stor, som visar att jag skulle vara i v 4-5 någonting... Istället för bf 8/12 trodde han mer på 18-19/12. Vi hade sex under det jag antog var ägglossning på ett ungefär, och inte efteråt... då borde inte en bebis kunna ha blivit till så sent som tio dagar senare... tror hoppet är ute. Men gyn sa att det finns ingen anledning att oroa sig, det ser ut som en helt normal men tidig graviditet. Man behöver kanske inte jubla än, men.... tyckte han.  Fyy vad jobbigt... Jag blöder inte alls, vilket ska tolkas som ett bra tecken och jag fick en ny tid på torsdag nästa vecka. Jag frågade om den 3 mm lilla saken därinne kunde vara att det håller på att tillbakabildas, och det sa han att han kan varken säga för eller emot i detta läge. Men, han försökte lugna mig, det ser ut som en normal graviditet, i ett tidigt skede. *suck* då måste då simmarna vara väääldigt långlivade, och ägget tagit en väldig tid på sig att ta sig till livmodern... om nu det kan göra att graviditeten räknas senare... Han sa att det också skulle kunna vara en ofostrig graviditet, det jag hade då jag fick missfall... USCH!! JAG VILL INTE VARA MED OM DETTA!!!
    hoppas verkligen det inte är någon fara. Lider verkligen med dig att behöva gå ända till torsdag nästa vecka och inte veta =/ håller tummarna!! *kram*
  • Minifer

öh, jag känner mig lite dum nu, men det här med att lyfta. Har ju hört att man inte ska lyfta/bära tungt och var väldigt försiktig förra graviditeten. Nu undrar jag hur 10-kilos knodd i bärsele räknas? Bör jag undvika det?

• Minifer
    Stoce skrev 2010-04-14 17:28:40 följande:
    Tillägg till tidigare inlägg: gjorde precis ett clearblue med veckoindikator, som säger att jag är gravid 3+, så minst v. 5 enligt den, troligen mer... blir inte klok på detta.. hoppet försvinner mer och mer. Tänk så är det en ofostrig graviditet än en gång...?! Minifer: nej, det är inte kul alls att  behöva vara i ovisshet så länge....
    men om blåsan visar på 4-5 och testet visar på minst 5, är det omöjligt att det skulel vara just fem då?
  • Minifer
    NhjärtaD skrev 2010-04-14 20:23:17 följande:
    Ne inte nu tror jag inte, kan bli senare men inte nu, man måste juh kunna bära på sina barn, man ska försöka leva som vanligt nu ibörjan av graviditeten. STOCE: Guuuuud vad jobbigt att inte veta....är inte avis på dej! kraamar
    ja annars blir det jobbigt, hehe! Så jäkla rädd för mf bara, känns som att det gick för lätt liksom..
    linasmama skrev 2010-04-14 20:33:59 följande:
    Jag hoppar in här, har bf 5 dec enligt mina beräkningar Har inskrivning först 18 Maj, är då i vecka 12, känns väldigt sent men de brukar göra det sa bm.
    jupp, var inskrivning för mig i v 12 sist också, Fast denna gången i v 5, men det är pga att jag fått diabetes, så ..=)
    LsomiLinda skrev 2010-04-14 21:10:05 följande:
    Ja du jag är nervös både under graviditeten och hur man ska göra efter. Har 3 syskonbarn så är ju inte helt utanför "barna livet". Så deär nog mest under graviditeten som är oroande. Att jag ska få MF och eller att något annat ska hända! Fick diagnosen PCO när jag va 18 så fick veta att jag har 1 chans på miljonen att jag kan få barn så är skit orolig för massa saker.
    ah ok, jag tror jag förstår. Graviditeten kan jag nog inte hjälpa dig så mycket mer för är helt sjukt nojjig själv, och det är nog de flesta. Speciellt när man har någon omständighet som din PCO och min riskgraviditet. etc Men hur det ska gå efteråt kan jag säga att det är såååå mycket lättare än vad alla tror. Visst kan det vara sömnlöst och jobbigt och så, men det är verkligen inte svårt =) bara försök ta det som det kommer
  • Minifer
    Mopplis skrev 2010-04-15 11:20:22 följande:
    Hejsan! hoppar in här! Plussade idag- BF 23/12, han en son sen tidigare som föddes- 08 Jag är SJUKT galet glad!!
    Heeeej mopplis! Fan vad gött att ha dig i denna tråden! :D Välkommen!!! :) Dessutom har vi kanske samma BF, får se vad BM säger på tisdag vid inskrivningen (hur mongo känns det inte att bli inskriven i v 5 ?!?!)
  • Minifer
    joannakba skrev 2010-04-15 12:50:00 följande:
    Jag har inte ett enda symtom förutom utebliven mens :) och jag hoppas att jag slipper att få några oxå :) Jag har redan budat hem ett par mammajeans på tradera :) Man vet ju aldrig när man behöver börja använda dom :) när jag väntade mitt första barn så var jag tvungen att började använda mammabyxor redan i v 11. Jag vill få bebis mage nu......
    haha jag med, köpte i v 9 för ajg var så svullen. Men sean kunde jag bara ha dem till v 17 =( skräp =(

Juvel: Jag tror på er =)
  • Minifer
    Klingan13 skrev 2010-04-15 13:33:30 följande:
    Hjälp! Jag blöder, svagt rosa. Började för en stund sedan och har inte slutat än. Är jätteorolig för mf. Är min första grav så jag har inte någon tidigare erfarenhet. Vad göra? Är i v6+5 idag. Var hos mvc igår och hade kostsamtal, de har inte telefontid förrän imorgon bitti igen. Nästa möte (inskrivning) är inte inplanerat förrän mitten av maj.
    jag är verkligen ingen expert, emn såvitt jag vet är det inte så ovanligt att blöda lite under graviditeten, och om det är rosa eller brunt brukar det inte vara någon fara om det inte gör ont och så. Finns ju inga garantier, men det behöver inte vara någon fara!! Håller tummarna för det! Komemr det mycket eller lite?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)