Inlägg från: sweet86 |Visa alla inlägg
  • sweet86

December Bebis 2010 :)

Å vill oxå att Liam ska sova bättre på nätterna.. La han kl 21, åt kl 23, 02.30 och kl 05.40 sedan har vi varit vakna.. Är lite avis på er andra. Känner mej som en zombi:(

• sweet86

Jag tappar också massor av hår, fortsätter de såhär är ja flintis om nån månad:( ska i alla fall till frisören den 2 maj å klippa mej, får l hoppas det blir bättre efter det..

Nu har jag "bara" 7 kg kvar innan jag är nere på min startvikt innan graviditeten.. Gick ju upp 33 kg puuuh.
    Ska ta mej en promenad i det underbara vädret när lilleman käkat färdigt.

• sweet86

Ja visst men det roliga var att ja inte tyckte att jag var tjock... Jag är 177 lång och vägde innan 73 kg,tränade 5 ggr i veckan men när jag blev gravid fick jag så ont i ryggen å foglossning så jag kunde inte..
    Nu när jag kollar på bilder då jag tex ligger i sängen har jag typ tre hakor hahaha...

• sweet86

Min älskling håller på å får sin första tandTungan ute.. Man kan se den, så liten å sååå söt..
    Han är 4,5 månad..

• sweet86

Nu är det helt ok, lite kinkigare än vanligt å han gnor å tuggar på saker hela tiden.. Den här månaden har han varit jätteledsen under nätterna nu vet vi varför..

• sweet86

Har inte så stor koll på det där med när man får behålla SGI'n. Är det så att man måste bli gravid innan nuvarande bäbis är 18 mån eller ska man ha fått nästa innan han är 18 mån? För att behålla sgi?

• sweet86

För att göra hela historian kort så vill vår son inte sova på nätterna, det har varit så ända från födseln och nu håller jag på att gå under snart,känns som det knakar rejält i vårat äktenskap åxå..
    Under dagarna har jag världens goaste å gladaste unge men på nätterna är han ett månster!! han är 5 månader i dag och jag vill inte ens lägga mej om kvällarna längre. det tjänar liksom inget till känner jag,
    Jag helammar,började med gröt för ca 1 mån sedan rekomenderat från bvc ihopp om att han skulle kunna sova bättre på natten, men inte då! Gröt tycker han inte om,hur jag än försöker mixtra med olika frukter/pureer så äter han bara nån tesked. Tänkte prova välling, men vad är det jag kan ge?
    Han vägrar sova i egen säng så han ligger mellan oss. Det ända stället han sover på är om man går ut med honom i vagnen, men då måste man gå helatiden annars vaknar han.

Jag har fått magsår å börjar må psykiskt dåligt, Vad är det jag gör för fel????????
    Är inte en sådan som klagar på saker igentligen men nu har jagfått nog, JAg vill SOVAAAAAA.

Snälla snälla kan ni ge lite tipps på hur vi kan försöka göra.
    i natt sommnade liam 21.15 sov till 23 då jag la mej å sedan var han ledsen i omgångar tills kl 01 då han fick mat, sedan åt han 8 ggr fram tills kl 06 då vi gick upp.. ungefär såhär har jag det om nätterna.

hoppas någon av er har nå bra tipps till lilla mej:) kram

• sweet86

Godmorgon! Tack alla för era tipps.. Ja, jag tror inte häller att han äter alla gånger på natten och att det är en ovana han har fått att det måste snuttas.. I går provade vi ge mild havrevälling å det slurpade han i sig med god aptit sedan la vi han i våran säng vid 20.15.. Somnade efter att jag sjöng för han( han gillar det massor). Jag börjar tro att han blir störd av mig när vi ska sova, så nu ska vi åter prova Liams säng å hoppas han vill ligga där.. Natten var i alla fall bättre än i går.

Idag ska vi åka till badhuset å plaska lite:) såå mysigt bara mina killar å jag

• sweet86

Någon vars bäbis ätit dåligt under perioden då vi hade så varmt?
    Min lille vill inte äta, har ätit en halv portion gröt på morgonen och lite fruktpuree. Sedan har jag försökt ammat honom men han har endast tagit några sug å sedan har det varit bra, försökt flera gånger under dagarna.. När han inte vill ha så biter han mej bara å kastar sig bakåt.
    Jag blir så frustrerad..

Även i dag då vi inte har fullt lika varmt matvägrar han..
    Tipps någon?

• sweet86

Oftast ligger jag och ammar, tycker det är lättast.. Provat alla sätt.
    Har tagit upp lite mjölk ur frysen, fårse om han tar flaskan nu då.. Träligt det är när det krånglar.

• sweet86

BVC och läkarbesök idag avklarat.. 9 kg prick och 69,4 cm lång. Klarade sprutorna galant med endast lite gnäll.
    Mammas guldklimp

• sweet86

Idag är det 6 månader sedan Liam föddes.. Tiden har bara sprungit iväg, förstår nu varför dom säger att man ska ta tillvara på tiden då dom är små.

Här har vi oxå lite sömn om nätterna, hoppas så mycket på att det ska bli bättre. Både för våran och för pysens skull.

• sweet86

Jag klarade inte av att äta preventivmedel så jag slutade. Blev så aggresiv å ledsen, fick utbrott å mådde skit rent sagt. Så vi beslutade att jag inte skulle ta dom mer.. Lite läskigt tycker jag det är.
    Vi vill båda ha ett till barn och talade om vi skulle försöka få dom tätt, men jag vet inte helt hundra om jag är redo än. Vill ägna all min tid åt pysen.
    Fasiken vad svårt det är.. Kanske ska ringa å samtala lite med min bm.

Fördelar å nackdelar med barn tätt??
    Kan tillägga att jag ammar fortfarande å har inte fått tillbaka mensen.

• sweet86

Min krabat har totalt dissat riktiga maten.. Det gick bra i några veckor då han verkade gilla det men sen vände det.. Han vill inte ha! Så jag har avvaktat med mat. Han äter endast gröt med fruktpuree morgon och kväll, sedan ammas han. Tar inte flaskan med varken urpumpad mjölk eller välling i, dock går vatten bra. Tycker det är lite jobbigt.

• sweet86

Nu har miniman 3 tänder.. Eller snart rättare sagt.. 2 nere och 1 uppe.. :) mammas lille plutt.. Tänker nog ta mej en funderare på dehär med amningen nu, han är duktig på att bitas med 2 å nu blir det värre ändå kan jag tänka mej.

Försöker å försöker med mat men det e inte så poppis tråkigt nog... Bara att fortsätta..

• sweet86

hur länge brukar det ta innan man får tillbaka mensen efter att man slutat amma? slutade 12 juli å väntar fortfarande..

• sweet86

Försöker å hänga med här men får sällan tid till att bara sitta å skriva...
    Herregud så snabbt dom små liven utveckas nu, vart tog våra bäbisar vägen..
    Jag har en kille som inte är still en sekund han kryper dit han vill, ställer sig upp, älskar att gå om han får hålla oss i händerna och nu börjar han bli så pass stadig att han törs släppa den ena.. Gunga tillhör också favoriterna.
    Han är dock väldigt kräsen vad det gäller mat, bara mammas hemgjorda och couscous med kyckling på burk går ner..
    Liam sover i eget rum ibland hela natten med mat 1 gång, annars sover han tills ca kl 04 i sin säng å så kommer han över till oss. min plump vägde 10,1 kg och var 75,4 cm lång.
    Tand nr 7 och 8 är påväg upp.. Å han gilla å bitas vill jag lova!!

Just nu njuter jag av varje dag som går, älskar han sååååååå j'vla mycket vårt lilla mirakel..

Mensen har jag inte fått tillbaka än, väntar å väntar.. slutade amma 12 juli. 

<3Lycklig mamma<3

Svar på tråden December Bebis 2010 :)