• ondar

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-11-05 08:59:21 följande:
    GRATTIS på födelsedagenSkål ! Hoppas du får en underbar dag!!! Och så skoj med kamera Vi har en systemkamera och de blir ju himlans mycket bättre bilder än den vanliga lilla fickkameran vi hade med första. Så denna gång får vi med lite finare foton! Värsta e att jag gärna vill ha modellen över den vi har som e snäppet bättre,hehe!
    Tusen tack:D:D.
    Ja systemkameror är verkligen bra skit:), nån gång i framtiden när ekonomin har rett upp sig ska det bli en Nikon:) men får säga att jag e grymt positivt överraskad över kvalitén på bilderna med denna kameran så kommer nog vara mer än nöjd framöver:).
    Hehe men man blir ju lite sån som vill uppgradera sig:). Vilket märke kör ni med?
  • ondar
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-05 09:06:58 följande:

Vi har en Nikon D40,men vill gärna ha en D 60 och ett annat objektiv till så man kan ta fina poträtt bilder med
    Min kompis e fotograf,så man ser ju hur sjukt mycket fina bilder hon kan ta av o bara byta objektivet,hihi!
    Du får ta en magbild med den nya kameran o lägga ut

Åå jag gillar D40n men e själv också sugen på en D60:P. Ja visst, det gör grymt mkt bara man byter objektiv, jäkligt grymt. Synd bara att allt ska vara så dyrt:(.
    Hehe ska jag göra:D.
  • ondar
    Karttikeya skrev 2010-11-05 09:11:04 följande:
    Grattis! Jag fick en kamera av sambon på min födelsedag, underbart! Kommer användas ordentligt sen när bebis kommit Glad 

Sen är det ju trevligt att ha en egen väldigt bra kamera till bröllopet sen i maj också Cool
    Tusen tack:)).
    Wohoo, jaså bröllop på gång, gud vad roligt Hjärta
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-05 09:21:07 följande:
    Ondar
    Grattis gravida kvinnan på dina bästa år idag hurra hurra hurra
    O trevligt med precenter det gillar vi alla hihi
    Själv fyller man år hmm om ca 2 veckor hmm ja o åldringen hahahaha den får stanna till tycker jag.

Att ha kännslor som (kommer bebisen hinna dö innan han hon kommer) ska man skippa ..
    Man ska tänka nutid inte dåtid..

Själv ligger ´kvar i sängen och små förkyld och hosta bättre nu än om några veckor
    Wohoo tackar:D.
    Hehe ja den där åldringen kan man ju hoppa över:). Min äldsta bror fyllde 31 igår så jag känner mig alltid väldigt ung dagen efter när det e min tur oavsett min egna siffra haha!

Du har rätt, man får så gott man kan försöka hoppa över olustkänslorna, eller verkligen få pratat om dem om man inte kan ignorera dem, alla är vi ju så olika.

Hoppas du kryar på dig snart vännen!!!
  • ondar

Ser att ni skriver om vem som gör vad.. Hehe jag bor ju själv så det e också jag som gör allting här hemma, trots foglossning och ryggont. Men allt går ju i min takt och hunden tycker det e helt okej med våra smårundor som blir. Överanstränger mig tyvärr lite väl ofta som slutar med både onda sammandragningar, smärtor i fogarna så jag inte kan sova och den där förbaskade ryggen men snaaaart är bebis ute o då slipper vi sånna där krämpor- hoppas jag:).

• ondar
    Mysmamma70 skrev 2010-11-06 10:09:42 följande:
    Fördelen med att bo själv är att man slipper reta sig på om partern inte gör något
    Haha word! Han har ju faktiskt frågat om jag vill flytta ihop men det sa jag att det vill jag inte:). Jag tycker vi har det bra så här:)
  • ondar

Det verkar inte som om bebis har vänt sig själv ännu så vi får väl se om de lyckas på vändningsförsöket på tisdag iaf:), det känns verkligen att den e stor nu den lille gangstern där inne! Det gör vädigt ont emellanåt när den rör på sig, har väl någon nerv i närheten av mitt ena revben på höger sida som kommer ikläm emellanåt eller nåt.
    Trött e man som många skriver om, precis hela tiden. Tycker jag får sova rätt bra på nätterna men ändå e man helt snurrig om dagarna och vill helst ligga o tryna jämt.
     Vart ute på fotorunda idag med vovven, en vän o min nya kamera:). Mkt trevlig och härligt uppfriskande med det toppenfina vädret vi har haft här idag.
    Hoppas alla mår så bra som bara möjligt!

Moma: håller tummarna för dig inför uppkörningen:).

• ondar
    ludicrous skrev 2010-11-07 20:29:33 följande:
    Ikväll vet jag inte vaaaad bebis sysslar med!! Knör verkligen runt, lååångsamma rörelser och bara spjärnar ut åt sidorna och det känns som hela magen ska spricka! Det gör ont..

Upptäckte också att lakrits ger halsbränna. tack o bock för det :(
    Då kan våra bebisar bilda klubb, nog för att Liten brukar ha party där inne men ikväll är det verkligen värre än vanligt.
  • ondar
    ludicrous skrev 2010-11-07 20:47:18 följande:
    Jag älskar julmust. älskar älskar älskar. Men shit vad uppsvälld jag blir av det!!! haha men det får omgivningen stå ut med ;D

Just det, hade världens sjukaste dröm inatt!!
    Drömde att vi hade fått vår bebis, men massa förtidigt då ju. Jag jobbade fortfarande o hade ju inget klart, så jag hade inte tid att ta hem bebisen. Det var nån som kom upp till jobbet med den, en flicka , så fick jag hålla henne och hon hade massa hår, verkligen sjukt mkt! Som hon tappade hela tiden.. :/
    Så sa jag att dom kunde ju lämna henne på bvc, som i drömmen låg intill jobbet, så skulle jag hämta henne sen. Sen åkte jag hem och väl hemma, på kvällen, kom jag på att vi hade ju glömt hämta henne! Sen skulle vi försöka hitta nån som kunde låna ut ett babyskydd, för vi hade inte fått hem vårat än, utan att berätta varför vi måste ha det , för det var så pinsamt att säga att vi glömt vår dotter. Min sambo tyckte jag var knäpp som glömt henne, för han visste inte ens om nått.. Men så kom vi aldrig iväg..

Det roliga är att jag hade liknande drömmar när jag väntade Nova, då drömde jag mycket att vi kom hem från förlossningen, att vi hade fått en flicka, men att vi sen glömde att vara på BB. Vi skulle åka tillbaka till BB, men kom aldrig iväg..

Jobbiga drömmar ;D Ännu jobbigare e att jag har varit så inställd på att det blir en pojk, men senaste veckorna har jag börjat känna att det kan vara en flicka, o så drömmer jag att det är en tjej, vilket jag gjorde med dottern också.. o det stämde ju..
    Haha så sjukt:)!
     Jag drömde liknande inatt faktiskt! Att min mamma födde en flicka med MASSVIS av hår, fast det egentligen var min bebis som hon födde. Har drömt flera gånger att det är en tjej, ska bli så spännande å se om det stämmer eller inte:).

"önskar" ni er något särskilt? Förstår ju att det kvittar vilket kön som kommer men jag tror du förstår vad jag menar:)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-11-08 11:30:20 följande:
    Nu vet ju vi vad det blir, men jag hade nog hoppats lite på en tjej. Är väl rätt naturligt att man som kvinna vill ha en flicka tror jag. Men nu kan jag inte tänka mig nån annan bebis än den lilla killen som bor i min mage  
    Tycker det är dumt att det ska vara så tabu att önska sig ett kön. Det betyder ju inte att man älskar ett barn av det andra könet mindre eller att man inte är tacksam för att man kan bli gravid (som många som har svårt att bli med barn verkar tro). Tror det är betydligt fler som har en önskan om ett kön än vad det talas om :)
    Karttikeya skrev 2010-11-07 22:33:03 följande:
    Jag kommer gå varannan vecka nu, det ska man göra från 31 fulla veckor här, är i vecka 33+0 på onsdag och ska dit då. Glad Känner mig också enorm.. Men det är inte bara magen, utan allt annat.. Vätskar på mig överallt och ser ut som en svullen sjöko.. Obestämd
    Jag gick var tredje vecka fram tills nu då jag börjar gå varannan vecka. Var där i vecka 31 och nu är jag i vecka 33 och ska dit idag :) Sen lite längre fram blir det varje vecka.

Ja precis, jag tycker inte alls det e konstigt faktiskt om man har ett önskemål. Det e som du säger inte automatiskt så att man ogillar barnet om det har "fel kön" även om det finns idioter till allt- tyvärr:).
    Här tror ju i princip alla att jag också väntar en pojk och jag tror att det är några som blir besvikna om det kommer en tjej, men det är ju mest för att folk är så grymt inställda på att det är en grabb. Hon kommer ju absolut bli lika älskad oavsett. Själv tycker jag att det hade vart jättemysigt med en liten flicka men älskar ju ingen mindre som sagt:).

Här går man också varannan från v 31 men varje börjar man inte gå här förrän man har gått över tiden(om man gör det).
    Jag var där sist i 35+0 och ska dit igen 37+0 och det lät på henne som om det var sista gången jag ska dit, men det kan väl va för att hon antingen tror att jag kommer föda för tidigt eller för att det blir KS, vi får väl se om hon har rätt:P.

När kommer det gravmagebild på dig igen fresten? Jag e ju nyfiken ju:).
Svar på tråden December Bebis 2010 :)