• LinnV

December Bebis 2010 :)

suzzy: Sixten föddes två dagar före bf och hade jätte långa naglar, de börjar växa ganska tidigt i magen.

Har sovit runt 4-5 timmar i natt men känner mig riktigt pigg iaf. Sixten somnade vid 12 och vaknade 4.30, åt en gång där mellan, när han somnade vid 6.30 vaknade Lina och kunde inte sova för hon hostade så.. 

• LinnV
    linasmama skrev 2011-01-24 16:24:24 följande:
    suzzy: Sixten föddes två dagar före bf och hade jätte långa naglar, de börjar växa ganska tidigt i magen.

Har sovit runt 4-5 timmar i natt men känner mig riktigt pigg iaf. Sixten somnade vid 12 och vaknade 4.30, åt en gång där mellan, när han somnade vid 6.30 vaknade Lina och kunde inte sova för hon hostade så.. 
    "Nu är naglarna så långa att barnen kan råka riva sig själv" - v 35

http://www.babyvarlden.se/Graviditet/Vecka-for-vecka/Vecka-35/  
  • LinnV

Jag fick faktiskt sova en hel del i natt, sambon tog första matningen vid 1 och jag de andra två men Johan gick upp när Sixten bara gnällde utan att vara hungrig. Så jag sov väl 5 timmar i sträck vilket jag inte gjort sen Sixten föddes. Det var helt underbart och så kommer vi göra igen när Johan är ledig och under helgerna! 
    Det var välbehövligt för om två timmar tar vi tåget till sthlm och kommer hem på söndag, ska hälsa på min familj först och sen Johans släkt.

Min glada lilla prins <3

• LinnV

Ang storlekar så är 62 för litet, en del kläder i 68 har också blivit för litet! Min dunderklump bara fortsätter att växa så det knakar.

Sixten har sina gnällstunder på kvällarna då det bara duger att bli buren. Men det gör inget för han har börjat sova bra på nätterna (peppar, peppar). Han somnar 00, vaknar 3.30 och äter och vaknar 7.30 och vill gå upp. Så skönt att få sova mer än bara två timmar i sträck, börjar bli mig själv igen känner jag.. Kanske är för att vi är borta och åker runt en massa så han blir extra trött för det.

I morgon ska vi åka bil hem från sthlm, ca 25 mil, får se vad Sixten tycker om det.. 

• LinnV

Jag låter aldrig Sixten ligga och skrika om jag inte sitter på toa eller håller på att hälla av pasta eller liknande. Jag får magknip av bebisskrik, kvittar om det är Sixten eller någon annan. Skriker är ju bebisarnas enda sätt att kommunicera..

Är det någon mer som har bebisar som har jätte svårt att komma till ro? Det är nästan omöjigt att få Sixten att somna om han inte gör det när han ammar eller om man går ut och går.. Känns som vi provat allt, de fungerar bara att gå runt och bära honom, ibland duger det med sele eller sjal men oftast inte. Det blir ganska jobbigt att bära runt på en klump på 7,3 kg..

Igår bokade vi kyrka för dop så har dop om 3,5 veckor och barnkalas för stora tjejen nästa vecka så har masor att fixa med nu.. Blir väl jag som får fixa allt som vanligt men sambon ska vara pappaledig onsdag, torsdag den här veckan så kanske kan få lite gjort då! 

• LinnV

Vad skönt för er som får sova så länge! Sixten har börjat sova bättre på nätterna nu iaf, han somnar 21-22, äter vid 01-02 och 05-06 då brukar han vilja gå upp.. Men fick honom att sova till 7 idag iaf Känner mig riktigt utvilad och pigg när jag väl vaknat till liv, är verkligen inte en morgon människa...

• LinnV

Willes mamma 08: jag har inte heller någon sexlust. Vi har inte haft det än fast sixten är 8 veckor. Jag vågar inte ha sex, är såå rädd att det ska göra ont. Jag sydde inte efter dottern så antar att det är skillnad. Vi har inte haft sex på 5 månader tror jag, min stackars sambo...

Sixten har varit hemsk idag har sovit två timmar totalt sen han vaknade kl 8.30 och har bara gnällt. Jag är helt slut för Sixten sov jätte dåligt i natt också.. 

• LinnV

Jag saknar absolut inte att vara gravid, det är bland det värsta jag varit med om. Finns inte en chans att jag kommer gå igenom det en gång till! Inte en förlossning heller för den delen.. Jag har två barn nu, det får räcka..

Hur mycket ska en två månaders bebis sova ungefär per dygn? Sixten sover ca 12 timmar/dygn, jag tycker det känns som alldeles för lite, svärfar sa att jag måste missa när han sover men hur 17 kan man missa när ens bebis sover?!

• LinnV
    Mysmamma70 skrev 2011-02-04 17:31:05 följande:
    Linasmamma - 12 timmar är väldigt lite...
    Det är det jag känner också, hinner absolut aldrig få något gjort då han aldrig sover, när han väl sover kan jag inte lägga ner honom heller för att han vaknar. Har försökt få honom att sova mer men det går inte. Enligt tabellen ska han sova 15-15,5 timmar och det kommer han inte i närheten av. Ska till bvc först på torsdag så kan inte fråga förrän då. 

Både jag och hans pappa är lite överaktiva, kanske är ärftligt?! 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)