Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2011-01-04 18:34:58 följande:
    För mig att min BM sa att foglossningen kunde vara upp till 3 mån efter att man fött! Och vissa kan få dras med lite hela livet  Hoppas de inte blir så i ditt fall utan att de försvinner fort!
    3 Månader kan jag ta...men inte så mycke mer....har ju redan vart mer eller mindre säng/soff bunden sedan i mitten av augusti har ju sett fram emot att äntligen kunna börja röra mig mer, UTAN att få ont av det, jaja....*ler* spelar ingen roll, får hel enkelt ta å snusa å gosa med sessan istGlad

Tack för infon
  • mamma smurfen

morron=)

Här snöar det som 17, sambon har redan vart ute 3 ggr å skottat, å verar inte bättre än att han får skotta MINST 3 ggr till innan dagen e slutObestämd .

• mamma smurfen
    ludicrous skrev 2011-01-07 15:28:44 följande:
    Ska beställa tid på måndag :)

Hur gör ni med parfym? Har vanan att "dra ett sprut" på nyckelbenen/brösten, men nu när lilleman ska ligga å snutta vill jag ju inte ha massa stickade parfym i näsan på honom..
    Ta det i håret istället..
    (brukar jag göra efter ett tips från en stylist....parfym sitter tydligen kvar längre i håret än på huden=)....)
    jag sprayar rakt upp å låter parfymen "falla ner" i håret. 
  • mamma smurfen
    NhjärtaD skrev 2011-01-11 11:17:56 följande:
    Ni som ger ersättning, kokar ni allt mellan gångerna? alltså flaskor osv?
    japp, vi kokar alla grejjor ca 3-4 ggr/vecka, därimellan sköljer vi alla grejor i ljummet vatten direkt efter matning och lägger på tork under en handduk tills nästa matning.
  • mamma smurfen
    Grattis Maria, ÄNTLIGEN var det din tur....villken dramatik det blev för er....skönt att höra att det verkar vara helt oki med er nu iaf {#emotions_dlg.flower}

Lycka till nu suzzyNalle

Är det "bara" du kvar nu alberta?
    Ska hålla alla tummar å tår för din skull...så de blir DIN tur snart  
  • mamma smurfen
    Maria: Vikken sötnos han är, GRATTIS igen!!
                 Hoppas det löser sig med mannen oxå, låter inte kul alls...

Ang vikt så har jag ingen aning om vad jag väger nu efter förlossningen, har nämligen ingen våg...
    Både bra å dåligt*ler* 

Däremot har jag fortfarande mycke "mage" kvar....degigt "häng" Kräks  å inte får jag träna än heller....*suck*
  • mamma smurfen

Ullabella:
     Vi köpte Sempers magdroppar till lillan då hon verkade ha ont i magen....de kom lixom i "vågor", 
    hon skrynklade ihop ansiktet, å sedan drog hon ihop armar och ben mot kroppen och lixsom "krampa till",
    vi masserade magen först, å växelvis upp med benen mot magen,
    som att "pumpa" om du förstår....
    Bvc-tanten rekomenderade Semper-dropparna och nu gör inte lillan så längre, och magen är mjuk=)
    Så pröva...det är en "snäll" bakterie i dropparna så inget läkemedel, utan helt naturligt=)
    För oss tog det bara ett dygn innan vi märkte en förbättring, men det kan ta upp emot en vecka oxå,
    Hoppas det löser sig för er.

Har idag vart på BVC, för vägning och mätning=)
    Hon har verkligen växt en MASSA *ler* på 3.5 vecka har hon blivit 5.5cm längreSkrattande 
    Men vikten har denna veckan verkat "stanna av"Obestämd bara 10g upp på en vecka, så bvc rekomenderade mer mat..
    kände mig som en dålig mamma, hon äter 120 varje mål å ca 6mål7dygn.
    Trodde det var mycke jag.......

Finns här någon mer som inte kan amma, utan ger ersättning helt, å isf hur mycke äter ER bebbe isf? 

• mamma smurfen
    mamma smurfen skrev 2011-01-13 12:54:03 följande:
    kände mig som en dålig mamma, hon äter 120 varje mål å ca 6mål7dygn.
    Trodde det var mycke jag.......

Finns här någon mer som inte kan amma, utan ger ersättning helt, å isf hur mycke äter ER bebbe isf? 
    Skulle ju vara 6mål/ dygn.....
    Svårt att skriva med EN hand ibland*s* 
  • mamma smurfen
    Emelle skrev 2011-01-13 13:09:04 följande:
    Jag ger Agnes fullt ut ersättning.
    Hon äter 90ml (vatten, vad blir det...100ml blandat med pulvret...) varje ggn.
    Hon äter ca 7-8 ggr/dygn
    Hur gammal är Agnes nu?
    Ellie är ju 4 veckor på lördag

Verkar som att vi ger samma mängd mat/dygn...
    jag ger 120 i vatten å så,
    MED pulvret så blir de ju mer, typ 130 eller så ja...... 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)