• MFJG

December Bebis 2010 :)

Vi har inte köpt en endast liten pryl. Men efter RUL på måndag köps det nog åka hem från BB outfiten =)
    Sen har vi i princip allt. Vi behöver nytt babyskydd (har ett gammalt i källaren), en syskonvagn, ett skötbord att ha på badkaret, rosa tyg om det är en flicka så jag kan sy om alla pojkkläder till flickkläder ;). Sen blöjor och sånt. Amningsinlägg osv. 

Vagnen är mitt största dilemma. Finns ingen syskonvagn som uppfyller mina krav ;) 

• MFJG

Wincent kommer vara nästan två år när bebis är beräknad att komma. Han fyller år i januari. Min son älskar numera att åka vagn (från att ha vägrat de första 5 månaderna av sitt liv). Plus att han sover ofta i vagnen när vi är iväg. Jag vill ha en stabil vagn, som tål hans 15 kilo. En liggdel till minibus som är stor och inte sådär smal som UJ och Carenas. För hur ska det gå till att få plats med åkpåse + overall + en liten bebis. Går Minibus i sin storebrors fotspår blir det en stor minibus snabbt. 

Sen vill jag inte ha en P&T för jag tycker det ser så läskigt ut när bebisen ligger in under och så nära marken och alla avgaser här i denna stan. Men jag vet inte om denna vagnen finns ;)

Ståbräda kommer vi skaffa till våren och sommaren. Jag kommer använda mig mycket av bärsele och bärsjal för att bära runt Minibus och kanske även Wincent.

Finns en vagn som jag hittat på nätet som heter Firstwheel någonting som verkar bra. Men sen vill jag gärna ha en smal vagn också. För vi bor på 2:a våningen utan hiss och med ett barnvagnsförråd där vagnen inte kommer kunna komma in.

Ja jösses vilket dilemma jag sitter i. Tycker ni inte ;)!

Dessutom vill vi (läs jag) gärna ha en vagn uppe i lgh som minibus kan sussa i / bli vyssad till sömns i samtidigt som jag kanske lagar mat eller underhåller Wincent..;) 

• MFJG

Precis kommit hem från RUL. UNDERBART!
    Minibus var helt perfekt! =)
    Ändrat beräknat till den 20 december.. 

• MFJG

Majorima - Vad är det du läser? Läser du på distans?

• MFJG

Varit på mini semester en vecka (vaktat svägerskan hus). Har hur mycket som helst att läsa ikapp. Ni skriver så himla flitigt. =)

Jag har iaf UVI. Är inne på sista dagen med Furadantin nu. Dock känns det inte som att jag blivit bra. Tror det är min GBS som spökar. Jag får molvärk och onda sammandragningar bara jag anstränger mig.
    Halsbränna och blödande tandkött + näsblod hör till vardagen.

Någon som har stickningar i livmodertrakten? Känns som det är en nål som sticks rakt in. 

• MFJG
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 11:45:37 följande:
    Hur e de o ha UVI när man e gravid??misstänker att ja kanske har de?! gör inte ont när ja kissar osv,men kissar heeeeeela tiden o ibland kommer de bara små droppar. känner mig jämnt kissig!
    Kanske e bebis som trycker ? Tänkte kolla nästa vecka då ja ska till BM om hon kan kolla så ja inte har de. Men kanske dumt o vänta så länge om de nu skulle va de??
    vad är BGS??
    Gå och få det kollat. Sved inte mycket för min del heller. Men just det konstanta flängandet på toaletten och så kommer det två droppar. GBS är en bakterie som finns normalt i tarmfloran. Var tredje kvinna bär den även i sin slida. Jag upptäckte det förra graviditeten pga en fruktansvärd UVI och blod i urinen. Fick antibiotika vid förlossningen för att inte bakterien ska föras över till barnet. Googla GBS så får du svar. Men läs INTE forum för där står en massa som oroar i onödan.

Jag har också känt och sett Minibus sparkar utanpå. Men vi såg det för några veckor sedan = jätte tidigt!
    Karttikeya skrev 2010-07-26 09:57:10 följande:
    Nej inga stickningar, men jag har liten anings molvärk igen. Antar att det växer igen därinne. Sen har jag magknip och är halvt och halvt förstoppad också, det är ju bara såå underbart.

Vägde mig igår och står fortfarande bara på +2kg. Det känns otroligt skönt, eftersom jag snart gått halvvägs. Behöver ju inga extrakilon, om man säger så ^^

Idag är det dags för nytt TSH-prov. Ligger det bra idag ska det tydligen dröja 6 veckor innan jag tar nytt prov igen. Så får mina stackars dåliga kärl vila lite ^^
    Haha här är vi på +7 kilo. Jag väger lika mycket nu som när jag va höggravid med sonen;) Men så va min startvikt denna gången högre än förra. Annars går jag upp enligt liknande kurva..

Förstoppning är underbart. Jag äter vindruvor och katrinplommonpuré för att undvika ;)
    ludicrous skrev 2010-07-26 13:58:08 följande:
    Tänkte precis skriva det! Om jag gör något hastigt, tex nyser så känns det som att magen ska slitas loss! Från ljumskarna och upp där jag antar att livmodern är så sliter det, o det gör så vansinnigt ont så knäna åker upp o jag skriker.. lite pinsamt på jobbet :(
    Ja och för att inte tala om när man vänder sig i sängen! Dessutom har jag börjat få kramp i vaderna på natten nu också..

• MFJG
    Karttikeya skrev 2010-07-26 22:46:15 följande:
    Jag satsar på max +10 kg. Får se om jag klarar det :P

Usch, jag skulle nog inte klara av något av det just nu.. Inget annat som är sådär kanonbra mot förstoppning? xD
    MajMamman08 skrev 2010-07-26 18:13:10 följande:
    Ja men det kommer  då snart Kan ju bero på vart du har moderkakan med Du e jätte fin!
    Jag hoppas det.. Vill att min karl ska få känna så gärna! Lär väl se vart moderkakan befinner sig på fredag, RUL!

Njae, inte så fin.. Jag ser ut som en randig valross :D Men det gör inget.
    Hehe. Jag väger 73 nu och vill väga max 80.  Men vi får se hur det går med det här med ;)

Dricka mycket vatten o äta mycket fibrer..;)
    Stoce skrev 2010-07-26 21:40:34 följande:
    Måste få avreagera mig lite. Har varit glad hela dagen, är på dag 20+6 idag, alltså prick 50% av graviditeten enligt FL, går in i vecka 21 imorgon.

Åkte hem till sambons bror med familj. De har vetat om att vi försökt få barn ganska länge innan det tog sig(1 år), och att vi haft ett missfall innan det... Broderns sambo har hela tiden upplyst mig om att jag "'är dum" och inte ska planera för mycket, inte köpa några saker förrän barnet är fött, för det är ingen garanti att vi får ett levande barn. Mycket kan hända, och bla bla bla..... Har varit ledsen över det här flera gånger redan, men idag var droppen.

Jag och sambons bror satt och pratade om hur det kändes att börja jobba nu igen efter semestern, och jag sa att det var helt okej. Att jag ska försöka jobba november ut i alla fall. "Usch, att du vågar planera så långt. Man vet aldrig hur det går...." Tidigare på dagen var jag på en loppis (som hans sambo rekommenderade mig!! att gå på för att det fanns mycket barnsaker, hon svänger fram och tillbaka, nu var det tydligen okej då hennes kompis hade loppisen). Deras äldre dotter (7 år) åkte med mig därifrån och vi åkte till dem. Då sa hon "Varför köper du så mycket saker till bebisen innan den ens har kommit?". De pratar tydligen om oss hemma också... och hur dumma vi är som tror att vi kommer få ett levande barn.... så till och med deras barn har snappat upp det.

Har varit deppig hela kvällen, tills det brakade då jag pratade med en kompis om det. Jag ska inte hälsa på dem mer. Det är inte värt det. Vad har de för rätt att säga såna saker till mig? Fy... tårarna bara rinner...
    Har ni sagt ifrån? Jag hade blivit så förbannad. Sist jag var gravid fick min pappas fruga sig en omgång. Hon la sig i något jag tyckte var olämpligt och då sa jag ifrån på skarpen.

Tråkigt att dem inte kan glädjas med er. Undvik dem och var glad. Ni bär på ert mirakel och det är väl klart som tusan att man får lov att vara lycklig då!

• MFJG
    ludicrous skrev 2010-07-27 14:03:14 följande:
    Minifer o majmamman. Sammandragningar vet jag att det är, hade det hela grav med Nova också... Precis efter att jag skrev det så satte bebis igång o sparka så det syndes :) men sammandragningar har jag ju ändå o det e inte kul, har ju GBS.. Min barnmorska säger bara att man inte gör något :(
    Jag har också GBS och sammandragningar. Skit jobbigt! Min BM säger att man ska söka om man har oerhört mycket sd. Men vad är mycket? Jag hade det också hela förra graviditeten. Då sa min BM att jag hade en lätt retad livmoder..Hmm...

Var precis på VC och fick 5 dagar till med antibiotika..Min UVI släpper inte taget.. 
  • MFJG

NhjärtaD - Jag hade det exakt likadant igår. Var oerhört nära på att åka in. Men gick också och la mig och idag har det varit lite bättre. Hur mår du nu? 

• MFJG

Mysigt med alla sparkar. Vår Minibus kör karatepass titt som tätt ;) Kände honom tidigare än jag gjorde med Wincent. Men denna gången visste jag ju vad som var spark och vad som var tarm..;)

Jag har nog gått upp 8 kilo nu. Men jag går upp exakt i samma takt som jag gjorde förra graviditeten och då slutade jag på +13. Får se var vi hamnar nu. Men bort ska det sen. Jag ska väga mina 65 kilo det är målet. Men skiter i det nu. För det är några månader tills dess=) Jag gick inte ner något när jag ammade heller. Det släppte först efter jag slutat amma och jag ammade sonen 1 år. Får se hur det går med det denna gången.

Köpte mig ett nytt foglossningsbälte idag och OMG vilken skillnad! 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)