Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Min vikt pendlar ju minst några hekto upp och ner så det skulle ju inte jag kalla viktuppgång heller.

Om du är orolig ang din rökning och ev graviditet så får du ju antingen låta bli att röka till du har testat eller testa direkt så du vet, svårare än så är det ju inte

• Mama Jessie

Vad spännande lillsnurr! Jag håller tummarna:).

När jag skulle skriva lillsnurr ville min iphone hellre att det skulle stå lillsnopp, haha ibland förstår man verkligen inte hur den "tänker"

• Mama Jessie

Samma här, gick ner under amningen men nu har jag gått upp igen men det har sin förklaring- jag äter för mycket skit! Nu är det nog, slut med sötsaker och träningskort ska skaffas:)

• Mama Jessie

Ludi: ja jag har varit inne där, kan bli hur fel som helst om man är alltför snabb, haha

• Mama Jessie

Nu tittar Antons första tänder fram :). Så det var väl förklaringen till skriknätterna förra veckan

• Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-08-13 16:14:19 följande:
    Jag vill inte alls ha en bebis till just nu. Gravid skulle vara mysigt att vara, men inga fler barn än tack. Jag tänker bara på hur jobbigt det var med kolik och ja.. Det får dröja.

Jag har nog rätt svårt att finna mig i mammarollen eller vad jag ska säga. Saknar friheten ibland. Saknar att själv få bestämma när jag vill vakna eller sådär. Känner mig som världens mest värdelösa mamma. Grät jättelänge igår. Men slutade röka (började för ett par månader sedan igen tyvärr) så kanske är lite känsligare än vanligt. Är ju inte så att jag vill byta bort Elliot mot "frihet", men jag saknar den ibland.
    Det är nog helt naturligt att sakna friheten, jag jar ju den ibland när Anton är hos pappa och det är faktiskt skönt Bara man slapp det dåliga samvetet..
    Vi har ju bara varit mammor några månader vilket inte är mycket jämfört med alla år vi bara haft oss själva att bry sig om så det tar nog ett tag innan man finner sig i mammarollen riktigt. Men lite frihet behöver man då och då.

Duktigt att du slutade röka, kämpa på!
  • Mama Jessie

Jag är så glad att jag aldrig började röka! Visst feströkte jag när man var yngre men jag tyckte det var lika äckligt varje gång så jag la av rätt fort:). Mina kompisar däremot fortsatte och många blev ju fast.

Har man inte varit motiverad till att sluta röka innan så borde gravidititet och få barn vara en spark i baken i rätt riktning;). Både för hälsorisker och att man vill va en bra förebild. Blir ju dumt att säga till barnen att det är farligt att röka när man själv gör det..

• Mama Jessie

Grattis lillsnurr! Är det plus så är det väl plus ja, speciellt när du fått det flera gånger ;). Hoppas allt går bra!

• Mama Jessie

Anton äter

5 2 dl välling
    8-9: 1-1,5 dl gröt
    11-12: 1 burk mat+ fruktpuré
    13-14 ev lite frukt/macka
    16-17: 1 burk mat
    19: 1,5 dl gröt+ frukt
    19.30-20: lite välling i sängen

Försöker hitta nya mat och sovtider nu så jag provar mig fram lite:)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)