Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Minns vi diskuterade detta angående spa o massage m,m som gravid!!
    Vi vill gärna åka på de i sommar,då e man väl mellan v 20-30 nånstans! E de farligt då??
    vad får man o får göra?? e ju inte skoj o åka o så får man inte göra något!
    massage??
    bubbelbad?
    flooting?
    ja allt va nu spa kan innebära=)

• MajMamman08

ah men ja då vet ja inte om ja vågar åka på spaFörvånad inge skoj om man inget får göra "snyft"!
    Får la höra lite med de stället i så fall vi tänkt åka till!

angående o se könet på NUPP i v 13 +,ja fråga BM då ja va,men hon sa att man inte kan se de när de e så små. bästa e ju då man får RUL omkring v 19.

• MajMamman08
    Emelle skrev 2010-06-17 08:02:24 följande:
    Skönt att allt så bra ut och GRATTTIS till fin bild av bebis!

AnnaCL-
    Det är nog livmodern som växer som du känner av! Ingen fara på taket alltså Bara bebis som växer!
    MajMamman08 skrev 2010-06-16 21:55:03 följande:
    ah men ja då vet ja inte om ja vågar åka på spaFörvånad inge skoj om man inget får göra "snyft"!
    Får la höra lite med de stället i så fall vi tänkt åka till!

angående o se könet på NUPP i v 13 +,ja fråga BM då ja va,men hon sa att man inte kan se de när de e så små. bästa e ju då man får RUL omkring v 19.
    Det är ingen fara med SPA. Vi ska åka på en weekend vi med is sommar. Personal där ska ju ha kunskap om hur man ska massera osv även gravida. I Amelia gravid (tror det var däri) var det ett reprtage om ställen och olika massage stilar som pasade gravida. Fanns ju tom ställen som hade bänkar med hål för magen!!
    Boka ni och åk! Unna er lyxig egentid innan  bebisen kommer
    Ah ok,vart ska in åka på spa då?? Vet du något bra ställe?? vi vet inte vart vi ska åka,bara att vi gärna vill
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-06-17 13:43:14 följande:
    Kan rekomendera Kalmar Slottshotells SPAweekend. Supermysigt spa, superfint hotell och lagom långt bort. Fick weekend där i 30 års present av min sambo!

Vi ska "bara" ut till Gränsö spa i sommar. Har fått presentkort dit då jag fyllde år. men det kan nog bli en skön avstickare i vadagen.
    ah ok Ja de får ja kolla upp! Härligt o få spa i 30 års present! E ju väldigt fint ute på gränsö där,så tror inte man tänker så mycket på att man e på hemma plan,bara skönt o göra något

MAMALICIOUs: Så söt liten knodd,oh man ser jätte väl va de e
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-06-20 11:44:11 följande:
    Nu börjar jag lugna mig... Tror jag. Imorgon ska vi prata, eller ja jag sa att han får ta det lugnt i helgen så hörs vi på måndag.. Jag kan bara hoppas att han lugnat sig lite och inte är lika arg längre och kanske går att prata med... Hur som helst tycker jag inte det är ok att han får bo i huset och jag o min dotter hos min mamma,så imorgon flyttar jag tillbaka och vill han inte bo med oss får han flytta sig... Alla trycker på runt om att jag ska göra abort vilket skulle betyda att jag får föda ut det, vilket jag absolut inte orkar gå igenom, men klarar jag att vara själv med en femåring och en nyfödd? Jag orkar inte ens tänka på det just nu, mitt huvud är fyllt med tanken att fixa vårat förhållande fast han är så bestämd att det är slut.. Varför hoppas jag? :(
    Hemskt att dina nära runt omkring dig vill du ska göra abort!!! Bara säga en sådan sak,herregud! Det är väl ändå ditt barn,dina känslor,ditt liv!! Gud så hemskt o behöva ha de så,istället för att vi finns här för dig och hjälper dig o stöttar dig så gott vi kan!

Tror med du kommer klara o vara själv,man klarar med än vad man tror!
    Och man vet ingenting om framtiden,kanske ni trots allt blir ett par igen,el du träffar en annan underbar prins
    En kompis till mig blev själv med sin 2 åring o en nyfödd,killen drog. Har knappt någon kontakt me sina barn,men hon klarar de så fint,klart de e tufft! Men hon klarar de!
    Din tjejja e ju 5år med så hon e ju rätt stor o förstår ju så mycket mer o kan hjälpa till på ett helt annat sätt klarar o klä på sig själv osv!
    Tänker på dig i varje fall i massor!
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-06-20 13:58:15 följande:
    Skogsbollen. Ja jag har nog i huvudet med att tänka på att inte prata med honom, och ändå försöka luska ut allt som händer, samt att tänka på jobbet, min dotter och hur jag ska orka med själva separationen med husförsäljning o allt.. :(
    Jag har ju faktiskt den förhoppningen , att han ska se vad det är han missar typ...
    loppet e förhoppningsvis inte kört! Ta de bara lugnt och ge honom tid,hoppas de löser sig! Hans känslor för dig kan omöjligt bara har försvunnit över en natt! kramar
  • MajMamman08

Hum,verkar som alla fått tid till RUL, det har inte jag, går in i v 16 i morron,ska till BM på onsdag,skulle egentligen denna vecka som va,men kunde inte,så hoppas jag får en tid snart...för RUL brukar va omkring v 18/19 här där jag bort!
    Mår fortfarande lite illa o ibland kräks på morron! Önskar de kunde sluta,energin e väl lite mer på topp,men inte alls så som förut....orkar inte direkt mycket!

• MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-06-20 14:02:39 följande:
    Ja tid kan ju vara det han behöver. Till en vän säger han att jag har sårat honom och att allt detta velande tagit knäcken på honom? HAN har väl sårat mig? Hade han funnits där o stöttat så hade jag inte behövt vela??
    Ja verligen jätte svårt!!! När de gäller sånt där,de bästa e o få hjälp utifrån,från någon som e opartiskt,för tyvärr e de så svårt o lösa själv...hårda ord o man kan inte förstå den andre m,m!
    Kan ni inte prata med den kuratorn du va hos?? kramizarHjärta
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-06-20 17:33:59 följande:
    Fick du inte tid  vid inskrivningen?
    Vi fick alla tider så. Till NUPP, läkarbesök, RUL och nästa BM besök. Märkligt...Hon kanske bara missade det?
    Ne fick inte de ja de glömdes nog kanske bort....läkarbesök hoppade vi över då jag fick ett i samband med ett VUL i början. men hoppas hon säger de på ons nu då
    Emelle skrev 2010-06-20 17:34:50 följande:
    ...och har du bokat tid på Crokus btw??
    Är nog tid att göra det annars...ganska lång väntetid...
    oj,nej de har vi inte gjortFörvånad kanske dax då,vet inte vilken vecka de gör de i?? TACK för du påminde mig
  • MajMamman08

EMELLE!
    Bokade ni tid via nätet??
    När ska ni göra de??
    och bokade ni tillväxt+ 3D? 1500kr?

Hoppas de nu finns tider....stod man skulle va v 24 +??

Svar på tråden December Bebis 2010 :)