Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

December Bebis 2010 :)

thegoddess skrev 2011-09-07 15:59:21 följande:
    April barn: första 2 tänderna kom samtidigt och dom var ganska lugna. Tand 3 hade hon diarré en vecka 5-7 ggr om dagen. Nu tand 4 har hon vart hysterisk och igår spydde hon 2 stoora fontäner. Men ingen feber. I natt sprack den då igenom och idag har hon vart sååå go. Men hon var grinig 1 vecka innan vi ens såg skymt av tand
    Ja det kanske är en till tand på G då, får hoppas att det ger sig snart iaf. Ska till BVC på fredag för månadskoll så ska se om hon kanske kan komma på något också :)
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-08 08:23:20 följande:
    Alltså vilken still elias har han står i krypställning och står rakt upp med fötterna och händerna på golvet sambon bara ''han kommer gå snart'' detta gjorde han många många ggr igår fick till och med bild på honom
    Haha sådär gjorde Marcus också hela tiden medans han "ålkrypte" men så fort han lärde sig krypa på alla fyra slutade han, men han står ibland helt själv på golvet, ända tills han kommer på att ingen håller i han förstås De kanske börjar gå båda två snart :)
  • April barn
    thegoddess skrev 2011-09-08 07:23:21 följande:
    Äntligen en natt jag fick sova från 21:30-06:00. På nytt född! Men sambon har visst vart uppe 3 ggr och stoppat i napp. Men hon har ju inte vart vaken och gråtit som det sista nätterna.

Jag kissade blod igår kväll och i morse. Inget när jag torkar utan såg i vattnet. Klar röd färg. Inga klumpar. Och jag har inte ont alls. Ont i ryggen har jag haft länge.
    Vi har också haft en fantastisk natt för att vara vi :) Marcus har bara vaknat 3 gånger ammat och fått nappen, såå skönt att få sova Skrattande

Oj vad märkligt har du ringt vårdcentralen eller bvc? Har ingen aning om vad det kan vara, början på mensen kanske?
  • April barn
    thegoddess skrev 2011-09-08 09:11:49 följande:
    Ammat 3 ggr? Fast minns när jag ammade att man kunde nästan somna. Nu är väl Marcus så pass att han nästan letar sig fram själv haha

Nu när jag kissa var det inget. Avvaktar. Början på mens tycker man att det borde synas lite på pappret. Men kan ju vara nåt kärl i urin ledaren.
    Ja vi lyfter över han till vår säng när han vaknar på natten så får han amma bäst han vill, det är den bästa sömnmetoden för honom ;)

Hmm märkligt ja det kan det också vara, hoppas du kommer på vad det är iaf :)
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-08 09:37:35 följande:
    Ja dom kommer väl gå snart dom små.
    Kryper din pojk ? 
    Japp överallt är han och kryper och klättar, din då? :)
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-08 10:23:58 följande:
    Fan hur kan man glömma bor 9 månaders dagen haha IDAG ÄR ELIAS 9 MÅNADER
    Marcus är också 9 månader idag! GRATTIS till dom Skrattande
  • April barn
    linasmama skrev 2011-09-08 10:51:22 följande:
    Är less på knäliga nätter. Hann inte somna ens innan han började! var vaken länge i natt och när han äntligen somnade ringde sambons väckarklocka på mobilen som Sixten låg på så han vaknade igen och skallade mig på näsan och tog ½ timme att söva om. BLÄ. Men fick sova till 9 iaf som tur var

Ger ni alla stekt mat nu? Jag har inte vågat prova, nån liten bit omelett är nog det enda stekta han fått. Vi äter väldigt sällan mat som är barnvänlig, Lina äter allt så. Sen älskar vi salt och använder mycket buljong så gör fortfarande separat mat åt honom, stor kok så jag alltid har i frysen!

Oj, klubba redan?! Sixten har aldrig fått något med socker och jag tänker vänta så länge som möjligt med sån! 
    Marcus har inte fått stekt mat någon gång, han har ju bara fått vanlig mat ca en månad så det har mest blivit burk eller lite plock-grönsaker, men en dag provade vi att göra fullkornspannkakor och grädde med bär i det gillade han Skrattande Vi har aldrig salt i vår mat heller så ibland får han smaka någon tugga om han är grinig och inte vill äta sitt. Socker och juice/läsk får han vänta många år med ;) Men på sambons sida så tjatar och mutar de heeela tiden sen han var ca 3 mån med bullar kakor och saft Skrikandes sist blev jag lite arg på dem faktisk, att de inte kan förstå!! Det finns så mycket annat som är gott..
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-08 13:58:03 följande:
    Jora elias kan krypa och ställer sig upp med benen men än inte på möbler men lyckas ALLTID ta ner saker från hyllorna

Grattis till dig och mig och älskar nova och några till i denna tråd på våra bebisars dag   
    Ja jösses, vi har tagit bort allt inom en meter från golvet han ställer sig ju upp efter möbler så går han och sliter ner allt han kan få tag på ;)
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-08 14:04:43 följande:
    Hahaha exakt
    Dom är så kloka av sig haha elias brukar titta upp och funder hur han får allt ner  
    Riktiga små skitungar är dom
    Nej nu måste jag ta och laga mat blev sent med lunchen idag (som vanligt när man fastnar på fl...) hmm undrar vad jag ska hitta på ...
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-08 14:09:48 följande:

SAMBON HAR FÅTT JOBB !!!!!!!!!!!!!!!!

Grattis vad kul ! Skrattande
  • April barn
    thegoddess skrev 2011-09-08 14:39:21 följande:
    Ja det är väl lika bra ta proverna. Bor ju trots allt 50 m från vc. Ska lämna in proverna varje fm i 3 dagar. Tycker du jag ska ringa gyn med?

Nån som har husmorstips slemlösande? Till Lill skruttan här
    Varmt bad/dusch brukar funka väldigt bra. Den gången som han blev förkyld i vintras la vi han i ett varmt bad minst en gång om dagen det löser upp snor och slem väldigt bra tycker vi iaf, du kan ju prova och se om det funkar för eran lilla också :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)