Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-12-16 12:10:16 följande:
    Alltså fy vad deprimerande! Har fått en hemorrojd och den gör pissont, och var jag än läser så verkar det som att har man väl fått det så har man det för alltid och det är skitsvårt att få det bortopererat. Vafan, jag vill ju inte gå runt hela livet med hudflärpar i rumpan och verkligen inte hemorrojder! Någon som har erfarenhet av hemorrojder för jag har aldrig haft det innan och vet således ingenting känns det som
    Jag hade de engång...men de försvann, fick vara hemma från jobbet i 3 dagar, de gjorde så ont att jag inte kunde gå, än mindre jobba( jobbar som servitris/bartender, så du kan ju tänka dig hur DET hade gått*ler* )

Jag ringde min vårdcentral å fick rådet att köpa hem lindrande salva...kommer inte ihåg va de hette nu, men ring din BM å fråga vad du kan ta ...

Vart påväg att få nya nu för någon månad sedan, men fick rådet att tömma tarmen ordentligt, så kanske de skulle försvinna, så jag tog en dos med laxermedel, å när de väl gjort verkan, så försvann hemoroiderna ganska snabbt oxå ...

MEN..läste förut här, av någon..att man ska vara försiktig med laxetativ medel som gravid...för det kan tydligen starta en förlossning?
    Hur som haver....de funka för mig iaf.... 
  • mamma smurfen
    nikka skrev 2010-12-16 12:17:15 följande:
    Jag ansluter mig till den klubben oxå Glad
    ullabella sekreterare skrev 2010-12-16 12:17:00 följande:
    Nej jag har typ inga känningar :( har läst om er som haft nmassa sammandragningar o förverkar. Inget jag känner igen mig i. Vill så gärna att barnet ska komma innan julafton och vi e hemma då.
    Känns som man har press på sig för att man har passerat det jäkla datumet. Dock var sambon ur gullig igår och ägnade hela dagen åt mig o servade mig. Vi låg i soffan från morgon till kväll o såg film förutom när vi åt.
    Är så rastlös i kroppen men orkar inte ta tag i något, och nerverna e på helspänn.
    Gillar inte att jag känner mig gnällig, upplever mig annars som en väldigt glad och positiv tjej.

Men sanrt ska det bli VÅR tur :){#emotions_dlg.flower}
    Ja, min sambo e oxå urgullig...å står ut med mitt humör, brukar oxå vara glad å positiv i vanliga fall men är numera reducerad till ett hormon monster, mindre bra, jag VET men KAN bara inte hålla tillbaka....
    nervera ligger utanpå å minta lilla som inte är/blir som man vill, gör att man exploderar......ska verkligen bli skönt när detta är över....

Kan ju tillägga att alla välmenande släktingar å vänner som ringer å kollar status på bebbe INTE gör saken bättre.... har nu gått så långt att jag inte svarar när de ringer...för jag ORKAR inte höra att det snaaaart e över, att hon snaaart kommer.....å ALLA välmenande råd om VAD jag/vi ska göra för å SKYNDA PÅ de hela *SUCK*

*s* men som du säger...SNART E DE VÅR TURTungan ute
  • mamma smurfen
    Cissi7006 skrev 2010-12-16 12:57:02 följande:
    Är det vi som är kvar nu? Uppdatera gärna så ser vi vilka tappra som kämpar vidare

9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), Skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
    UNDERBART, Tack för uppdateringen{#emotions_dlg.flower}
  • mamma smurfen

Cissi..

Om man ser till listan så BORDE de ju vara jag som står på tur*s*

men tror nog Stefanie hinner före

• mamma smurfen
    Sandragumman:  Grattis Skål
    Cissi7006 skrev 2010-12-16 15:55:33 följande:
    Är alla med nu, eller har vi tappat bort någon?
    Myzan07  fattades, så jag la till

9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    14/12 nikka (25 år) första barnet, Västerbotten
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    17/12 Christel83 (27år) första barnet utanför Landskrona
    20/12 Myzan07 ( 32år) andra barnet Utanför örebro 
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), Skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-16 16:01:28 följande:
    mamma smurfen & ullabella & nikka
    Nu måste era små ut ju tror dom är mogna att komma ut men tror det är snö vädret som ställer till allt många barn vill ju ut när det är varmt men kanske säga att tomten kommer med något roligt om dom kommer ut
    Jaaa Håller VERKLIGEN med dig om att våra små VERKLIGEN måste ut nu*ler*

Stefanie...en fixering kan gå snabbt, precis som cissi säger.... jag tror fortfarande du får innan migFlört 

Får lov att säga att de känns SKÖNT att de kommit fler namn på listan...började kännas lite tomt*ler* 
  • mamma smurfen
    ludicrous skrev 2010-12-16 16:49:16 följande:
    Nu går jag och gräver ner mig i snön i 2.5 veckor.
    ?
    Vad är de gumman.....bara allmänt OFF, eller har de hänt något? 
  • mamma smurfen
    ludicrous skrev 2010-12-16 17:33:11 följande:
    Är så trött på det här nu. Övertolkar varenda liten sak som skulle kunna vara ett möjligt tecken, är trött trött trött och vill bara sova, det (ursäkta) fullkomligt bubblar flytningar ur mig, jag är tjock och är helt utan tålamod. Bebis trycker sig mot alla ömma punkter som finns... Orkar inte mer :(
    Usch...sådana dagar e inte roligt att ha...vet att de inte hjälper med ett käckt "de e snart över iaf" heller, de gör de hela värre många gånger......

Ta du å gräv ner dig en stund.....orkar du så ta en påse med glasflaskor å gå å släng sönder dom i återvinningen, ljudet av krossat glas ger en enorm tillfredställelse ibland (iaf för mig) 

eller ring någon å ös gallan ur dig....

• mamma smurfen
    ludicrous skrev 2010-12-16 17:48:31 följande:
    Haha har faktiskt massa glasflaskor ;)
    Jag har det så jävla dumt att jag egentligen vill vänta till januari men fasiken vad segt det är nu. ju fler bebisar som ploppar ju jobbigare blir det.. :( Det blir en jävla massa tröstshopping vill jag lova..
    jaaa*S* tänker oxå ibland att de kanske vore bättre om bebbe bllir 3 veckor sen, så hon blir en 2011 ist för en vääääääldigt sen 2010.... å samtidigt vill man ha bort magen NU, inte SEN, vill tillbaka till hur de va förut, med kropp, sambo, jobb,mys...ja ALLT helt enkelt.

Tycker du ska shoppa påFlört  själv har jag inte vart på shopping tur sedan jag vart i ullared för 2 månader sedan...klarar inte av att gå längre, pga fogarna......
Svar på tråden December Bebis 2010 :)