Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Vet inte vad det är med skrutten idag! Han kräks jätte mkt. På mig, på honom, på soffan o på mattan och han skriker! Inte likt honom. Nu sover han! Usch va jobbigt. Snorig är han också så det blir inge ÖF denna vecka! :( Vill ut i solen!

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Usch va hemskt med farmor! Fy, börjar gråta! Saknar min farmor som dog för 12 år sedan. Stjärnan i mitt liv! Men skönt för dig, hon dog lycklig. Fick träffa sin familj o se barnbarnsbarnet! =)

Jag vill också gifta mig! Tog 4år o få min ring, får väl vänta lika länge för nästa ring! :/

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Stronza simpatica skrev 2011-05-10 13:04:56 följande:
    Oliver har vart på 5 månaders kontroll idag. Vikt 5,9kg, längd 62. Gått upp över 2 kg de senaste 2 månaderna:). Han börjar komma ikapp:).
    Låter som Loke! =) Han vägde 5.9 senast vi vägde honom! Får se vad han väger imorgon. Han blir 4 månader imorgon, ska till bvc då o prata smakisar! *läskigt* =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-05-10 17:27:28 följande:
    Åhh inget kul att vara ute med tandsprickande bebis.. Skulle hälsa på mina fotbollstjejer i det goa vädret. Men det tyckte inte hon. Tog en timma att somna i vagnen så tråkigt fick gå därifrån och somnade till slut. Nu ska vi vara med på styrelsemöte
    Visst är det jobigt! Usch! Man lider med dom! Måste vara så jobbigt!
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Idag har vi varit hos BVC! Loke blir 4 månader inatt! Stora killen. Han har precis klivit över 6kg strecket o är 60 kort! På kurvan så blev det ett rakt streck. :/ Men det var ingen fara för hans vikt o längd ligger lika. Hade varit värre om han hade varit längre!
    Han har antagligen utvecklat komjölksallergi! Jätte ledsen är jag. Jag ska vara mjölkfri och sen fick jag en provburk på mjölkfri ersättning! :/

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Haligh skrev 2011-05-11 17:44:28 följande:
    Suzzy: sötnos du har! Har han utslag i ansiktet är det bara bilden som gör att han ser lite rödflammig ut..? Har ni solkräm på era små? Jag tycker det är jättesvårt att helt undvika solen, särskilt händerna är gärna ute och viftar, så jag har haft lite på dem. Vet att man ska undvika sol men är de vakna och man är ute och går kan man ju inte gärna ha en filt för. Hur gör ni? Har ni parasoll på vagnen??
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-11 18:00:37 följande:
    Värsta tuffisen Cool
    Tack! =)
    Han har utslag, troligtvis komjölksallergi, så han o jag ska vara mjölkfria ett tag så får vi se om det försvinner! :(
    Man ska inte smörja in dom med solkräm, bättre med parasoll o solhatt! Köpte solhatt idag o kanske ska få ett parasoll av en kompis som har stora barn! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-11 18:10:18 följande:
    Okej men jag gör med mindre faktor ju o bvc sa det var okej

Oj ja det är jobbigt detta då allt innehåller nästan mjölk ju hoppas ni blir bättre.
    Din pojk är alltid jätte söt då spelar det ingen roll hur röd o prickig han är han blir bara sötare o sötare.
    Min bvc sa att de inte ska smörjas in utan vistas i skuggan! =)

Tack! Han är lik sin far! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    sweet86 skrev 2011-05-12 18:22:19 följande:
    Min älskling håller på å får sin första tandTungan ute.. Man kan se den, så liten å sååå söt..
    Han är 4,5 månad..
    Häftigt! Jag ser bara två röda prickar än så länge! =) Hur mår han? =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    sweet86 skrev 2011-05-12 21:33:46 följande:
    Nu är det helt ok, lite kinkigare än vanligt å han gnor å tuggar på saker hela tiden.. Den här månaden har han varit jätteledsen under nätterna nu vet vi varför..
    Loke har varit kinkig jätte länge o haft sina dagar när han ska vara i mon famn heeeeela tiden o helst hänga från bröstet hela dan! Phu. Har nu börjar o gnugga alvedon på tandköttet o blev så glad när jag såg två röda prickar, då vet man att det var det som irritera! Spännande o se när de tittar fram! Hoppas det dröjer ett tag till......aj! =)
    Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)