Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-11-28 17:14:15 följande:
    Är det nån mer som knappt vågar nysa?

Varje gång jag känner att jag måste nysa så blir det först en liten nys för att se om det gör ont i bäckenet, gör det inte ont kan jag nysa på men gör det ont så försöker jag nysa så lite som möjlgt eftersom det känns som hela bäckenet ska gå sönder då
    Jag är mer rädd för att nysa för jag är så rädd att typ kissa ner mig eller nått.. :P haha

Idag har vi julmyst här hemma, sambon åkte iväg imorse till jönköping, inte så bra vägar och det kom runt 40 cm snö inatt. Lite orolig är jag allt. Så nu är han och några killar iväg och "leker", de har en softair-gun arena i jkpg så de är där i leker hela dagen, o han är inte tillgänglig på mobilen hela tiden utan går gå å kolla den ibland :P ooo vad jag gillar det, noooot.. :P

Har fixat med adventsstakar o julgardiner, var på IKEA igår så nu tvättas en hejdundrans massa bebissängkläder. Skulle haft skruvarna till spjälsängen också, men alla fanns inte så vi får dom hemskickade i veckan, då kan jag pyssla ordentligt :)
    Köpte även amningsbhar på HM i stora storlekar och utan bygel, 2 för 149! billigt o bra :)

Nu har jag skottat som en toooook för att få fram brevlådan, vill ha min tidning i morgon ju ;D Så när jag var klar o skulle gå in så upptäckte jag att jag glömt nycklarna hos mamma! SKIT! Men hon var snäll o kom hit med dom o under tiden skottade jag även fram bilen, så vi kan dra iväg i natt om det behövs efter allt skottande :Phaha
  • ludicrous

Jag tror det är rätt ärfltligt hur stor bebisen blir. När jag väntade dottern och var på TUL så sa dom att om hon kommer på utsatt datum ca så skulle hon väga ca 3200 g, både jag och hennes pappa vägde 3200 när vi föddes. Hon kom 13 dagar över tiden och vägde 3480 ;D Hoppas denna hamnar där någonstans med. Ska till MVC på fredag och se hur mkt magen växt. Jag tycker den har växt massor :)

Är lite orolig att bebis ligger snett! Den ligger o gnor mot mitt högra bäckenben och det börjar göra sjukt ont :( Är rädd att bebis ligger snett ner och det är axeln som gnager mot bäckenet :/

• ludicrous
    MFJG skrev 2010-11-28 21:58:21 följande:
    slempropp måste alltså vara mycket slem?
    Med Nova kom det en stooor klump några dagar innan BF. lite blod o slem i, det var ingen tvekan om att  "proppen hade gått" haha.
    Sen kom hon ju inte förrän BF+13.. så tyvärr behöver det ju inte betyda nått :(
  • ludicrous

God morgon flickor!

Moma- tur att det gick bra med din sambo! Hoppas ni kan få på försäkringen för bilen iaf :)

Här vräker snön ner! Rätt mysigt, men inte när man är ute på morgon-lång-promenad... Passade på att köpa mig ett par rejäla kängor, så jag slipper halka omkull, inte så poppis kanske :) Medan jag var ute o gick fick jag massa sammandragningar och ett par ordentliga värkar som bara högg i mig! Inte så jäkla kul o veta att man har 30-45 min kvar på promenaden o knallar omkring med värkar i snöstorm :P Men nu är jag iaf hemma o har slängt mig i soffan.. Tänkte nästan gå upp å packa iordning väskan, men det verkar ha släppt nu :)

• ludicrous

Haha ja Delfi, man vill bara trycka! Mycket annat kommer ut men fasiken varken slemmis eller bebis! Det är verkligen segt de sista veckorna, man letar tecken o undrar hela tiden om det är igång ;)

Har en så vansinnigt öm punkt där bebis gärna trycker, mitt vänstra bäckenben...! Där jag misstänker att bebis ligger snett o axeln gnor... Gråter nästan när den kommer emot! Går snart upp till förlossningen och kräver att dom tar ut bebis nu!!!

Har haft såpass jobbigt idag att jag faktiskt slängt ihop en väska med bebiskläder o lite kläder till mig, om vi skulle behöva åka in..

• ludicrous
    MFJG skrev 2010-11-30 09:00:44 följande:
    Vet ni vad. Jag mår toppen. Haha.  Mina sammandragningar har avtagit. Jag är inte lika trött trots evigt rännande på toaletten för att kissa hela nätterna. Jag har ont i händerna men det överlever jag. Fogarna är bättre, det är bara den där fram som meckar. Jag har fått mer flytningar. Men allt beror ju på ökat hormonflöde såhär i slutet. Därför jag också är lycklig ena sekunden och gråter floder för ingenting nästa. Jag har inte varit och gjort nummer 2 på två dagar. Allt är så lugnt just nu. Hur skönt som helst. 

20 dagar till BF idag. 37+0. Jag längtar men har slutat leta tecken. Han kommer när han kommer. Är det någon mer än jag som hittat detta lugnet?? 
    Jag vill! haha jag är fruktansvärt trött på att vara handikappad nu! Vi har ett sjukt jäkla snökaos här, nötterna kan fan inte ploga heller, vägarna är supersmala och det är vallar överallt och snö/hagelstormar titt som tätt.

Min sambo skulle ta en jobbil idag, men tog våran till verkstaden där han skulle hämta den andra, jag knallade som vanligt till dagis och fortsatte sen till verkstaden. Min sambo är drygt 15 cm långre än mig, jag har bett han dra fram sätet när han har kört bilen, särskilt om jag ska ha den efter, men han hade väl så bråttom imorse att han glömde. Det gör så vansinnigt ont att dra fram sätet, får så ont i magen och med termobyxor, kängor och lång tjock jacka är det typ omöjligt. Så där satt jag på verkstaden och grät av frustration och smärta, men det går ju inte att köra bil liggandes, jag når inte ens pedalerna när han kört, så det var bara att kämpa på, men hua så handikappad man blir :(

Har fruktansvärt ont i bäckenet fortfarande, såg igår att jag hade skrivit vänstra, men det är faktiskt högra :P Jag går snart och kräver att dom ska plocka ut bebis för det gör så ont att jag nästan gråter så fort h*n rör sig där inne :(

Så skönt att gnälla av sig ;D
  • ludicrous

Åååh, jag är så less just nu :( Jag vill ha värkar och föda barn och mysa gosig skrikande bebis NU! Och jag har typ längst kvar av alla här :( Bebis busar runt som fasiken i magen.. Min dotter pratade med magen idag och sa till bebis att den skulle komma ut i natt.. mamma kan baaara hålla med ;)
    Mina bröst har växt och gör ont igen, ska inte sånt tillhöra första delen av graviditeten??! Känner mig gnällig och jobbig och har massor jag vill göra som inte går. Hade jag inte varit ensam hemma nu hade jag fan gett mig ut och skottat som en idiot, för jag blir knäpp av att inte göra nått. Vi har snökaos här för kommunen e så värdelösa på att ploga och jag är arg på allt!!!!

• ludicrous

Jaa, men det e trist nu :P haha

Så har microfanskapet gått sönder, så det enda som hjälpt mot mitt kryp i benen i 8 månader, vetekudden, kan jag inte använda!
    Dessutom känns det som jag har bebis huvud halvt ute..

• ludicrous
    Haligh skrev 2010-11-30 21:08:24 följande:
    Åh vad det händer mkt här....kommer vara allena snart känns det som drygt 3 v till bf och sen räknar jag med nån vecka till...gaaah! Min käresta kom hem med en stor bean-bag ikväll, och gud så ljuvlig för en gravid som inte varken kan sitta eller ligga bekvämt! Relommenderas verkligen! Blir nog toppen att amma i snart.. Och så köpte han lite bebiskläder stl 50! Vi hade ju mest 56 o 62 så det var ju jättebra! Men allra gladast är jag för att han faktiskt köpte nåt, jag är den som fixat allt hittills och han har typ "det ordnar sig väl sen"...älsklingen
    Har du tagit dig upp ifrån den än? :D haha det är det som ser roligast ut, har en stooor jätteskön sackosäck, men törs knappast sätta mig, iaf inte om jag är själv hemma, för jag lär då inte komma upp ;D
Svar på tråden December Bebis 2010 :)