Inlägg från: Utomlands |Visa alla inlägg
  • Utomlands

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-05-25 08:46:27 följande:
    Asså jag mår bara mer o mer illa för varje dag som går,och tabletterna hjälper inte längre känns de som! Borde inte illamåendet klinga av så här i v 12?? istället för o  öka så inte ens tabletterna hjälper längre?? Hulkar och håller på o spy varje morgon nu!!
    Stackare!!!
    Jag mar toppen! Endast sura uppstötningar, jag är inte ens trött längre! Tröttarte än vanligt jo, men jag vill inte sova i varje hörna eller soffa jag ser.
    Vet inte om det var dej jag sa till för ngn vecka sedan att prova med ingefärs kakor eller pepparkakor tex skane pepparkakor.
  • Utomlands
    Mopplis skrev 2010-05-24 20:05:17 följande:
    Leksvik har två olia skötbords överdelar, en större där du kan ha barnet mot dig och en mindre där barnet ligger på sidan. Vi köpte av misstag den från sidan men det är en vanesak. Jag har jätte svårt att byta framifrån nu haha. Nu har vi flyttat iaf... Vilken röra vi har nu blä
    OJ! Tack för det tipset! Far se om de har bada varianterna här!

Lycka till i flytt stöket! :)
  • Utomlands
    Emelle skrev 2010-05-25 17:17:41 följande:
    Hej!! Gud så gulligt att du tänker på mig Det har gått bra. Min fina läkare kolalde nog tappen och allt och hittade inga fel som kunde lämna blödningar. Även livmodern såg bra ut. BÄST var dock bebis!!   3 cm, låg och sprattlade hej vilt. Armar och små ben. Naaw! Så liten men endå så stor. Blev flyttad bak 2 dagar precis som jag trodde och är nu i v 9+5 BF 22 december...= GOD JUL Nu längtar vi till NUPP om ca 3 veckor då kommer man se ÄNNU bättre!!
    KANON! Vad skönt! Manga kramar!!!
  • Utomlands

God eftermidag alla mammor och blivande mammor!

Igar och idag har jag varit pa gyn och de har gjort kromosom test och Downsyndrom test vilka visade att det inte finns nagra förändringar! Själv tycker jag det är lite läskigt att man kollar upp sadana saker, jag hade inte ens tänkt tanken.

Idag är den lille 6.5cm STOR och är 12+3 dagar, han hoppade studsimatta mot livmodern, hoppas han hoppar färdigt nu under dessa 4 veckor som är kvar tills man kan börja känna vad han haller pa med där inne. Ha ha ha! :D
    Vilka söta underbara sma sma sma sma fötter! Och händerna ur gulliga! Naw naw naw!!! Tror det hela börjar bli helt värkligt nu. JAG ska bli mamma!!! JAG JAG JAG ska fa äran att bli mamma!!! Oh my God!!! {#lang_emotions_heart}
    Oj, fick ett litet glädje frispel!!!!

I kväll ska jag till en dietist för min BM blev orolig när jag berättade om mina sura uppstótningar som bränner i ryggen och i bröstet och att medicinen hon gett mig kändes som att strö salt i ett sar... Men det ska vi nog fa bukt pa :)

Symptom nä inte mycket, BH storleken har ökat men de gör inte speciellt ont längre, uppe och kissar en gang pa natten, hunger men inte den där vral hungern, kontrolerad sömn, frestas inte av alla mjuka sitt och liggunderlag. Tror jag börjar bli lite blödig, har inte märkt av hormonerna speciellt tills idag...

Jag känner mej sa mjuk, sa underbart kär, sa sa sa som en solstrale!!!

Oj vad mycket det blev! Men det bubblar sa himlans i mej idag sa ja, tack för mej!

Nu ska jag steka mej en hemmagjord hamburgare utan lök. Mmmmmm!

• Utomlands
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-26 17:17:02 följande:
    Längtar tills jag oxå kan vara så lycklig som just du och skönt att allt så så bra ut med bebisen du har i magen Tänk vi som är här inne ska bli MAMMOR ja för 1:a gången eller 2:a gången eller 3:e gången eller va fan 10:e gången hahahahaah Grattis till dig vännen
    Go morron!
    :) Tack!!! Och Grattis själv. Som du sa alla ska vi bli mammis!!! Va hemma hos en kompis hela dagen igar som ar en  manders som grater HELA tiden, ah! Jag blev nästan rädd. Ha ha ha...
    Peppar peppar ta i trä!!!
  • Utomlands
    ÄlskarNova skrev 2010-05-26 17:36:58 följande:
    Utomlands: Åhh så härligt glad du är! Det smittar av sig!  Jag är i v.12+2 idag så min bäse borde ju vara ungefär lika stor! Wow..6,5cm! hihi! Längtar sååå efter nästa vecka.På onsdag ska vi göra UL igen och hoppas såå att pyret mår bra därinne! Kommer nog studsa av glädje till barnaffären vi ska till efteråt. Har bestämt att vi isf ska "fira" med ett litet bebisplagg efter NUPP:et.
    Ha ha ha!!! Klar det gar bra!!! Och hoppas att ni kan välja med ETT bebisplagg. he he he! Lycka till!
  • Utomlands

Nu ska vi se har försökt läsa igenom de senaste dagarna men oj vad ni har skrivit!!!

taxöron
    ammande
    ul
    sex och inte sex
    blodtryck
    vagn köp
    flyga

Shit jag hänger inte med i svänrna...

Min BM sa att jag har ganska högt blodtryck i förrgar 145/80 och igar 130/85. Grejen att för mej sa är det bara siffror! Jag har ingen anning vad de star för och vad som är normalt! Nagon som har lust/kan förklara för mej?

Kan det hända barnet nagot om man haar högt blodtryck?

Har liksom tänkt att flyga hem en runda den 24e juni för att sätta lite blommor i haret och lata den första gangs mormorn klämma pa magen :). Hoppas väkligen inte att blodtrycket kan stoppa detta.

Igar hände en skit kul grej, jag gick runt och strosade och skulle inte nagon speciel stans och plötsligt ser jag...
    ...en pase med OLW Osbagar,
    skrivet pa svenska...
    Men va ostbagar svenska...
    jag började titta in i skylltfönstret och sen studdsade jag in i affären som ett litet barn en lördagseftermiddag...
    DUMLE!!!! Geisa! Salta fiskar! Romerska bagar!!! Blabärs kulor!!!! GrÖna grodor!!! Ja allt som man bara kan önska sej när man är gravid i utlandet och saknar Boghats videobutiks smaskiga lösgodis!!!
    Jag trode jag drömde!!!  Fragade givetvis om ägaren var svenska men nej, spanjorska!!!
    Grejen är den att jag bor inte pa nagot turist ställe, det är en sovstad med 300.000 invanare och där nu precis när jag är gravid star en fin liten rosa affär med mina favorit godisar!!!

Undrar nu om de möjligtvis ska ta in jordnötsringar????

• Utomlands
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-28 09:26:30 följande:
    Utomlands Nu har du skrivit värsta romanen hahaha jag hinner inte själv läsa utan måste fixa mat nu till oss alla innan vi ska åka sen Ska läsa sen
    ha ha ha de e sant!!! Men nÄr jag börjar sa kan jag inte sluta och när det händer ngt kul sa bara maste jag berätta. hihihi! Jag tittade pa det jag skrivit och tänkte... jag har gjort det... IGEN!
    Smaklig maltid!!!

Ska aka upp i bergen i helgen och ta de lugnt! Mmmmm!
  • Utomlands

Jaya

Inte alls luddigt, glas klart! Tack!!!

Men da är det j inte speciellt högt eller? Förutom när det var 145/80. Har jag rätt? Borde väl inte vara sa illa jag kan säkert flyga.
    Finns det nagot man inte ska / ska äta för att det ska ga ner?
    Jag är gottegris kan socker ha invärkan?

Kramisar

Svar på tråden December Bebis 2010 :)