• ondar

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-06-26 10:54:29 följande:
    Jag har faktiskt fått lyssna på bebisens hjärtljud idag! Fick en angelsound av en kompis för ett  tag sen, typ när jag var i vecka 11, men kunde inte hitta nåt. Idag hittade vi! Helt fantastiskt fint! Låg på 157-160

Dock fattar jag inte folk som vill använda den hela tiden. Okej, om man blir jäkligt orolig vid minskade fosterrörelser eller så kanske det kan vara skönt att ha men jag vet inte. Vi lyssnade en kort stund medans vi spelade in ljuden och sen slutade vi. Sjukt coolt var det iaf :D 
    Å va häftigtGlad
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-06-26 11:12:56 följande:
    Ja, så sjukt coolt. Sambon fick agera undersökare och han hittade mitt hjärtljud hela tiden och jag sa "NEJ DET ÄR INTE RÄTT". Hade blivit seriöst orolig om fostret hade en puls på 75 haha. Sen fick jag ta över för jag är bäst (HAHA, skämt åsido) och hittade direkt hjärtljuden. Långt lååååångt ner mot där könshåret börjar växa typ. Några cm ovanför blygdbenet och ner till höger så lät det HÖGT du-dum du-dum du-dum. Hur fint som helst!
    WoW:D. Får man räkna hjärtljuden själv eller finns det nån grej som gör det åt en på den där angelsound? Låter verkligen jättehäftigt:D. Det måste väl samtidigt vara svårt att hålla sig ifrån att lyssna ofta när man äger en sån?
    Har sett att det har säljt sånna på tradera, kanske skulle köpa mig en:)
  • ondar
    linn78 skrev 2010-06-26 11:47:41 följande:
    Just det att det strålar ner i benen låter som foglossning tycker jag. Jag blev sjukskriven runt v 30 sist pga svår foglossning men när bebis fixerade sig så stabiliserade sig hela bäckenet och jag mådde toppen sista veckorna. Så jag hoppas på något liknande denna gång för jag har mycket problem redan nu också. Har man tur så går det över, eller inte blir värre åtminstone. Men det är så olika för alla. Har du tur så behöver du inte ha besvär hela gravven.
    Ja visst låter det som det? Tack för svaret, ja då är det bara o hoppas att kroppen skärper till sig om ett tag:). Har läst att det ska vara bra för bäckenet att cykla osv? Kan det också hjälpa till så foglossningen försvinner kanske?
    Är ute o går några mil om dagen me hunden plus att man går inom arbetet så om ja även cyklar till o från jobbet hela sommaren kanske det blir bättre *hoppas*
    Hoppas verkligen det reder upp sig för dig snart!
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-26 14:42:57 följande:
    Jag har fått ul och har nästa ul 29 juli men kan inte gå då jag måste ta sonen till en annan sjukhus men jag ringer på måndag och ber en ny tid kanske senare eller tidigare jag vet inte men vi får se
    Jag har min inskrivning på tisdag och ska till barnmorskan och då ska hon göra dessa saker till mig och jag bara längtar kanske jag kan lista ut hehe vad det är för kön

Du kommer få lyssna du med men konstigt att det är så mkt som skilljer er med detta
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Ja vecka 25 får jag lyssna:D. Jag var på inskrivning i v 12 o hon klämde inte ens lite på min mage hehe håller verkligen me om att de e konstigt att det skiljer så stort.
  • ondar
    ÄlskarNova skrev 2010-06-26 21:59:34 följande:
    go kväll! 

undrar om ngn vet om MVC räknar samma grav.veckodag som FL (BF-39+6) gör eller har de 40+0 som BF-dag?  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
    40+0 räknar de här iaf:)
  • ondar
    linn78 skrev 2010-06-26 12:25:38 följande:
    cykling fungerar för många (dock inte för mejSkrikandes) Jag tror dock inte att foglossningen blir bättre av att cykla, det handlar mer om att hitta en träningsform som fungerar så att man fortfarande håller igång musklerna eftersom det kan bli svårt att röra sig ju värre foglossning man har. Jag fick bada i rehab bassängen sist, jag tänkte göra det denna gång men och så ska jag kolla om det börjar någon vattengympa till hösten.
      Jag jämför ju med förra gången så jag tycker eg inte att min foglossning är så farlig hittills men det börjar kännas rejält när jag gått en längre sträcka eller lyft tungt. Fördelen är att jag slipper den jobbig flytten till nya huset. Jag tänker sitta på rumpan och kommendera istället, det är jag bra påFlört
    Haha låter väldigt bra att sitta på rumpan o kommendera under flyttenSkrattande
    Känns det bättre i vatten eller är det också just för att hålla igång kroppen?

Jag har en flytt i september att "se fram emot" och då jag inte är tillsammans med pappan till barnet lär det inte bli så mkt att sitta o kommendera för min del- tyvärr. Så får verkligen hoppas att kroppen håller sig i shack. Ska ju hålla i sommar på jobbet med och det känns verkligen i kroppen idag när jag jobbade kväll igår o dag idag att den inte hann återställa sig. Har haft läskigt ont och hoppas verkligen att vi alla slipper dras med det här de månader som är kvar:).

Låter bra att cykling iaf hjälper till att hålla kroppen igång iaf, då ska jag genast sätta storebror på att fixa min punka{#emotions_dlg.flower}
  • ondar

Jag är så glad idag:). Har varit uppe hos pappan till barnet några timmar och vi är fullt överens om allt verkligen och lyssnar fint på varann.
    Vi är alltså inte tillsammans men tanken är att vi ska fortsätta vara de extremt goda vännerna vi är och kunna ge barnet en fantastisk uppväxt med de förutsättningarna vi har:).

Börjar bli dags för mig att träffa hans mamma för första gången snart och det känns nervöst vill jag lova. Hon vill helst träffa mig ensam men jag fick honom att lova att vara med nu i början:). Känns skönt iaf att hans släkt inte dömmer mig för att jag ska ha barn med honom utan att vi är tillsammans och likadant med min släkt. Har mött tillräckligt med fördomar och folk som har lagt sig i i början så nu vill man helst bara ha goda råd och glädje, resten kan folk hålla för sig själva.
     Det råkar inte vara någon mer här som är "ensam"? 

• ondar
    Yes ICA skrev 2010-06-28 21:47:14 följande:
    Jag är med beräknad i december, den 29 om man skall vara exakt. Men hoppas nästan på ett januaribarn, men det får vi se.

Ondar: Jag är inte ensam så som du men jag harr min karl 115 mil bort och så kommer det att vara till hösten (i november troligen) då jag flyttar dit. Vi träffas men det är inte mer än en gång per månad med undantag för semestern nu. Har innan jag träffade min man  bott ensam i 7 år med mina två tidigare barn. Du grejar det här, det är jag övertygad om. Ta bara den stöttning som du får av pappan, familjen och vänner. Lite avlastning behöver vi alla.

Lycka till kramar från en mamma som vet hur det kan kännas att vara ensam.
    Tusen tack{#emotions_dlg.flower}. Hur känns det att gå igenom större delen av grav utan honom då? Härligt att ni flyttar ihop till hösten:). Jag hoppas såklart att barnets pappa vaknar en dag och inser att han är vansinnigt kär i mig ;) men chansen e nog inte så stor efter fyra år. Han pratade bla om hur han skulle ha semester nästa sommar så att vi kunde hitta på nåt ihop alla tre några veckor osv så man känner iaf hur han inte har tänkt att lämna oss i sticket.

Stor kram tillbaks och tack igen, lite värmande ord behövs verkligen ibland:)
  • ondar
    ÄlskarNova skrev 2010-06-29 08:15:13 följande:
    ondar: Jag hade det så när jag väntade Nova. Han gjorde slut med mig under grav. och jag var såå ledsen. Men vi bestämde att vi skulle vara vänner för bebis skull och det har vi också varit heela tiden!  
    Hittade tillbaka en snutt när Nova var 1½år men det blev bara ett litet fling, sen hittade vi varsin partner på eget håll.
    Så alltså i 6år har vi varit vänner och har faktiskt ALDRIG "bråkat" om Nova och jag har god kontakt med hans föräldrar som jag ringer och träffar då och då på egen hand utan honom.
    Så visst kan det gå jättebra bara man bestämmer sig för att vara eniga inför sitt barn.
    Nova vet ju inte om ngt annat och nöjer sig med det. 
    Å va härligt att höra:)! Hur mkt träffades ni under graviditeten och hur gjorde ni efteråt? Tänker mkt på att jag är rädd att han ska missa när magen växer och ska ha svårt att knyta an till barnet just därför. Kan ju inte kräva att vi ska ses jämt o ständigt heller men han ska självklart vara med vid ultraljudet nu nästa vecka och så där:).

Och sen efteråt, var han med hemma de första dagarna och kom sen efter jobet och så eller hur gjorde ni där? Hur gammal var Nova när han började ha henne själv? Vi räknar med att det kommer dröja nåt år eller så innan vårt barn kommer vara hos pappa, innan dess får pappa komma hit och vara här med barnet när/om han är pappaledig och jag pluggar/jobbar. Tänker att det kanske är tryggast för barnet?
    Det är ju så mkt man funderar på:)

Underbart att det har fungerat så bra både med honom och med hans föräldrar, både jag och pappan önskar ju detsamma, han sa tom själv igår när vi pratade om familjerätten osv att vi två absolut inte kommer bli ovänner i framtiden och man hoppas ju verkligen det.

Har Nova nånsin frågat eller har det alltid bara varit så självklart för henne=)?
  • ondar
    ÄlskarNova skrev 2010-06-29 08:52:25 följande:
    Under graviditeten träffades vi inte så mkt i slutet då han åkte iväg på en långresa. Så han missade mkt magväxande tyvärr. Han var dock med på det sista MVC-besöket och förlossningen.
    De första veckorna kom han hem till oss nästan varje kväll efter jobbet och var en liten stund. Men började väl inte ha henne ngt nämvärt själv (över nätter) förrens jag skulle sluta amma när hon var 8-9mån. Tog henne på dagstripper när hon var ett halvår kanske och hon åt lite mat.
    Nova har ibland frågat varför vi inte bor ihop som många andra kompisars föräldrar gör, men då har vi bägge haft partners så vi har sagt att det är dom som vi vill bo ihop med. Ibland har hon skrattat lite för sig själv om vi gjort ngn aktivitet tillsammans och sagt att det känns konstigt att mamma och pappa och hon är själva. Blir nog lite fel i hennes ögon-haha!
    Vi är ju mer en "familj" vi som bor hemma-jag,Nova, min sambo Marcus och vår gemensamma kommande bebis; så just nu är hennes pappa singel och han är mer "fun-dad" och har allt fokus på henne när hon kommer till honom. (ca. var 3:e helg, då vi bor ca.10mil ifrån), de träffas oftare i perioder när han kan.

Lycka till nu med allt ert! Det verkar ju som ni kommit överens om många bitar och jag tror ni också får det bra!
    Låter verkligen som om ni fick det toppen trots allt:). Glad för er skull:).
    Tack så mycket:)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)