Inlägg från: pickaboo |Visa alla inlägg
  • pickaboo

December Bebis 2010 :)

Lade till mig

9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    14/12 nikka (25 år) första barnet, Västerbotten
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    17/12 Christel83 (27år) första barnet utanför Landskrona
    20/12 Myzan07 ( 32år) andra barnet Utanför örebro 
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), Skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Pickaboo (26 år) andra barnet, Skåne
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås

• pickaboo

jorå

Jag har lite ont i ryggen emellanåt...
    hade det i natt också. Vaknade av det onda, somnade, vaknade osv... Sen somnade jag helt  på morgonkvisten och nu funderar jag på om det var värkar eller något... Det har börjat nu igen...

• pickaboo
    Cissi7006 skrev 2010-12-16 17:45:12 följande:
    Hoppas det är på G nu då!!!
    Äh det tror jag inte. Fortfarande väldigt lätta smärtor och jag funjkar i princip som vanligt... Så här kan det ju hålla på i veckor har man hört...
  • pickaboo

Jag har sovit så gott inatt. Inte något tecken på att jag ska ha bebis. Jag vill hellre att bebis kommer i mellandagarna än att jag går längre... Tror jag.

Helst nu.

Jag känner det som att det är lillejul varje dag - att julafton kan  komma i morgon (med en bebis).

Undrar hur länge jag pallar tänka så här? Vill ju helst föda nu samtidigt som jag är ganska lugn fortfarande.

10 dagar kvar idag till bf.

• pickaboo
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-17 08:58:50 följande:
    Godmorgon flickor.
    En nyvaken mamma med massa spya på ryggen ja har torkat bort men shit det bara ran från hans mun höhö..
    Nu ligger han i sängen (vår säng) och sover

Snart flickor börjar det hända saker ska ni se jag följer er det ska ni veta
    Läser era bloggar hihi spännade detta nu
    Någon som känner att det börjar bli dags att klocka och åka in ?
    Jag önskar jag satt och klockade men icke.
  • pickaboo

Jag önskar att jag bara fick lov att vara... Jag är ju ensam hemma med ettåringen om dagarna och det blir INGEN vila för mig... Bara att kunna sitta ner en stund är lyx. Min dotter sover bara middag under en kvart om dagen så den tiden unnar jag mig att gå på toaletten eller skriva ett inlägg på bloggen. Går och lägger mig halv nio varje kväll. Kul man är som person nu...

Sover som en stock om nätterna och hoppas alltid att förlossningen INTE drar igång då. Mycket bättre om den kom igång på morgonen!

• pickaboo

Jag har så satans ont i ryggen att jag håller på att gå sönder

Mannen ska iväg och hjälpa sin styvfar nu och då har jag ytterligare en dag ensam med krisande ettåring och jag kan inte mer... Jag känner det.
    Kroppen klarar inte mer.

Om inte jag föder nu så kommer de behöva lägga in mig på psyket.

Jag går under.

• pickaboo
    Stefanie skrev 2010-12-18 12:25:37 följande:
    Det händer grejer idag alltså?! Känns som att Mamma smurfen redan har sin lilla med sig. Vad hände med dina värkar Moma? Har det lugnat sig?
    Nikka, håller tummarna för dig då!

Pickaboo, vad är det för ryggont, värkar? Hoppas det så du får bli av med väntan.

Här är det lugnt. Sammandragningar har jag ju hela tiden, då och då övergår det till förvärkar. Det känns riktigt trångt neråt men ingen förlossning på g som det känns nu. Försöker ställa in mig på att det dröjer, men det är ju så svårt. Kan inte låta bli att tro att vi kanske inte hinner hem innan julafton för då kommer Liten, men det vill jag inte tro för det kan ju dröja till januari som det känns nu (tjoho, förvärk när jag skrev det här såklart! Bätre än sammandragningar..)
    Nej hörni, jag tycker synd om oss som väntar. Man blir ju helt förstörd...

Nu ska jag äta sen mysig frukost med sambon och kolla på et avsnitt av våra vänners liv! 
    Nope inte värkar bara en jävulsk ryggvärk...

Funderar på om det är det där jävla vidgade njurbäckenet som blivit värre....

Har tagit Panodil och väntar på att det ska kicka in...

Mannen kommer ju hem om en timme så det käönns bra.
    Ang hans jobb så kan han inte åka därifrån om det inte är ABSOLUT nödvändigt t ex en förlossning... Vill inte gå in mer på varför men det är vår situation...

Jag försöker hålla huvudet ovanför vattenytan.
  • pickaboo
    Emelle skrev 2010-12-18 22:24:28 följande:
    Stoce- GRATTIS, vilken fin tjej med jättefint namn!!
    Härligt att få läsa allas förlossningsberättelser oxå!

Jag fick ett migränanfall i em. Första under den här graviditeten
    Det är så obehagligt, men det släppte av jättefort, efter någon timma bara.
    Därimot har mitt goda humör försvummit nu. Är så förbannad och less på ALLT nu. Inte bara graviditeten utan precis ALLT är skitjobbigt!!
    Sa ju att det skulle komma dit för mig med igen!

Vill bara gräva ner mig och sova tills det är förlossningsdags.
    Just nu är jag lite martyr och tycker bara att jag servar åt barnen som tror dom bor på något hotell. Städar och tvättar och fixa hela tiden.
    Egentligen vet jaga tt jag inte alls är tvungen och sambon är en riktig klippa. Men jag är så tjurig nu så jag bara gör allt och tjurar för det.
    Gah, hatar när man blir så här.
    Ska försöka sova nu och be till gud eller nått att han startar vår förlossning snart!!

Good night girls!
    Jag med.

Dottern krisar (ettårskris eller något) och jag krisar och mår skit.

Vaknade 06 och mår illa, illa, illa. Svullna fingrar och ben idag.. Vad fan händer?

JAg har så ont i ryggen att jag håller på att gå av på mitten och i morgon står jag ensam med dottern igen.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)