Inlägg från: Mopplis |Visa alla inlägg
  • Mopplis

December Bebis 2010 :)

Jag har noll symton- NADA- inte fysiska ( förutom utebliven mens då)

MEN jag gråter och gråter till musik.. Jag grät till Metallicas - whiskey in the jar i morse i bilen.

Jag blir rörd av all musik.. fattar inte det, tycker själv jag är skit löjlig men kan inte sluta haha.

Kneel before thy master, som jag brukar säga
  • Mopplis

Jag mår ruskigt bra *peppar peppar*

Men min mage ser gravid deluxe ut. Och man har ju inte gått nån tid överhuvudtaget så man kan släppa ut den heller

" äh men du vet jag e faktiskt i 6:e veckan serru"

• Mopplis
    Emelle skrev 2010-04-23 17:20:37 följande:
    Förutom pigmentfläckar vad är farligt??Jag har solat mina graviditeter både i solarium och ute i solen hela sommaren och inte har det hänt något. Jag har haft tur att inte bli påverkad av pigmentförändringar heller...
    Förutom den "vanliga" ökade risken för hudcancer ska det inte vara farligt för bebisen alls eller extra farligt under grav ( solarium)

Va skönt att du slipper pigmentfläckar- jag får dem väldigt lätt
  • Mopplis

Forskade ( googlade:)lite i ämnet o forskarna vet inte riktigt hur fostret påverkas av uv strålningen

• Mopplis

Jag har haft en rikitgt tråkig vecka

Haft rosa flytningar hela tiden och kommit fram till att det beror på att jag fått svamp (jiho!) och fått små sprickor i underlivet som blöder.. jodå det är lika skönt som det låter.

Och det värsta är att man inte får behandla med krämer förns v 12..

Huskurer nån?

• Mopplis

Vet inte varför man inte får använda kräm innan v.12- men jags kulle tro att det beror på att de inte forskat kring om det kan skada fostret alltså tar det de säkra före det osäkra

MAn får däremot inte stoppa upp någiot i slidan under hela grav ( t.ex vagitorier och liknande) vågar därför inte köra det gamla tampong i filmjölk tricket.

sen har jag praktiserat extreme mind over matter och INTE kliat så det inte ska sprida sig.

Köpt hem ett ton citroner ( kommer få en sur bebis- dåligt skämt i know) ni får veta resultatet senare

Fått mina mammakläder. 3 tröjor och 2 maggrejer- so nice, går och spänner ut magen nu och tycker jag är sketa snygg

• Mopplis
    Rosa socka skrev 2010-04-26 18:05:14 följande:
    Mopplis: Vadå, ska du smeta snippan med citroner? Lät inte skönt med massa småsprickor där! Jag visste inte om att man inte får använda krämer före vecka 12, bra att veta då jag väldigt lätt får svampinfektioner.
    Hahahaha.. nej- jag sak dricka citron vatten så miljön där nere blir surare = svamparna dör.

Gud jag kissade nästan på mig av skratt {#lang_emotions_laughing} Nu känns allt lite bättre det tackar jag
  • Mopplis

Om man går in på FASS och kollar upp pevaryl så står det att det är ok att använda! Och kollar jag på en annan står det att man ska rådfr¨åga barnmorska innan man behandlar- en tredje att amn inte ska behandla, en fjärde att man kan behandla med kröäm men inteb tabletter.

Okej, jag är mycket klokare

• Mopplis

Dear lord va jag e trött på folket på mitt jobb, snart kan jag inte hålla tillbaka och kommer få ett gravid utbrott av sällan skådat slag.

Jag får väl be om lite lugnande på MVC..

• Mopplis

Jag tycker magen och underlivet hade kunnat spela huvudrollen i en skräckfilm efter förlossningen..

Undra hur det blir denna gången med magen? Den ser redan ledsen ut

Svar på tråden December Bebis 2010 :)