linasmama skrev 2011-09-08 10:51:22 följande:
Är less på knäliga nätter. Hann inte somna ens innan han började! var vaken länge i natt och när han äntligen somnade ringde sambons väckarklocka på mobilen som Sixten låg på så han vaknade igen och skallade mig på näsan och tog ½ timme att söva om. BLÄ. Men fick sova till 9 iaf som tur var
Ger ni alla stekt mat nu? Jag har inte vågat prova, nån liten bit omelett är nog det enda stekta han fått. Vi äter väldigt sällan mat som är barnvänlig, Lina äter allt så. Sen älskar vi salt och använder mycket buljong så gör fortfarande separat mat åt honom, stor kok så jag alltid har i frysen!
Oj, klubba redan?! Sixten har aldrig fått något med socker och jag tänker vänta så länge som möjligt med sån!
Marcus har inte fått stekt mat någon gång, han har ju bara fått vanlig mat ca en månad så det har mest blivit burk eller lite plock-grönsaker, men en dag provade vi att göra fullkornspannkakor och grädde med bär i det gillade han

Vi har aldrig salt i vår mat heller så ibland får han smaka någon tugga om han är grinig och inte vill äta sitt. Socker och juice/läsk får han vänta många år med ;) Men på sambons sida så tjatar och mutar de heeela tiden sen han var ca 3 mån med bullar kakor och saft

sist blev jag lite arg på dem faktisk, att de inte kan förstå!! Det finns så mycket annat som är gott..