• Licebe

December Bebis 2010 :)

we wish for a baby skrev 2010-05-17 18:43:53 följande:
    Hej Tjejer!Jag kliver ur den här tråden, vi var på ultra ljud idag,Och vår bebis har slutat växa, jag tror inte de fanns nå hjärt ljud heller :/Minns inte exakt vad som sas, men min läkare gav de ingen att klara sig.så de jag har & vänta mig nu är missfall alt. utomkvedshavandeskap. Men jag önskar er all lycka framöver.Jag och min gör ett nytt ivf försök till hösten, men just nu känns livet tungt.begraver min mamma på torsdag 50 mil hemifrån så jag hoppas att de kan stanna kvar fram till helgen iallafall....Kram till er alla Jag hoppas att jag snart kommer tillbaka
    Måste kännas tungt att vara dig just nu, beklagar verkligen sorgen.
    Men jag är säker på att det kommer bli bättre framöver=)
    Lycka till med allt!
  • Licebe

Idag spydde jag för andra gången.
    Så jag sjukanmälde mig, känns inte som att det är just idag jag vill springa runt och torka bajs och tvätta underliven på gamlingar.
    Sen känna matoset och sitta och mata dom.
    Ne, idag blir det soffläge och några småpromenader med hunden=)

Känner ni nån avsky för vissa saker?
    Jag har korv, fy faan.
    Bara jag tänker på korv så börjar jag må illa.
    Som just nu när jag skriver om det.

• Licebe

Är i vecka 8+1 idag och har nyss kommit tillbaka från inskrivningen=)
    Så nu ska jag  nog ta och läsa boken vi fick=)
    Bm gav även tips på en akupunktur-punkt som man kunde massera lite själv för att bli av med illamåendet.
    Vi fick veta att vi kommer få göra rul i slutet av juli, känns låångt bort.
    Men men..
    Hoppas att ni all mår bra=)

• Licebe

Hej alla tjocka!
    Jag har inte skrivit på jääättelänge, var nog sist någon gång i början av graviditeten. Så det är väl dags att börja nu igen=)

Såg att någon skrivit om järn.
    Jag hade ett värde på 148 i vecka 10 på inskrivningen,
    började äta mitt val kvinna någonstans runt vecka 20.
    Var till bm någon vecka senare, då värdet sjunkit till 112.
    Fick order om att ta två järntabletter(hemofer).
    Var tillbaka för två veckor sen, då låg värdet på 114,
    så jag fick order om att att ta en till järntablett.
    Ska tillbaka på koll på till veckan så får vi se=)
    Har som tur är inga biverkningar av dom,
    men jag känner  mig som en pillerknaprare som tar fyra tabletter om dagen=)

Har även lågt blodtryck, och haft blodtrycksfall några gånger vilket var väldigt läskigt.
    Någon mer som fått det?

Skulle ha jobbat inatt, men istället blir det ett samtal till bm imorrn och höra om jag kan få träffa en läkare som kan sjukskriva mig p.g.a. en väldigt ond rumpa.
    Gruvar mig, då man läst nu de senaste dagarna om alla som blivit nekad sjukskrivning eftersom graviditet inte är någon sjukdom.

Om ni undrar varför jag skriver  närmare tre på natten, så skyller jag på arbetsskada=)

• Licebe
    Stefanie skrev 2010-10-06 22:46:45 följande:
    Har ni sett den här nyheten?

www.dn.se/nyheter/sverige/sma-alkoholmangder-...

Och vad tänker ni när läser den? Får den er att tänka annorlunda? 
    Jag är sååå sugen på att ta ett glas rött och en cigarett på balkongen i det mysiga höstvädret.
    Och jag tror inte att ett glas skulle skada.
    Men det känns som att 40 veckor på ett helt liv, klarar jag mig utan det glaset och den cigaretten=)
  • Licebe
    Mrs TH skrev 2010-10-06 22:08:04 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.
    Grattis!!
  • Licebe

Jag har två frågor till er:
    Vet ni om man får göra någon rutinkoll där dom tittar på tappen, om den är mjuk eller öppen?

Och sen undrar jag också om någon fler har blivit lös i magen,
    eller om någon vet om det har någon orsak?
    Och nu handlar det inte om att jag ätit något dåligt, det har varit såhär i varje dag i fyra dagar.
    Annars har jag inte haft något problem med magen alls, har nog en ganska tålig mage=)

Hoppas att alla har en bra fredagskväll!=)

• Licebe
    Mysmamma70 skrev 2010-10-08 23:07:01 följande:
    Nej, jag har aldrig varit med om någon rutinkoll där de tittar på tappen, förrän man är inne för förlossning.

Däremot har jag fått göra två VUL nu när jag haft tidiga sammandragningar, där de mätt tappen.
    Tack för svaret=)
    Hur "på" var du tvungen att vara då?
    Och var tappen nå påverka?
    Jag sa till min barnmorska att jag får mycket sammandragningar av väldigt lite.
    Ofta när jag bara ligger och vilar också.
  • Licebe

Ett tips som jag fick angående bristningar.
    Att man skulle använda olivolja att smörja magen med för att det innehåller allt som huden behöver.
    Jag gör det då och då och har lyckats frångå bristningar, än så länge=)

Idag har vi köpt lite sängkläder, så jag har bäddat i spjälsängen nu.
    Ser så mysigt ut, så nu längtar man om möjligt ännu mera tills den kommer!=)
    Har ärvt spjälsäng av min mamma, den är i väldigt fint skick.
    Målade om den vit, vilket var seegt.
    Tre lager var jag tvungen att måla, och ni kan ju tänka er alla pinnar som är=)
    Blev många timmars målande sammanlagt.

Hur kommer ni göra de första nätterna, kommer ni sova med bebisen i eran säng?
    Eller ha den i en egen säng bredvid?

Jag har hört att det är många som faktiskt sover med barnet i sängen, något som jag inte alls visste.
    Jag förstår att det är praktiskt med amning och sånt och så klart mysigt.
    Men jag skulle bara oroa mig för att antingen jag, min sambo eller hunden ska mosa den lilla.

• Licebe
    Momalicious skrev 2010-10-10 10:53:39 följande:
    Jag är så rädd för PSD så jag kommer undvika att ha honom i vår säng. Vet inte varför jag blivit så fruktansvärt rädd för det, i början av graviditeten var jag inte det minsta rädd..

Vad är PSD?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)