Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Har tagit fel på mens dag !!
    Jag hade inte början av juni utan hade den slutet av juni månad då ebba blev 6 år 7 juni och då hade jag ingen mens utan hade den slutet av juni månad så då borde mensen komma slutet av augusti månad :-/ hmm jag borde fylla upp varje månad nu.
    Så jag kommer ihåg.
    Det är iaf en minne jag tror inte 100 ..
    För då borde den väl komma slutet iaf.
    Men varför i froden har jag haft molvärk då slutet av juni och början av aug ??
    Herregud jag kommer inte ihåg !!   
    Kommer verkligen inte ihåg

illamående + dålig i magen nu på morgonen typist ..
    du ska jag iaf fixa till mig o lämna barnen o hoppas på att det blir en fin väder idag med.
    nu e det molningt + blåsigt och smått kallt.
    elias sover ebba sover o amadeus tittar på disney
    kommer in sen jag e hemma.           

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Mama Jessie skrev 2011-08-04 08:32:52 följande:
    Ja han såg jättestor ut i den där baljan, får ju knappt plats:). Men visst var han väldigt lång?

Borde du inte haft mens slutet av juli eller nu i dagarna kanske, om du hade det i slutet av juni?

Jag hade mens någon gång mitten på juni månad inte slutet bara någon gång i juni mitten men inte början det mins jag iaf med 100% och juli mens har jag inte haft alls och nu är det 4 aug ..

Ja han var ju 62 cm när han föddes  
  • 3 barns mamma84

Min mens har varit regelbunden men nu vet jag knappt.
    Vet iaf att i juni hade jag mens och i juli ingen alls och nu är det aug :-/ hmm typist .. jag väntar iaf om mensen inte kommer i augusti månad ja vad ska man tro då ?
    Har inga ömma bröst och kissar inte mer än jag ska flytningar har jag och illamåände men det har vi alla fast vi inte är gravida och väldigt dålig i magen.
    Men det är en bra tecken väl för om man är dålig i magen betyder det väl mens ?
    Halsbränna igår som in i alltså idag mkt bättre.
    Svullen mage sen hela juli månad och konstig öm i tjej magen igår försökte jag klämma på magen för o se har ju hört att OM man är gravid då kan man känna moderkakan men det är väl då bara om man är långgången ?
    Jag känner inte mkt alls känns bara hårt där snittet befinner sig.
    Och jag har ju degmage haha efter 3 barn.
    ''Suck'' det ända jag kan göra är att se vad som händer.
    För molvärk har jag haft hela juli månad trodde mensen skulle komma men näh ingen alls så nu får vi se vad augusti vissas.

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-08-04 09:36:41 följande:
    Första natten med Loke i eget rum gick överförväntan väldigt bra. Jag o Loke har sovit bra inatt. Han somna osm vanligt vid 20. Vaknade strax innan 23 och somnade nog närmare 1. Vaknade igen kvart i fyra för o äta lite. Sen hörde jag honom strax innan nio! Jätte bra ju! =) Jag är nöjd! =)

Vad skönt det låter sover han i eget rum ?
  • 3 barns mamma84

Igår blev jag faktist arg på min bvc !!
    Fy vad arg jag blev Skrikandes 

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-08-04 10:51:37 följande:
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-04 10:41:39 följande:
    Vad skönt det låter sover han i eget rum ?
    Ja, känns som att vi har legat o stört varandra på nätterna. Loke vaknar av pappas snarkningar o jag vaknar av Lokes drömljud! =) Så nu har man fått sovit! Det var skönt! Ja, Loke har eget rum. Ganska tomt där inne just nu, men ska inhandla lite saker till honom! =)

åååååh vad mysigt !!
    Haha ja du samma här jag blir så trött på sambon ljud han gör inte snakning men ljud som om det vore 2 st mopeder inne i sovrumet !!
    Och kan elias pipa till och jag blir irriterad och sparkar sambon men efter ett tag när han stoppad kommer ljudet tillbakas haha

Jag skulle oxå vilka ta ett rum till elias men jag vet inte om jag ska låta ebba o didos dela rum tillsammans eller om jag ska låta ebba ha ett rum då hon är större och låta didos och lias dela tillsammans i stora sovrummet ..
    Vi bor ju i en 4:a

Vet du hur du ska möblera inne i rummet ?har du något du har tänkt dig .        
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-08-04 11:04:13 följande:
    Ja, min sambo drar riktiga timmer stockar, inte hjälper det o putta på honom, han snarkar på alla fyra sidor! Demon inte kul inte! :/
    Ja, inte är det lätt när man har flera barn. Får vi ett till barn medan vi bor här så får barnen dela rum. Vi bor i en trea!
    Jag vet precis hur jag vill ha det! =)  Vi har en byrå med Lokes kläder i som man kan ha som skötbord som ska stå i hans rum. Sen vill jag ha en avlång möbel med hål i som man kan ställa korgar i som leksakerna ligger i. Sen måste jag ha nån stol el gungstol som man kan sitta o amma i på natten! Sen har han en pusselmatta som ska in dit o sen vill jag köpa den klassiska bilmattan som ska vara där inne! =) hehe
    {#emotions_dlg.flower}Vilken dröm pojk rum du planerar då flyttar jag in jag med haha !!

Ja men så håller verkligen med dig så fort man själv skulle snarta ojoj då är det värdskrig !!
    Jag själv råkade snarka det gör jag bara då jag är övertrött och ja vet du vad sambon skriker typ att jag ska sluta för han kna minsan inte sova då grrrh alltså säger bara ''män''

Vi planerar att flytta till större snart så alla får eget      
  • 3 barns mamma84
    Mama Jessie skrev 2011-08-04 11:10:51 följande:
    Varför?
    Vi pratade om detta man alltid gör ''hur mkt äter din bebis och hur oftast''
    Jag säger att Lias äter var 4-5 timme ca och äter som en häst och på kvällen kl 20 ca så får han välling + gröt och somnar till sen händer det många ggr att han går upp kl 23-00 för att ha välling igen och sen somnar han .
    Men kärringen säger ''i hans ålder ska man INTE minsan äta på natten för sista måltiden ska vara kl 20 ca med gröt eller välling och sen ska barnet kunna sova till 07-08 varje morgon''
    Jag frågade henne men vad ska jag göra om man skriker och vill ha mat ?
    ''Du får ge honom vatten'' säger kärringen Skrikandes 
    Gud vad arg jag blev på henne och sa ''jag kommer ge honom välling för ajg vet att han är hungrig''
    Okej nu i natt så vaknade han 00 och fick vällning och sen vaknade han 05 och ville ha igen och jag tänkte okej jag tar bara honom och lägger honom brevid mig så kanske han somnar men NÄÄÄH han somnade inte han var ju hungrig !!
    Så jag gick upp gjorde en flaska och gav honom.
    Han somnade om mätt och belåten

Sen frågade hon mig hur mkt jag gav honom i välling på dagarna och natten och jag säger 260ml för då blir han mätt och belåten.
    Hon säger ''är det inte för mkt'' ?
    Näh säger jag det är det verkligen inte då han inte blir mätt av 120 ml  utan måste ha mer.
    Och hon tyckte minsan inte det var rätt !          
  • 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2011-08-04 11:22:21 följande:
    2barnsmamma; herregud vilken stoor mage! Måste ha varit tungt att bära på! En kompis till mig väntar tvillingar i december och hon har redan jättemage, ser ut som min när det var ett par månader kvar, hon lär bli så där stor eller kanske ännu större! Jag som bara har ett barn är ju ute och går hela dagarna och springer en del också, ärlig nästan smalare än innan. Inte direkt nån ro att äta heller med en sjövild bebis! Men nu sussar hon i vagnen och jag ligger på en filt och solar, inte så dumt
    Tvilling mager är så otroligt fina !
    Och sen har alla våra gravmagar varit skitsnygga ja nu ligger våra här och leker och roar sig medans vi tänker ''kanske en till'' haha

Ja det var tungt och jobbigt att bära pojken inne i magen det var det jobbigaste graviditeten jag någonsin har haft !
    Han var ju stor för tiden eller som dom sa ''överdriven stor bebis'' så att bära en bebis på 6 g är ingen höjdare     
  • 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2011-08-04 11:32:10 följande:
    Nej 3,5 kg räckte alldeles utmärkt det! Längtar också efter fler barn men ska njuta ett tag av min solstråle innan det blir till att försöka tror jag! Nu hör jag högt dadadada från vagnen så adios!
    Hahaha ja 3,5 + 4,5 är lagom

Hihi gullfisen då dags för mat
    Här ligger elias på golvet och tar sig fram till alla möjliga ställen och säger mamma o pappa inte dydligt men varje dag hör amn honom säga mamma och pappa orden + dadada och massa mer   
Svar på tråden December Bebis 2010 :)