• Emelle

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-06-30 15:22:04 följande:
    Förresten Emelle: är det ditt 4:e barn?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
    Ja det blir mitt fjärde
    Karttikeya skrev 2010-06-30 16:57:22 följande:
    Hej på er... Uuuurk nu har man kommit igång med sommarjobbet och det är en ren plåga! Trivs jättebra och det är inte så "jobbigt", men jag blir sååå trött om kvällarna.. Jobbat måndag-tisdag-onsdag och ska jobba fredag-lördag-söndag. Tur man är ledig i morgon i alla fall, då ska jag passa på att göra INGENTING ALLS! ^^

Puss på er!
    Usch! Håller med om att det är en plåga att jobba just nu. HAr jobbat 7 dagar i rad och har en dag kvar innan vi tar långhelg! Längtar såå till semester v29!
    MalakiW skrev 2010-06-30 19:51:27 följande:
    Hej igen alla underbara!
    Tack för alla varma tankar! Nu idag fick jag brev hem angående väntelista för operation av mitt myom! Yes!! Det kanske innebär att jag kan få ta bort myomet i sommar tidig höst!! Hade varit så skönt! Känner att det håller på att vända för oss nu! Plötsligt händer det (som man säger i trissreklamen!)

Åhh tänk om tänk om jag skulle kunna få hoppa in här efter ha plussat i augusti eller något! Vilken lycka!

kramar i mängder!
    Håller tummar för att allt kommer gå bra och att vi går hösten gravida tillsammans! Kram
  • Emelle

Ååå vilken härlig dag. Är ledig i 3 dagar nu och har bara 8 dagar kvar till semester!!
    Har varit på stranden hela dagen och i morgon ska vi åka till min mamma och sova där oh tidigt på Söndag åker vi tillsammans med henne och min syster + sambo över till Öland!! Ska bli såå härligt!!

MajMamman08 skrev 2010-07-01 22:42:46 följande:
    Har ni vågar köpt något litet till bebisen än? det har inte jag,förra gången jag köpte en sak så slutade de ju i Mf,så denna gången har jag inte vågat köpa något,men är så sugen!! men nu borde man väl kunna köpa en filt el nåe
    Jag har köpt tre bodys. Bara för att det bara fanns dom kvar och vi så gärna ville ha dom...Annars vågar inte jag heller av samma anledning som du. Men efter RUL ska vi shoppa loss bestämde vi igår. Bestämde oss för vagn med...ska bara provdra EN ggn till inann vi beställer
    Hej alla jag är kvar i tråden men är så trött å mår skit dåligt så jag läser bara vad ni skriver...

Jag va hos läkarn igår å kollade mitt blodtryck.. Oj oj oj vad de har sjunkit.. Låg på 110/60 å nu ligger jag på 91/59. Konstigt att man mår dåligt å klarar knappt att va uppe å röra på sig för man inte ska svimma titt som tätt..

Jag har fått en kraftig foglossning kan knappt gå längre så de tar mig 20 min att gå ner till sonens dagis när de bara tar ca 3 min dit.

Nån som vet vart man kan köpa bäckenbälte nånstans?? Har inte lust att lägga ut 400 kr för ett bälte.
    www.gulare.com/shop
    Känner mig inte gravid längre och tycker inte det syns något särskitl heller.. Går och tänker oroväckande tankar om att ha fått MA.. Men livmodern känns förstorad när jag trycker där, som den inte känts innan.. Jag är väl bara nojjig i onödan.. En månad kvar till RUL nu..
    Åå jag känner igen mig. Jag har också börjat nojja igen. Fan!! Känner att livmodern växt men känner mig inte gravid annars och känner inget från bebis. 18 dagar kvar till RUL. Lååångt dit ju!

Hej flickor alla på smällen jag var på Inskrivning hos barnmorskan igår och gick lyssna på hjärtat fan vad underbart !!!!!!!
    Hon kände till och med på livmodern och hur stor den var den var ända upp till naveln när den igentligen ska vara under naveln ca 6cm under typ.. men jag hade som en på 20 veckors då livmodern är till naveln men det var helt normalt för mig hon sa bara att edt kunde bero på att jag väntar tredje barnet eller att denna barnet OXÅ kommer bli ett stort barn så nu får vi se..

Det var prat om planeradsnitt och igångsättning..
    Igångsättningen skulle jag få ta redan 1 månad innan Bf datum alltså någon gång i Nov månad om jag skulle ta snitt skulle jag ta ca samma där med pågrund av ett stort barn..
    Men jag vet inte vad jag vill jag sa till henne att jag vill nog inte bli igångsatt jag vill gå över tiden om jag går över och få snitt då.
    Men vi får se

Någon gång på Lördag ska vi åka till sjukhuset där jag ska föda och vi ska hälsa på
    Sen har man oxå öppna tider på onsdagar där man kommer till sjukhuset men som förlossings övningar

Nästa barnmorska tid har jag 12/10 i OKT ja det var igår 29/6 och nästa är 12/10 det är INTE många bm tider man har här i danmark..
    Sen var allt bra hjärtat slog fint blodtryck och inga äggvitor eller diabetes häller

Det syns juh fan inte att du fött 3 barn innan, hur håller du dej i fom, blev grymt avis så såg jag ut typ innan Nova & precis innan Elliot låg i magen....men nu verkar det rätt kört!
    Hej igen alla underbara!
    Tack för alla varma tankar! Nu idag fick jag brev hem angående väntelista för operation av mitt myom! Yes!! Det kanske innebär att jag kan få ta bort myomet i sommar tidig höst!! Hade varit så skönt! Känner att det håller på att vända för oss nu! Plötsligt händer det (som man säger i trissreklamen!)

Åhh tänk om tänk om jag skulle kunna få hoppa in här efter ha plussat i augusti eller något! Vilken lycka!

kramar i mängder!
    Jag har nog haft tur. Tränar ingenting förutom promenader...
    Men sen har jag varit ung när jag fått barnen och alltid varit smal osv. men har som sagt haft tur genom att slippa bristningar och snabbt gåt ner till min normal vikt efter förlossningen. Den här ggn är jag inte lika säker på att turen håller i sig...men vi får väl se! Men tack så jättemycket för komplimangen. Själv känner jag mig tjock och grymt osexig för till fället...
    Hejsan allihopa! Tänkte hoppa in här, 24årig förstagångsföderska BF 8 dec!
    Nervös! Jag vill helst slippa förlossningen, jag vill se storken komma och lämna mitt barn..:P Tyvärr funkar det inte så och man kan hoppas att det är som alla säger att man glömmer smärtan direkt efteråt, men som sagt riktigt nervös.

Annars ser jag framemot allt! Har haft en bra graviditet hittills, mått riktigt bra, lite tröttare än vanligt bara.

Ultraljud den 12 Juli, känns som att det kommer kännas på riktigt då,när man får se det lilla livet(dock vill vi ej veta kön). Nu ser jag bara vågen öka och magen växa, men svårt att förstå att det är sant.

Hoppas det går bra för alla,  vi ses kanske på akademiska i december eller på en mammagrupp i höst..:)
    Grattis till bebis och välkommen hit!
  • Emelle

Hej!
    Sitter och softar nere hos min mamam så jag ska fatta mig kort, men var tvungen att hoppa in här för att berätta:
    I GÅR KÄNDE JAG BEBIS!!!
    Och vad konstigt att jag ser att flera av er andra med gjorde det igår!!
    Grattis till er, oss!
    Sambon låg med sin hand jättelänge på magen ända tills han somnade igår, för han ville så gärna känna något han med...det gjorde han ju INTE givetvis Men söt är han!

Jag blev så glad att jag började gråta.
    Fina lilla bebisen!

Hoppas ni andra har en lika härlig helg som jag!
    I morgon blir det Öland!

• Emelle

Hemma hos mamma igen efter en tur till Öland i kanon väder.
    Är lite orolig dock då jag sen igår haft jätteont i magen till och från...Som magknip och värk.
    Bör jag kontakta min BM i morgon? Värken sitter även ner till i livmodern, men även i magen och i mellagärdet. Man oroar ju ihjäl sig och jag som va så glad över att att kännt sprattel igår, men inget efter det...Fast det är väl normalt att man inte känner regelbundet så här tidigt.
    Det är inte sammandragningar alltså, utan mer konstant värk...
    Är inte förstoppad, dålig i magen el liknande...

Hjälp...!

• Emelle

Godmorgon. Sitter och väntar på att sambon ska vanka så vi kan åka till IKEA.

Jag har kommit in i en ny oroa sig period. Har inte kännt mer buffar från bebis och trots att jag vet att det är normalt så börjar jag bli så nervös...FY! Känner mig så pigg och mår inte dåligt heller. Tycker det är så jobbigt att man inte kan slappna av ju!

Mysigt med alla nya UL. Fina bebisar och lada mammor. Kan inte vänta nog tills vårt den 19:e!

• Emelle
    skogsbollen skrev 2010-07-07 11:11:17 följande:
    @Stoce:
    Härligt! Kollade klockan 9.15 just efter att jag läst ditt inlägg om UL vid 9, så då tänkte jag på dig... att ni nog kikade på bebis. Grattis till en fin bebbe!

@Emelle:
    Jag känner inte heller nåt nu, men minns det var detsamma när jag väntade sonen. Inte för inget som dessa veckor, från dess att illamående och trötthet brukar ge med sig, fram tills dess att man börjar känna tydliga buffar och sparkar, kallas för "spökveckor" :)
    Nej det är väl inte för inte de kallas det. Jag tycker det är jobbigt att gå runt och inte veta hur det står till där inne...kontrollsfreak maybe??
  • Emelle
    linasmama skrev 2010-07-07 21:57:44 följande:
    Åhh, i morse var vi på RUL Allt såg jätte bra ut, alla organ, hjärtat, ryggrad, två händer och två fötter. Glädje tårar så fort jag tänker på det Hjärta Har inte riktigt hunnit smälta allt än tror jag, men det är en lite kille vi ska ha. Så sen har jag en av varje När vi kom hem fick jag lov att klicka hem lite kläder från ellos i blått och grönt! Vi blev flyttade två dagar, från 5 dec  till 7 dec.

Det är fullt upp här hemma just nu. Vi fick veta igår att vi får flytta in i nya lägenheten i morgonkväll så har hållt på och packat för fullt i två dagar. Jag som inte får bära! Jag blir nästan arg på mig själv.. Men ska blir såå skönt att komma iordning och så innan skrutten kommer. 
    Ååå så härligt!! Jag hoppas vi ska få veta vi med på vårt RUL!!
    Stoce skrev 2010-07-07 21:22:20 följande:
    Tack alla som skrivit. När jag kom hem vid 17-tiden idag så blev högra sidan av magen lite hård (det var där bebis höll till, inte alls på vänster), jag höll emot och så var det någon som killade mig från insidan under rätt så lång tid. Kände så starkt att det var bebis, så oerhört häftig känsla!

Nu känns det som att man verkligen kan andas ut
    Vad mysigt det är med bebissprattel! Tror *kanske* jag kände en ny buff i morse med. Men det är ju så vag ännu att jag är osäker. Men vad skulle det annars vara liksom? ;.-)

Majmamma08- När ska ni på RUL?
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-07-08 10:08:44 följande:
    Den 15 juli Bara en vecka kvar nu du då??
    Den 19:e!!
    Vems ka ni ha? Vi ska ha Elisabeth Jalse. Har lite olika bud från om hon säger kön el ej...
  • Emelle
    Momalicious-
    Jag tycker också tiden går fort, men jag tycker att det är skönt faktiskt. Känns som om jag bara vill att tiden ska gå så man får ut bebisen Flört
    linn78 skrev 2010-07-08 19:57:36 följande:
    vilken liten pärla!! ja, det kan synas ganska tydligt redan på dessa "dåliga" bilder vissa typiska drag. Helt otroligt egentligen...  Jag la sonens och nya bebbens ul foto brevid varann och frågade sambon vem som var vem. Och han tog fel!!! Nya lillkillen ser ju exakt ut som storebror på fotona!!
    Gulligt, undra om dom kommer vara lika sen med!

Saker att inhandla ja...
    Bärsele har jag kvar
    Vi kommer behöva köpa mer kläder, har köpt lite, lite än så länge.
    Vagn
    skötbord
    Bilbarnstol
    och alla små grejer och blöjor och så

Babysitter, gym osv får vi låna av ett par kompisar som fick barn nyligen

Vi har inga grejer kvar sen barnen innan och jag vill endå köpa nytt
    Dock vet jag att man köper på sig sååå mycket onödigt så jag kommer köpa färre märkes saker istället för massor av onödigt denna ggn! Lägger hellre pengar på få riktigt bra, märkes saker/kläder än hanlar massor av billigt...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)